3

هدف اصلی از برگزاری رویداد مشاوره به کسب‌وکار چیست؟

  • کد خبر : 112939
  • 08 دسامبر 2021 - 12:38
هدف اصلی از برگزاری رویداد مشاوره به کسب‌وکار چیست؟

سومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار کار خود را آغاز کرد، این رویداد به مدت پنج روز و در قالب پنج پنل تخصصی به ارائه مشاوره‌ در راستای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازد.   هدف اصلی برگزاری رویداد مشاوره به کسب‌وکار چیست؟ به گزارش دانستنی انلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی، سومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار […]

سومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار کار خود را آغاز کرد، این رویداد به مدت پنج روز و در قالب پنج پنل تخصصی به ارائه مشاوره‌ در راستای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازد.

هدف اصلی از برگزاری رویداد مشاوره به کسب‌وکار چیست؟/ رسانه مسئولیت اجتماعی

 

  • هدف اصلی برگزاری رویداد مشاوره به کسب‌وکار چیست؟

به گزارش دانستنی انلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی، سومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار به همت معاونت کسب‌وکار اتاق ایران و همراهی کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه که در ۱۶ آذر برگزار شد، هدف اصلی این رویداد پایداری و ادامه حرکت بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور عنوان شد.

پنل های تخصصی این رویداد از شنبه ۲۰ آذر شروع و تا ۲۴ آذر ماه در چارچوب ۵ پنل ادامه خواهد داشت.

  • معاون کسب‌وکار اتاق ایران/ ویژگی اصلی و مهم بنگاه‌های کوچک و متوسط

علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران در این بین یکی از رسالت‌های اتاق تلاش در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار برای فعالان اقتصادی و مشاوره به قوای سه‌گانه برشمرد و تاکید کرد: این رویداد مهم را با همراهی کانون شبکه مشاوران برگزار کردیم تا بتوانیم در راستای رسالت‌های تعرف شده به پایداری و ادامه حرکت واحدهای اقتصادی و تجاری کشور در شرایط ویژه امروز کمک کنیم.

بر اساس اظهارات معاون کسب‌وکار اتاق ایران، ویژگی اصلی و مهم بنگاه‌های کوچک و متوسط، چالاکی و انعطاف‌پذیری آنهاست. این واحدها می‌توانند خود را با قوانین و رویدادهای خاص هماهنگ کنند، به همین دلیل حضور و فعالیت آنها به ویژه در اقتصاد ایران که از یک سو مدام دچار تغییر و نوسان می‌شود و از طرفی اقتصاد تک محصولی و دولتی است، اهمیت دارد.

وی حضور نمایندگان اتاق در مجامع و شوراهای تصمیم‌گیر برای ارائه نظرات پیشنهادی به تصمیم‌سازان را یک بعد مهم از ماموریت‌های معاونت کسب‌وکار تاق ایران عنوان کرد و افزود: در این معاونت دو ماموریت اساسی را برای خود تعریف کرده تا به کمک آنها بتوانیم جایگاه بخش خصوصی را در تصمیم‌سازی‌ها افزایش دهیم. اقدام اول حضور در مجماع و شوراهای تصمیم‌گیرنده و بعد بعدی، آموزش و مشاوره به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است.

  • معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران/ شکاف بین دانشگاه و فعالیت اقتصادی پر میشود 

در ادامه مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران به شیوه‌های سنتی انتقال مهارت‌ها از استاد به شاگرد و روش‌های جدید متناسب با گسترش محیط کسب‌وکار و ظهور موضوعات تخصصی اشاره و تشریح کرد: امروز به دلیل تغییر محیط کسب‌وکار و تخصصی شدن امور دیگر روش‌های سنتی کافی نیست و تربیت مدیران در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

او تاسیس دانشگاه‌ها و اعطای مدارج مختلف آموزشی از سوی آنها و ایجاد مراکز مهارت‌آموزی مانند سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای و هنرستان‌ها را گامی در راستای نیازهای امروز محیط کسب‌وکار دانست و ادامه داد: در کنار دانشگاه‌ها لازم بود تا مراکزی ویژه اموزش مهارت ایجاد شود. هر چند در عمل این مراکز نیز نتوانستند نیاز کشور به مهارت را تامین کنند و همچنان شکافی بین مراجع علمی و آموزشی ما با محیط کسب‌وکار وجود دارد.

به اعتقاد علیخانی برگزاری این رویداد از این منظر که بتواند شکاف موجود بین دانشگاه و فعالیت اقتصادی را پر کند، بسیار ارزشمند است هرچند باید توجه داشت که موضوع آموزش آ‌ثار بلندمدتی دارد و در زمان کوتاه نمی‌توان انتظار تغییر بزرگی را داشت.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران، مشاوره در حوزه‌های تخصصی و مهارتی را مکمل یکدیگر دانست و تاکید کرد: فعالان اقتصادی حقوق و تکالیف مشخصی دارند و در هر دو عرصه باید آموزش و مشاوره دریافت کنند. اتاق ایران به عنوان نهاد بخش خصوصی طبق قانون وظیفه اطلاع‌رسانی، آموزش و توانمندسازی فعالان، مشاوره به ذی‌نفعان خود و قوای سه‌گانه و دفاع از منافع ملی را به عهده دارد و این مسائل گویای ضرورت برگزاری این نشست است.

  • مشاور اتاق ایران/ محورهای اصلی این رویداد

جعفر مرعشی، مشاور اتاق ایران به چارچوب برگزاری این رویداد اشاره و تصریح کرد: قرار است در ۵ محور اساسی روند مشاوره به بنگاه‌ها را پی بگیریم. قلمروهای مالی و مالیاتی، انتخاب بهینه و توسعه فردی مدیران، عوامل بازدارنده بهره‌وری، استفاده از داده‌ها برای هوشمندسازی کسب‌وکارها و در نهایت مدل‌های کسب‌وکارها مبتنی بر فناوری‌های نو، محورهای اصلی این رویداد هستند. به دنبال این هستیم که به عنوان مرجعی برای ارائه مشاوره‌های کارساز و موثر به واحدها شناخته شویم چرا که ماموریت اصلی خود را بررسی چالش‌های موجود در نظام مدیریت بنگاه‌ها و تبیین راهکارهای عمومی و تخصصی، تعریف کرده‌ایم.

نایب‌رئیس اتاق ایران / تجربه ناموفق ایران در بهبود محیط کسب‌وکار و کاهش قوانین دست‌وپاگیر 

حسین سلا‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در پیام ویدئویی خود در مراسم افتتاحیه رویداد مشاوره به کسب‌وکار با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر و قرار گرفتن این رویداد در تقویم رویدادهای اتاق ایران، خاطرنشان کرد: استفاده از خدمات مشاوره‌ای با بررسی شرایط اقتصادی حاکم بسیار اهمیت دارد. به ویژه که کشور در تله رشد پایین اقتصادی گرفتار شده و متاسفانه تحرک کافی در تولید ارزش‌افزوده صورت نمی‌گیرد. علاوه بر وضعیت نامناسب رشد اقتصادی، شاهد پایین بودن بهره‌وری اقتصادی نیز هستیم. هرچند رشد اقتصادی ۸ درصدی را پیش‌بینی می‌کردیم؛ اما آمارها نشان می‌دهد که تا رسیدن به این هدف فاصله بسیاری داریم. در زمینه بهره‌وری نیز نه تنها توفیقی نداریم بلکه دچار شکست شدیم، پس بررسی کارشناسی درباره عوامل بازدارنده در برابر بهره‌ری، قدمی موثر است.

نایب‌رئیس اتاق ایران با نگاهی به تجربه سایر کشورها تاکید کرد: این کشورها یا به کمک خصوصی‌سازی واقعی و یا از طریق بهبود محیط کسب‌وکار به توسعه دست یافتند. متاسفانه این روند در ایران علی‌رغم تلاش‌ها موفق نبوده و نتوانستیم سهم دولت در اقتصاد را کاهش دهیم.

سلاح‌ورزی تجربه ایران در بهبود محیط کسب‌وکار و کاهش قوانین دست‌وپاگیر را نیز ناموفق خواند و افزود: طبق آمارهای بین‌المللی نه تنها در بهبود محیط کسب‌وکار موفقیتی نداشتیم بلکه دچار ترقی معکوس شده و هر سال جایگاه و رتبه بدتری را نسبت به سال کسب می‌کنیم.

وی انقلاب چهارم صنعتی و تحولات دیجیتال را یکی دیگر از موضوعات مهمی برشمرد که در رویداد مشاوره به کسب‌وکار نیز مورد توجه قرار گرفته است. به اعتقاد نایب‌رئیس اتاق ایران ضرورت دارد همه کسب‌وکارها به این سمت حرکت، انقلاب صنعتی چهارم را تجربه و مفاهیم و ادبیات این حوزه را در بنگاه‌های خود تعریف کرده و ترویج دهند.

مشاور کسب‌وکار و برند/ بزرگ‌ترین چالش‌ محیط کسب‌وکار کشور

بهنود الله‌وردی، مشاور کسب‌وکار و برند، بزرگ‌ترین چالش‌ محیط کسب‌وکار کشور را توجه به بخشی از موضوع می‌داند و معتقد است مدیریت برند و کسب‌وکار را باید با هم ببینیم. این دو در هم تنیده‌اند. امروز مدیران تعداد قابل توجهی از بنگاه‌ها، تنها به یک بخش از کار توجه می‌کنند و از یاد می‌برند که هر بنگاهی یک موجود زنده است. لازم است ایده‌ها، فرآیندها، تکنولوژی و تجهیزات را در کنار هم داشته باشیم و از همه مهم‌تر، روح حاکم بر بنگاه‌ها را در نظر بگیریم. فعالان اقتصادی، صاحب کسب‌وکار خود هستند و نه مالک آن و باید تجربه مشتریان را مدیریت کنند. در این برهه باید یک نگرش معمارگونه داشته باشند. به این معنا که در عین حال که به جزئیات توجه می‌کنند، بدانند در کلیت امر چه چیز را می‌سازند و رهبری ۳۶۰ درجه نسبت به کار خود داشته باشند.

  • مشاور کسب‌وکار/ هر مشاور باید تحول دیجیتال را لحاظ کند

مینا مهرنوش، مشاور کسب‌وکار دو مسئله را مورد توجه قرار داد؛ اول مفهوم مشاوره که باید گسترده‌‌تر دیده شود. یک مشاور باید در کنار بنگاه قرار بگیرد و پابه‌پای آن حرکت کند، در ریسک تصمیمات مدیران شریک شود و در تبعات ناشی از آن سهیم باشد. نکته بعدی توجه به بحث‌های دیجیتال است. امروز تحول دیجیتالی روی داده و این موضوع در همه جنبه‌های زندگی ورود کرده؛ اما خیلی نسبت به آن آشنایی نداریم و این یک ضعف جدی در روند مدیریت واحدهاست.

وی به مفهوم تحول دیجیتال اشاره و یادآور شد: یکی از بحث‌های کلیدی در مشاوره به کسب‌وکارها توجه به این مفهوم است. منظور از تحول دیجیتال استفاده از ابزار دیجیتال نیست بلکه تحول در فرآیندها و سرمایه اجتماعی و ذات کسب‌وکار است. در این عرصه باید فرهنگ دیجیتال در کلیه لایه‌های کار جا بیفتد. هر مشاور باید تحول دیجیتال را لحاظ کند و به عنوان یک ذات آن را در نظر بگیرد. البته در این عرصه قانون کافی و جامعی نداریم و به همین منظور اتاق ایران باید در این بخش فعال شود و ضعف قانون را برطرف کند.

  • مشاور کسب‌وکار/ اقتصاد ایران به چند شرکت بزرگ محدود شده است

مهدی کریمی تفرشی، مشاور کسب‌وکار نیز با اشاره به اختلالات جدی در وضعیت اقتصادی شاهد هستیم نیاز به برنامه‌ریزی را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه اقتصاد ایران به چند شرکت بزرگ محدود شده و این جای تاسف دارد. در تصمیم‌سازی‌ها و حمایت‌های دولت جایی برای بنگاه‌های کوچک دیده نشده است. این بنگاه‌ها در حاشیه هستند در حالی که در کشورهای دیگر توجه ویژه‌ای به واحدهای کوچک می‌شود.

  • رئیس کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران/ هدف از این رویداد

در نهایت محمود اولیایی، رئیس کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران در پیام ویدیوئی برای این مراسم هدف از این رویداد را انتقال دانش، تجربیات و راه‌حل‌های مشاوران خبره در حوزه‌های مختلف به صاحبان و مدیران بنگاه‌ها دانست تا به چالش‌های اصلی پرداخته و راهبری بنگاه‌ها تسهیل شود.

 

انتهای پیام/// 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=112939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi