0

نوسان دما در نوار شمالی

  • کد خبر : 49858
  • 19 مرداد 1398 - 11:53
نوسان دما در نوار شمالی

دانستنی آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوادر سواحل خزر و آسمان صاف شهر تهران در روزهای آینده خبر داد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا٬ شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ مرداد٬  شاهد افزایش نسبی دما در سواحل خزر […]

دانستنی آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوادر سواحل خزر و آسمان صاف شهر تهران در روزهای آینده خبر داد.

هواشناسی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا٬ شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ مرداد٬  شاهد افزایش نسبی دما در سواحل خزر بین ۳ تا ۶ درجه خواهیم بود اما روزهای دوشنبه و سه‌شنبه٬ ۲۱ و ۲۲ مرداد٬ دوباره کاهش نسبی دما در همین حدود ۳ تا ۶ درجه در سواحل خزر، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کبری رفیعی افزود: امروز در استان‌های اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی، بارش‌های خفیف رخ می‌دهد که گاهی با وزش باد نیز همراه خواهد بود و در ارتفاعات استان تهران و برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز، رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: فردا با شمالی شدن جریانات جوی روی دریای خزر، بارش‌ها به تدریج در استان‌های ساحلی خزر از جمله اردبیل و خراسان شمالی آغاز می‌شود و از بعدازظهر فردا در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. روز دوشنبه بارش‌ها در همین مناطق با همین شرایط ادامه دارد اما از بعدازظهر دوشنبه انتظار داریم بارش ها در سواحل دریای خزر به پایان برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه به احتمال زیاد بارش‌های پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی مانند جنوب کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی ، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری رخ دهد.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه بخش‌های مرکزی و شمالی آب‌های خلیج فارس مواج است، دریای خزر نیز از فردا تا سه‌شنبه مواج خواهد بود، همچنین سه‌شنبه تنگه هرمز و دریای عمان این شرایط را دارند، شرق دریای عمان تا ۵ روز آینده مواج پیش‌بینی شده است.

رفیعی افزود: امروز نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید خواهد بود که انتظار داریم روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شدت وزش باد در این مناطق بیشتر سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران نیز به ۳۸ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز یک درجه افزایش خواهد داشت.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۵ درجه بالای صفر، خرم آباد ۴۳، کرمانشاه ۴۲، قم، سنندج و ایلام با ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=49858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi