1

نمایش توریسم ایران در گران‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا

  • کد خبر : 17840
  • 16 مهر 1396 - 11:00
نمایش توریسم ایران در گران‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا

آژانس مسافرتی از ایران به نمایش توریسم ایران در گران‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا پرداختند و ظرفیت‌های توریستی کشور را به نمایش گذاشتند. در همین حال، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مسؤولیت برقراری پاویون ایران در نمایشگاه را به‌عهده داشت.

۱۲ آژانس مسافرتی از ایران به نمایش توریسم ایران در گران‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا یعنی تاپ‌ریزا فرانسه پرداختند و در ۱۶ غرفه ظرفیت‌های توریستی کشور را به نمایش گذاشتند. در همین حال، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مسؤولیت برقراری پاویون ایران در نمایشگاه را به‌عهده داشت.

ایران در این نمایشگاه ١٣٠ متر غرفه در اختیار گرفته بود که نسبت به سال گذشته ٤٠ متر افزایش داشت. همچنین پاویون ایران در  نمایشگاه امسال با تم استان سمنان شکل گرفت و در طول برگزاری آن معاون سفارت ایران در پاریس، معاون وزیر اقتصاد فرانسه، مدیرعامل هواپیمایی ایران و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان نیز از آن دیدن کردند.در جریان برگزاری این نمایشگاه، همچنین نشستی به دعوت سفارت ایران در پاریس برگزار شد که طی آن سفیر کشورمان با فعالان عرصه گردشگری و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان نشست و تبادل‌نظر داشت.

براساس این گزارش، این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های متخصصان  بازار گردشگری است که خریداران و فروشندگان در هر بخشی از صنعت گردشگری از آن دیدن می‌کنند و تولیدات و نوآوری‌های خود را به نمایش  می‌گذارند. به باور فعالان این صنعت، تاپ‌ریزا دربرگیرنده فرصت‌های کاری در زمینه‌های تفریحی و حرفه‌ای است؛ به‌طوری‌که در این نمایشگاه  بیش از ۳۳۰ مؤسسه و شرکت دست‌اندرکار صنعت گردشگری بین‌المللی شامل آژانس‌های مسافرتی، تورها، شرکت‌های هواپیمایی، شبکه زنجیره‌ای هتل‌ها و کرایه خودرو، خدمات خود را از  طریق بیش از ۱۳۰۰شرکت در نمایشگاه پاریس معرفی کردند.

این نمایشگاه مهم‌ترین و گران‌ترین نمایشگاه بازار سفر و صنایع مرتبط با گردشگری در دنیا به‌شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که هر متر غرفه در تاپ‌ریزا ١٨٠٠ یورو و دریافت کارت ورودی آن نیز  ٥٠ یورو است. نمایشگاه بین‌المللی تخصصی بازار گردشگری فرانسه که با نام آی.اف.تی.ام نیز شناخته می‌شود، هر ساله اواخر سپتامبر، مصادف با اول مهرماه در شهر پاریس برگزار می‌شود و امسال نیز از چهارم تا هفتم مهرماه در این شهر برقرار بود. افزایش مناسبات اقتصادی ایران و فرانسه به‌ویژه در حوزه گردشگری را از جمله دلایل حضور کشورمان در این نمایشگاه بین‌المللی عنوان می‌کنند. به گزارش کارشناسان اقتصادی، حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی مختلف با درنظر گرفتن بازارهای هدف، می‌تواند به افزایش جذب گردشگر کمک کند و شرایط را برای فعالیت بیشتر شرکت‌های گردشگری فراهم آورد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi