3

نقش گاز طبیعی در آینده انرژي

  • کد خبر : 12245
  • 04 آوریل 2017 - 8:09
نقش گاز طبیعی در آینده انرژي

گاز طبیعی نقش مهمی در تأمین تقاضاي انرژي جهان دارد . نقش گاز طبیعی ، به عنوان تمیزترین سوخت فسیلی می تواند اثرات زیست محیطی مصرف انرژي در دنیا را کاهش دهد. جایگزینی زغال سنگ با گاز طبیعی سریع ترین و ارزان ترین روش کاهش انتشار گاز دي اکسید کربن در نیروگاه ها می باشد.

#نقش_گاز_طبیعی #آینده_انرژي #بیشتر_بدانیم #دانستنی

با توجه به این که توسعه منابع گاز طبیعی به میزان کافی نمی باشد، اما همچنان گاز طبیعی نقش مهمی در تأمین تقاضاي انرژي جهان دارد . نقش گاز طبیعی ، به عنوان تمیزترین سوخت فسیلی می تواند اثرات زیست محیطی مصرف انرژي در دنیا را کاهش دهد. جایگزینی زغال سنگ با گاز طبیعی سریع ترین و ارزان ترین روش کاهش انتشار گاز دي اکسید کربن در نیروگاه ها در سال هاي آتی می باشد.

در میان سوخت هاي انرژي زا، ذغال سنگ عامل انتشار 44 درصد گاز دي اکسید کربن در سال 2010 است. ذغال سنگ تولید کننده انرژي در بسیاري از کشورها می باشد، به عنوان مثال؛ در چین حدود 70 درصد انرژي از ذغال سنگ تولید می گردد. تا سال 2020 افزایش گاز  دي اکسید کربن منتشر شده از سوخت ذغال سنگ نیروگاه ها در کشورهاي چین و هند حدود 2 برابر افزایش گاز منتشر شده در قسمت حمل و نقل در کل جهان می باشد.

گاز طبیعی سریع ترین روش براي کاهش انتشار گاز دي اکسید کربن می باشد، زیرا انتشار این گاز در نیروگاه هایی مدرنی که با گاز طبیعی کار می کنند نصف نیروگاه هاي مدرن ذغال سنگی و 30  درصد نیروگاه هاي ذغال سنگی قدیمی است که هنوز هم صدها مورد از آنها در آسیا، اروپا و آمریکا وجود دارد. گاز طبیعی همچنین باعث کاهش آلاینده هایی همچون اسید نیتروژن، اکسید سولفور و ذراتی می گردد که به سلامت انسانها آسیب می زند.

نیروگاه هاي با سوخت گاز به راحتی روشن و خاموش می شوند و این شرط ایده ال و لازم براي نیروگاه هاي ترکیبی است که متناوب با منابع انرژي دیگر همچون باد، خورشید و منابع تجدیدپذیر کار می کنند. هرچند نیروگاه هایی که سوخت آنها گاز طبیعی می باشند، نسبت به موارد دیگر سریع تر نصب می گردند و ارزان تر می باشند.

بسیاري از کارشناسان در حال حاضر با مزایاي گاز طبیعی آشنا شده اند و در حال توسعه آن می باشند . از این رو بر طبق سناریو گاز IEA بین سال هاي 2008 و 2035 تقاضاي جهانی گاز  تا 60 درصد افزایش می یابد. این رشد در بعضی مناطق ممکن است بیشتر باشد. مثلاً؛ در خاورمیانه تا دو برابر و در چین تا هشت برابر رشد داشته باشد . بنابراین بایستی چاره اي براي این موضوع اندیشید.

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi