2

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

  • کد خبر : 23381
  • 19 بهمن 1396 - 8:53
نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

شبکه اجتماعی کارآفرینان شامل شبکه خصوصی، شبکه شغلی، شبکه تجربه، شبکه حرفه ای و شبکه بازار است که بیشترین بار عاملی را شبکه تجربه و کمترین بار عاملی را شبکه خصوصی دارد. همچنین در اندازه گیری عملکرد، صادرات دارای بیشترین بار عاملی و رشد مورد انتظار کمترین بار عاملی است.

شاید شما هم تا به حال از خود پرسیده باشید که چگونه می توانید از شبکه های اجتماعی در جهت توسعه کسب وکار خود استفاده کنید. در دنیای پرشتاب اطلاعات امروز، برای سبقت از رقیبان کاری فرصت زیادی نیست ، به همین دلیل به بررسی برخی مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب می‌پردازیم. شبکه‌های اجتماعی این روزها حرف اول را در محیط مجازی می‌زنند. شبکه‌هایی که حتی میزان بازدید و جذب کاربران جهانی از آنها به قدری زیاد است که کشورهای مختلف مجبور به وضع قوانینی برای استفاده کنندگان از این شبکه ها شده اند.

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

images (2)یکی از امکاناتی که اکثر شبکه های مجازی در اختیار شما قرار می دهند امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود است . توجه داشته باشید که صفحه ای که در شبکه اجتماعی می سازید از نظر گوگل یک صفحه ی هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل خواهد بود. برخی از این شبکه های اجتماعی بهترین مکانی هستند که می توانید مطالبتان را در آنجا بگذارید و رشد آن ها را تماشا کنید. چرا ؟ چون کاربری که پروفایل خود را در این شبکه ها هر روز چک می کند ( و در صورت لایک کردن صفحه ی شما مطالب شما در صفحه اصلی اون خواهد بود ) قطعا به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردد. اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار دکمه ی اشتراک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشتراک می گذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگر هم قرار خواهد گرفت. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند.

و قطعا کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند خیلی با ارزش تر از یک کاربر معمولی هست که مطالب شما را می خواند چون اکثر آن ها به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستند. آنها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی انجام می گیرد و همه ی آن ها به نسبت بقیه ، توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ی بالاتری دارند و این آرزوی هر مدیر سایت است.

وفادار سازی مشتری

امروزه، وفاداری مشتریان،کلید موفقیت تجاری محسوب می‌شود. با افزایش وفاداری‌ مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می‌رود. درک بازار با برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار سازی مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع‌ بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود می‌آورد.
توجه داشته باشید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها اولویت دارد نه بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات. شرکت‌ها باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خوداستفاده کنند و این یعنی وفادار سازی مشتریان.

برند سازی

imagesشبکه های اجتماعی امروزه توسط حداقل ۱ میلیارد نفر در سراسر دنیا استفاده می شود ، یعنی یک هفتم جمعیت دنیا ، پس برای این که خود را هم برند کنید ، باید از شبکه های اجتماعی استفاده نمانید.یکی دیگر از کاربردهای شبکه اجتماعی برند سازی است، یکی از مهمترین اهداف شرکت ها برای برندسازی دیده شدن است. این مورد به این معناست که برندها اخبار، محتوا و صدای برند را از طریق رسانه ها به سمع و نظر مخاطبان می رسانند. در قدیم که شبکه های اجتماعی وجود نداشت این امر از طریق رسانه های جمعی مثل رادیو، تلویزیون و نشریات چاپی انجام می گرفت. حالا با رشد اینترنت و اضافه شدن شبکه های اجتماعی متعدد و حضور اقشار مختلف مخاطبان با عقاید وعلاقمندی های متفاوت در آنها، برندها را به حضور در این شبکه ها بیش از پیش ترغیب کرده است.

فرصت های بیشتر

ایجاد فرصت های تجاری بیشتر، موردی است که هیچ کس نمی تواند از آن چشم پوشی کند ، هر عکس ، فیلم یا کامنتی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید ، این شانس را ایجاد می‌کنید که از طرف یکی از مخاطبنتان واکنشی داشته باشد و هر واکنش ممکن است به بازدید از وب سایت شما و در نهایت به عقد قراردادهای تجاری و یا فرصت های همکاری تبدیل شود. با افزایش انتشار پست های حرفه ای و مناسب ، افزایش فرصت های تجاری و در نهایت افزایش احتمال همکاری و فروش رو برای کسب و کارتان شاهد خواهید بود.

شناسایی واکنش و نیاز مخاطبان

images (1)استفاده از شبکه های اجتماعی این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان و بازدید کنندگان خود دست یافته و آنها را آنالیز و بررسی کنند. به عنوان مثال می توان فهمید که مخاطب چه علاقه مندی های داشته و یا نظر و دیدگاهش نسبت به محصولات و برند شما چگونه است. در نهایت با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها می توان دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورد و از نتایج آن در تصمیم گیری های مهم کسب و کار استفاده نمود.

کاهش هزینه ها

یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است. در شبکه های اجتماعی از بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود.

شناسایی واکنش و نیاز مخاطبان

استفاده از شبکه های اجتماعی این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می کند که بتوانند به اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان و بازدید کنندگان خود دست یافته و آنها را آنالیز و بررسی کنند. به عنوان مثال می توان فهمید که مخاطب چه علاقه مندی های داشته و یا نظر و دیدگاهش نسبت به محصولات و برند شما چگونه است. در نهایت با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها می توان دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورد و از نتایج آن در تصمیم گیری های مهم کسب و کار استفاده نمود.

بهبود رتبه وب سایت شما

images (4)بهبود رتبه در موتورهای جستجو از دیگر نتیجه هایی است که می توانید از آن بهره مند شوید.پارامترهای امتیازدهی گوگل به صفحات وب جهت رتبه بندی بیش از ۲۰۰ مورد است که یکی از این پارامترها که تاثیری غیرمستقیم در افزایش رنکینگ وب سایت ها دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی و ایجاد ترافیک هدفمند از این شبکه ها به سمت وب سایت است. با انتشار لینک های مطالب و محتوای خود در این شبکه ها و جذب بازدیدکننده تاثیر غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه بندی وب سایتتان در گوگل خواهد داشت.

نیازسنجی

در بسیاری از مواقع صاحبان کسب و کار تمایل به شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آنها دارند ، شبکه های اجتماعی به آنها این فرصت را می‌دهند تا در مورد اینکه مخاطبانشان به چه چیزی علاقمند هستند و چگونه رفتار می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی به دست آورند. و حتی اگر محصول یا خدمات آنها مشکلی داشته باشد قطعا ترجیح می‌دهند خیلی سریع به این مشکل پی ببرند. با بازخوردی که در فرآیند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، اولین نفری خواهند بود که می‌دانند چه زمانی مشکلی پیش آمده و سریع اقداماتی برای حل آن انجام می‌دهند. مطالعات یکی پس از دیگری نشان داده مصرف‌کنندگان، قدردان شرکت‌هایی هستند که به شکایت‌های مشتری پاسخ می‌دهند.

منبع: رصد رسانه

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi