5

نصب تابلو یادمان شهدا با حضور شهردار منطقه ۲۱/عکس+پادکست

  • کد خبر : 58286
  • 02 مهر 1398 - 16:26
نصب تابلو یادمان شهدا با حضور شهردار منطقه ۲۱/عکس+پادکست

دانستنی آنلاین: نصب تابلو یادمان شهید سردار حسن رزاقی در محله شهرک آزادی منطقه ۲۱ شهرداری تهران انجام شد. حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ تهران در این مراسم  و جمعی از مسئولان محلی و خانواده شهید حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین درباره این برنامه گفت: با توجه به […]

دانستنی آنلاین: نصب تابلو یادمان شهید سردار حسن رزاقی در محله شهرک آزادی منطقه ۲۱ شهرداری تهران انجام شد.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ تهران در این مراسم  و جمعی از مسئولان محلی و خانواده شهید حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین درباره این برنامه گفت: با توجه به بحث ها و شایعاتی که در خصوص شهدای دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس و مواردی که طی روزهای اخیر از سوی برخی افراد درباره شهرداری اتفاق افتاده است، مدیریت شهری و شهردار محترم تهران با تدبیری تازه، مقرر کردند که در تمامی مناطق ۲۲ گانه و یک محله به عنوان پایلوت، اسم کوچه ای را به عنوان شهیدی مزین کرده و تابلویی همراه با تصویر آن شهید بزرگوار را در آن نصب کنند.

وی درباره اقدامات این شهرداری درباره حذف نام شهید از تابلوها نیز بیان کرد: همکاران ما در شهرداری منطقه ۲۱، در این چند روز تمامی معابر این منطقه  را به صورت کامل کنترل و بررسی کردند تا اگر سهوا اسم شهیدی در تابلو معابر حذف شده بود، یا حتی تابلو نیاز به مرمت و اصلاح داشت، این اصلاح انجام شود.

رحمانی همچنین با اشاره به نحوه نامگذاری معابر شهر تهران افزود: در موضوع نامگذاری معابر شهر تهران به نام شهدا، کمیته ای وجود دارد به نام کمینه نامگذاری. این کمیته معمولا به پیشنهاد بنیاد شهید جانمایی معبر را تعیین می کند و به مسئول مربوطه برای انجام بقیه کارها و تصب تابلو اعلام می کند.

وی ادامه داد: معمولا شهدایی برای یک معبر انتخاب می شوند که از شهدای همان محله باشند و خانواده آن شهید معزز نیز در آنجا  ساکن باشند.

شهردار منطقه ۲۱ شهرداری تهران درباره تاثیر این نوع مراسم ها در زنده نگه داشتن موضوع دفاع مقدس و نام شهدا نیز گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهید و جبهه و جنگ تحمیلی کمتر از فضیلت شهادت نیست. ما در راه این انقلاب و دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده ایم و قطعا رسیدن انقلاب و نظام به این مرحله از رشد،  به دلیل خون پاک این شهداست.

وی اضافه کرد: این نوع مراسم ها در زنده نگه داشتن فرهنگ جبهه و شهادت برای نسل جدید ما که دوران دفاع مقدس را ندیده اند، نقش به سزایی دارد.

همچنین خبرنگار این پایگاه خبری گفت و گوی اختصاصی با شهردار منطقه به مناسبت مراسم نصب یادمان شهدا و برخی مساله دیگر انجام داده که در زیر می شنوید.

همچنین  آلبون تصوایر مراسم در زیر آمده است:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=58286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi