1

ناسا به دنبال اثبات وجود حیات در قمر زحل

  • کد خبر : 13515
  • 20 اردیبهشت 1396 - 11:32
ناسا به دنبال اثبات وجود حیات در قمر زحل

محققان ناسا در یکی از قمرهای منظومه شمسی شواهد کافی دال بر وجود حیات یافته‌اند. سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد احتمالاً در دیگر سیارات منظومه شمسی نیز می‌توان وجود حیات را اثبات کرد. مدارک و شواهد به دست آمده، برای اثبات وجود حیات در قمر زحل کافی به نظر می‌رسد.

محققان ناسا در یکی از قمرهای منظومه شمسی شواهد کافی دال بر وجود حیات یافته‌اند.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد احتمالاً در دیگر سیارات منظومه شمسی نیز می‌توان وجود حیات را اثبات کرد. مدارک و شواهد به دست آمده، برای اثبات وجود حیات در قمر زحل کافی به نظر می‌رسد.

ناسا به دنبال اثبات وجود حیات در قمر زحل

این قمر، “انسلادوس” نام دارد و قطر تقریبی آن ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است. در انسلادوس تمامی شرایط لازم برای تشکیل حیات اقیانوسی وجود دارد. سطح این قمر از یخ پوشیده شده؛ اما مشاهدات مختلف نشان‌دهنده آبفشان‌های بزرگ و قدرتمند بر سطح انسلادوس است که احتمالاً در نتیجه وجود آب مایع در لایه‌های زیرین تشکیل شده‌اند.

فضاپیمای “کاسینی” در یکی از مأموریت‌های خود از میان یکی از این آبفشان‌ها عبور کرد و در آن حجم قابل توجهی از هیدروژن مولکولی را شناسایی کرد.

دانشمندان ناسا معتقدند این هیدروژن مولکولی از واکنش آب و سنگ‌های داغ درون مرکز قمر بوجود آمده است. این موضوع گمانه‌زنی‌هایی را درمورد وجود حیات در اقیانوس‌ها زیرین انسلادوس مطرح کرده است.

ممکن است وجود حیات در قمر انسلادوس فقط به شکل میکروبی و در اقیانوس‌های زیرین آن ثابت شود؛ اما همین کشف نیز دستاورد بزرگی در تاریخ علوم فضایی بشر محسوب می‌شود.

دانشمندان می‌گویند برای اثبات حیات در سیاره‌ای به سه عامل آب، مولکول‌های آلی و منبع انرژی نیاز است. در مورد انسلادوس دو مورد اول پیش از این کشف و اثبات شده بودند؛ اما یافته‌های جدید وجود عنصر سوم را نیز به اثبات می‌رساند.

انسلادوس ششمین قمر بزرگ زحل است؛ اما از دید محققان فضایی یکی از مهم ترین آنها به حساب می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi