1

منشن کردن چیست و چطور کار می‌کند؟

  • کد خبر : 13199
  • 12 اردیبهشت 1396 - 15:54
منشن کردن چیست و چطور کار می‌کند؟

منشن کردن این‌روزها به یک اتفاق عادی در دنیای مجازی تبدیل شده. خیلی وقت ها آدم‌ها وقتی به یک مطلب خاص برمی‌خورند و دلشان می‌خواهد دیگران را هم از این اتفاق باخبر کنند یا درباره آن اتفاق حرف بزنند و… دوستانشان را زیر آن پست منشن می‌کنند. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

#منشن_کردن #بیشتر_بدانیم #دانستنی

منشن کردن این‌روزها به یک اتفاق عادی در دنیای مجازی تبدیل شده. خیلی وقت ها آدم‌ها وقتی به یک مطلب خاص برمی‌خورند و دلشان می‌خواهد دیگران را هم از این اتفاق باخبر کنند یا درباره آن اتفاق حرف بزنند و… دوستانشان را زیر آن پست منشن می‌کنند. تا پیان مطلب با پایگاه دانستنی آنلاین همراه باشید.

منشن کردن چیه؟

منشن از عبارت Mention  انگلیسی به معنای اشاره می‌آید و چند کاربرد مختلف دارد. برای این‌که کسی را در جایی منشن کنید باید از علامت @ استفاده کنید و نام فردی را که موردنظر شماست و قبلاً در لیست دوستانتان قرار گرفته، منشن کنید. بعد از تایپ کردن علامت@ یکی دو حرف اول آی‌دی یا شناسه‌ی دوستتان را وارد کنید تا نرم‌افزار اینستاگرام، تلگرام و… بتواند راحت‌تر دوست موردنظرتان را پیدا کند.

تذکر: مثلاً شما نمی‌توانید رئیس‌جمهور را پای یکی از مطالب مربوط به فیش حقوقی منشن کنید، مگر این‌که شماره تلفن یا آی‌دی ایشان را داشته باشید!

 منشن کردن زیر خبرهای خاص

خیلی وقت ها به مطلب جالبی برمی‌خوریم که می‌خواهیم دیگران هم از آن با خبر بشوند. می‌توانیم با منشن کردن ( Mention  ) افراد به آنها بگوییم که مطلب مورد علاقه‌ی ما را بخوانند یا به آن توجه کنند. مثلاً اگر یک مدل لباس خاص یا موضوعی جالب توجه ما را جلب کرده و می‌خواهیم آن را به دیگری نشان بدهیم، باید فرد موردنظرمان را در یکی از کامنت‌های مربوط به همان مطلب خاص «منشن» کنیم.

مکان را نشان می‌دهیم

گاهی وقت ها منظور ما از منشن کردن افراد زیر پست‌هایمان این است که نشان بدهیم کجا بوده‌ایم یا با چه شرکت، مؤسسه یا مرکز خاصی کار کرده‌ایم. به طور کلی وقتی بخواهیم مکان خاصی را نشان بدهیم، منشن می‌تواند به کارمان بیاید. مثلاً می‌توانیم بنویسیم:

من و دوستم، الان @Valiasr   در حال کار روی پروژه‌ای که سایت چی @cheee.ir  به ما پیشنهاد داد.

می‌خواهیم آنها را به بحث دعوت کنیم

اگر در یک فضای مجازی – مثلاً در یک گروه تلگرامی – می‌خواهید از دوستتان دعوت کنید که در یک بحث شرکت کند یا این‌که می‌خواهید حواسش را به یک موضوع جلب کنید، باز هم می‌توانید از هشتگ استفاده کنید. در شبکه‌های مجازی معمولاً می‌توانید با استفاده از Username  یا حتی گاهی نام آدم‌ها آنها را منشن کنید. مثلاً تا مدتی قبل برای این‌که در تلگرام قابلیت منشن شدن داشته باشید، باید برای خودتان یک آی.دی می‌ساختید اما الان حتی کسانی که آی.دی ندارند هم قابل منشن شدن هستند.

چطور بفهمیم منشن شده‌ایم؟

وقتی کسی یا جایی را منشن می‌کنید، یک پیام در صفحه مجازی طرف مقابل نوشته می‌شود. مثلاً اگر دوستتان عضو تلگرام باشد، روی بخش Notifications  یک پیام ویژه می‌بیند. در صفحه‌های مجازی دیگر مثل اینستاگرام هم یک پیام جداگانه برای گیرنده نمایش داده می‌شود که با کلیک کردن روی آن Notification می‌تواند وارد بحث شما شود.

منشن موضوع ندارد

منشن فقط به درد این می‌خورد که بتوانید دوستتان را صدا کرده یا به او اشاره کنید. شما با منشن کردن نمی‌توانید روی موضوع خاصی تمرکز کنید. مثلاً اگر قرار است درباره توقیف شدن فلان روزنامه حرف بزنید یا اگر می‌خواهید نظر دیگران درباره این موضوع را بخوانید باید از هشتگ استفاده کنید، نه منشن.

منبع: سایت چی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi