4

ملکه رنجبر درگذشت

  • کد خبر : 67983
  • 27 فوریه 2020 - 21:23
ملکه رنجبر درگذشت

دانستنی آنلاین: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از درگذشت ملکه رنجبر ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران و بازیگر سریال زیر آسمان شهر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  ملکه رنجبر، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان که با سریال «زیر آسمان شهر» به شهرت رسید، امروز رور گنجشنبه 8 اسفند ماه در […]

دانستنی آنلاین: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از درگذشت ملکه رنجبر ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران و بازیگر سریال زیر آسمان شهر خبر داد.

ملکه رنجبر

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  ملکه رنجبر، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان که با سریال «زیر آسمان شهر» به شهرت رسید، امروز رور گنجشنبه 8 اسفند ماه در گذشت.

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر گفت: «ملکه رنجبر، پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، امروز در بیمارستان کسری دارفانی را وداع گفت و روحش آسمانی شد.»

ملکه رنجبر زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی بود. او فرزند عبادالله رنجبر هنرمند و از اولین پایه‌گذاران تئاتر بود وی از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در بینوایان شروع کرد.  از مهمترین فیلمهایی که او بازی کرده می‌توان به اعتراف (مجید فهیم خواه) و دو فیلم ابوالحسن داوودی یعنی مرد بارانی و نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ ،وچپ دست ۱۳۸۴(آرش معیریان) اشاره کرد. او سابقه بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی را هم دارد.

او از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه‌های زنده به همکاری با آن سازمان پرداخت و در سال ۱۳۳۵ کار در رادیو را شروع کرد. او در این باره گفته بود: وقتی قرار شد تلویزیون به ایران بیاید ما هنرمندان دور هم جمع شدیم تا برای برنامه‌سازی فکر کنیم. اولین شبی که تلویزیون ملی ایران به شکل رسمی روی آنتن رفت، من و سایر هنرمندان در آن برنامه حضور داشتیم و تنها شبکه ایران در آن زمان را افتتاح کردیم.

رنجبر همچنین در شهرداری هم کار کرده‌است.

ملکه رنجبر در سال‌های گذشته، به دلیل بیماری، بارها در بیمارستان بستری شده بود. فریبرز ایروانی، فرزند وی، در اسفند ۱۳۹۵ اظهار داشت رنجبر به دلیل کهولت سن، به افسردگی و پارکینسون مبتلا شده‌است.

او پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان کسری تهران پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=67983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi