4

ملاحظات زيست محيطی در آيين های محرم + گالری تصاویر

  • کد خبر : 127117
  • 03 آگوست 2022 - 16:32
ملاحظات زيست محيطی در آيين های محرم + گالری تصاویر

پخش و توزیع نذورات در ظروف یكبار مصرف پلاستیكی در ایام محرم افزایش می یابد و از آنجایی كه استفاده بی رویه از این ظروف خطر جدی را متوجه سلامت شهروندان و محیط زیست می كند، ارایه راهكارهای مناسب و فرهنگ سازی در این مقوله ضروری است. به گزارش دانستنی انلاین ، عاشقان و دوستداران […]

پخش و توزیع نذورات در ظروف یكبار مصرف پلاستیكی در ایام محرم افزایش می یابد و از آنجایی كه استفاده بی رویه از این ظروف خطر جدی را متوجه سلامت شهروندان و محیط زیست می كند، ارایه راهكارهای مناسب و فرهنگ سازی در این مقوله ضروری است.

ملاحظات زيست محيطی در آيين های محرم

به گزارش دانستنی انلاین ، عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) با فرارسیدن ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری در مساجد و تِكیه ها اقدام به برگزاری سوگواری برای سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای آن حضرت می كنند.

تشكیل هیات مذهبی، برپایی ایستگاه های صلواتی و دادن غذاهای نذری از هر كوی و برزنی از جمله جلوه های عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است. در سال های گذشته استفاده از ظروف یكبار مصرف برای توزیع نذری آنچنان كه به شكل امروزی استفاده می شود مرسوم نبود.

پختن غذاهای نذری در ظروف چینی یا ملامین و لیوان های شیشه ای و یا استیل آنچنان اهمیت داشت كه مردم گاهی نیز نذر این چنین ظروف را می كردند. امروزه دیگر خبری از آن ظرف ها نیست و مصرف ظروف یكبار مصرف پلاستیكی در ایام محرم و ماه رمضان كه فصل نذری دادن است بسیار زیاد می شود، افزایشی كه پیامدهای منفی بسیاری برای محیط زیست به همراه دارد.

ریختن پسماند ناشی از نذورات در سطح معابر، پیاده روها و جوی آب ها از طرفی آلودگی شهری را ایجاد می كند و از طرف دیگر معضل های محیط زیستی را سبب می شود كه در گذر زمان راهیابی این مواد آلاینده به طبیعت باعث تخریب محیط زیست در بلندمدت خواهد شد.

ملاحظات زيست محيطی در آيين های محرم

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi