2

معمای حضور فولکس واگن در ایران ؛ واردات صرف یا تولید

  • کد خبر : 18180
  • 01 آبان 1396 - 14:28
معمای حضور فولکس واگن در ایران ؛ واردات صرف یا تولید

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با معمای حضور فولکس واگن در ایران یعنی همکاری فولکس واگن با شریک ایرانیش مطرح است، بحث تولید است، طرف آلمانی بسیار راغب به نظر می‌رسد که اول بحث واردات را پیگیری کند و بعد از آن به دنبال تولید محصولات خود در ایران باشد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با معمای حضور فولکس واگن در ایران یعنی همکاری فولکس واگن با شریک ایرانیش مطرح است، بحث تولید است، طرف آلمانی بسیار راغب به نظر می‌رسد که اول بحث واردات را پیگیری کند و بعد از آن به دنبال تولید محصولات خود در ایران باشد.

بازار خودروی ایران برای کشورهای اروپایی بسیار جذاب است. بعد از آن که پژو، سیتروئن و رنو به‌عنوان خودروسازان اروپایی در خودروسازی ایران حضور پیدا کردند، حال خودروسازان آلمانی نیز به دنبال حضور در این بازار پرسود هستند، دو شرکت مرسدس بنز و فولکس واگن برای حضور در ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما فضای کار ژرمن‌ها با فرانسویان قدری متفاوت است و با توجه به این که آن‌ها با احتیاط در این زمینه گام برمی‌دارند، باید دید چه زمانی حضور آن‌ها در ایران عملیاتی خواهد شد.

شرکت فولکس واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروسازی آلمانی ابتدا قصد دارد، دو مدل خودروی خود به نام های پاسات و تیگوان را در بازار ایران، به‌عنوان محصولات وارداتی عرضه کند و بعد از آن پولو را به‌عنوان ارزان‌ترین مدل فولکس واگن در خطوط تولید ماموت خودرو به تولید برساند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با همکاری فولکس واگن با شریک ایرانیش مطرح است، بحث تولید است، طرف آلمانی بسیار راغب به نظر می‌رسد که اول بحث واردات را پیگیری کند و بعد از آن به دنبال تولید محصولات خود در ایران باشد، این در حالی است که امیرحسین قناتی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: «دو طرف ایرانی و آلمانی در زمینه داخلی‌سازی به توافق رسیده‌اند و این موضوع یکی از مولفه‌های اصلی قرارداد است.»

به گفته وی، قرارداد تولید خودروهای فولکس‌واگن در ایران بین این شرکت آلمانی و یک شرکت بخش خصوصی در دست بررسی است و دو طرف در رابطه با جزئیات قرارداد در حال مذاکره هستند.

قناتی در پاسخ به این سؤال که برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شرکت آلمانی حاضر به پذیرش داخلی‌سازی در ایران نشده است، تأکید کرد: «داخلی‌سازی جزو مؤلفه‌های ابتدایی و اصلی قرارداد همکاری بوده و دو طرف بر سر این موضوع از ابتدا به توافق رسیده بودند.»

براساس این گفته‌های مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت، مذاکرات بین دو طرف در جریان است و هنوز توافق قطعی در این زمینه به دست نیامده است. حال باید به انتظار آینده نشست و مشاهده کرد در آینده چه اتفاقاتی انتظار محصولات فولکس واگن در ایران را می‌کشد.

بعد از اجرایی شدن برجام، یکی از مهم‌ترین صنایعی که از مواهب توافق هسته‌ای برخوردار شد، خودروسازی است. درحالی که در ابتدای کار، خودروسازان فرانسوی شامل رنو، پژو و سیتروئن توانستند با شرکای ایرانی خود به توافق برسند و فعالیت خود در ایران را کلید بزنند، مشتریان بازار خودروی ایران شاید انتظار بیشتری از خودروسازی ایران داشتند، چراکه فرانسویان قبل از تشدید تحریم ها نیز در بازار ایران حضور داشتند، اما شرکت‌های آلمانی که حضور بسیار معدودی در بازار و خودروسازی ایران داشتند، گزینه بسیار مناسبی برای حضور در ایران قلمدا می‌شوند، حال با حضور فولکس در ایران، باید دید با توجه به قدرت خرید ایرانیان، این شرکت با همکاری شریک بخش خصوصی خود، توان عرضه خودروهای به اصطلاح اقتصادی را دارد یا این که خودروهایی را روانه بازار خواهد کرد که در رنج قیمتی بالای ۵۰میلیون تومان می‌گنجد که بسیاری از مردم توان خرید چنین خودروهایی را نخواهند داشت.

باید منتظر ماند و دید در آینده قیمت‌گذاری محصولات فولکس در ایران به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

نظرات خود را در این خصوص با خوانندگان ما در میان بگذارید….

منبع: اخبار خودرو

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi