3

معرفی نسل جدید ساعت مچی

  • کد خبر : 12997
  • 06 اردیبهشت 1396 - 15:52
معرفی نسل جدید ساعت مچی

تکنولوژی، تغییرات بسیاری بر ساعت مچی وارد کرده است که امروزه شاهد نسل جدید ساعت مچی هوشمند با استفاده از انرژی خورشیدی، تنظیم لمسی و بسیاری تغییرات پیشرفته هستیم. به عنوان مثال ساعت هوشمند اپل iWatch یکی از ساعت های نسل جدید می باشد که شامل صفحه نمایش خمیده می باشد

#نسل_جدید #ساعت_مچی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

سرعت پیشرفت تکنولوژی از سال ۱۹۹۵ میلادی تاکنون به حدی بالا بوده است که جهان امروز در مقایسه با آن دوران چندان هم واقعی به نظر نمی‌آید و می‌توان گفت که به جهان به تصویر کشیده شده در افسانه‌های علمی و تخیلی شباهت دارد. در آن زمان، ایده ساخت ابزارهای سیاری با قابلیت دسترسی بی‌درنگ به جهان پهناوری از سرگرمی‌ بیش از اندازه غیر عادی به نظر می‌آمد و در واقع به داستان‌های علمی تخیلی شباهت داشت.

امروزه ابزارهای الکترونیکی می‌توان یافت که ابعاد یک کتاب معمولی را دارند اما نقشه‌های کامل و دقیقی از جهان را به همراه محتوای صدها کتاب در خود جای داده‌اند. به لطف این ابزارها کاربر می‌تواند در هر لحظه به هر شیء و یا مکانی دست پیدا کند و با تمامی افرادی که در زندگی وی حضور دارند، در هر لحظه و هر موقعیتی ارتباط برقرار نمایند.

در این مدت هر سال فناوری های جدید و گوناگونی به بازار عرضه می شود که برخی از آن‌ها ماندگار شده و برخی دیگر نیز از صحنه روزگار محو شده اند، بعضی نیز همان فناوری‌های قبلی هستند که با پاره‌ای تغییرات وارد بازار می‌شوند.

برای مثال تکنولوژی، تغییرات بسیاری بر ساعت مچی وارد کرده است که امروزه شاهد نسل جدید ساعت مچی هوشمند با استفاده از انرژی خورشیدی، تنظیم لمسی و بسیاری تغییرات پیشرفته هستیم. به عنوان مثال ساعت هوشمند اپل iWatch  یکی از ساعت های نسل جدید می باشد که شامل صفحه نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر، افزایش عمر باتری با آرایه‌ای از پنل‌های خورشیدی یا منبع ذخیره‌سازی انرژی جنبشی برای شارژ باتری است. نصب پنل خورشیدی زیر صفحه نمایش و استفاده از انرژی خورشید برای شارژ باتری از جمله طرح‌هایی است که در حال حاضر توسط شرکت کاسیو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به صفحه نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر این ساعت هوشمند، امکان نصب پنل‌های خورشیدی ظریف زیر صفحه نمایش وجود دارد و برای تبدیل انرژی جنبشی نیز باید دستگاهی دور مچ دست یا پا بسته شود تا بتواند انرژی جنبشی را ذخیره و برای شارژ بی سیم باتری مورد استفاده قرار دهد. یک نوع دیگر از ساعت های نسل جدید ساعت آوانگارد است که دارای سیستم نمایش جالبی می باشد. در نگاه اول شاید فهمیدن زمان با این ساعت سخت باشد اما بسیار ساده است؛ این ساعت به جای شماره‌های معمولی دارای ۴ ربع است که دو بخش بالا، زمان را نمایش می‌دهد در حالی که دو بخش پایینی، دقیقه را نشان می‌دهد؛ برای دانستن زمان کافی است کاربر چراغ‌های LED را بشمارد. علاوه بر این، نمایش فرمت ۱۲ یا ۲۴ ساعت طبق نیاز کاربر است و می‌تواند ساعت را از طریق لمس کردن تنظیم کند؛ طراح این ساعت «پیتر فلچر» اهل انگلستان است.

ساعت های سری N شرکت HYT یکی از جدیدترین ساعت های مچی نسل جدید است که به جای تکیه کردن به ساعت های عقربه ای برای مشاهده زمان، این ساعت ها در ساختار خود از یک سیستم هیدرومکانیکی مایع استفاده می کنند. ساعت های شرکت HYT فقط یک ساعت آبی محسوب نمی شود، بلکه می توان آن ها را نوعی جواهر جدید مایع به حساب آورد. شرکت Preciflex همچنین از این تکنولوژی در بخش های خودرو سازی و پزشکی نیز استفاده خواهد کرد. بنابر این اگر تکنولوژی میکرو سیال ها در آن بخش ها نیز رشد کنند جای تعجبی ندارد.

به طور کلی عصر حاضر را می توان عصر اختراعات تکنولوژی نامید. بطوری که می توان این ادعا را داشت که اختراعاتی که در یک قرن اخیر ثبت شده اند، به اندازه کل اختراعات بشر در گذشته می باشد.

نویسنده: بیتا خداویسی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi