3

مشتری مداری، باید در اولویت شرکت های بیمه قرار گیرد

  • کد خبر : 13831
  • 27 می 2017 - 9:30
مشتری مداری، باید در اولویت شرکت های بیمه قرار گیرد

مشتری مداری، باید در اولویت شرکت های بیمه قرار گیرد و اگر شرکت های بیمه که خودشان را حامی مردم در شرایط سخت می دانند از همان ابتدا با شفاف سازی لازم و دقیق به آگاه کردن بیمه شده از تمام تبصره ها و قوانین مربوط برای هر نوع بیمه بپردازند

بیمه، اشخاصی را که متحمل زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند.
خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت می گردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آن هایی که خود را بیمه می کنند با  مشارکت در سرمایه ای که متعلق به همه خریداران بیمه است، در جبران خسارت و زیان های هر یک از افراد بیمه شده ، شریک و سهیم می شوند. بیمه گران خطرهای احتمالی را به خوبی می شناسند و احتمال وقوع آن ها رامی دانند بنابراین می توانند میزان حق بیمه ای ر ا که هر شخص باید بپردازد به نحوی محاسبه کنند که مبلغ جمع آوری شده برای
جبران خسارت هایی که پیش خواهد آمد، کافی باشد. در ایران آغاز فعالیت جدی در زمینه بیمه را می توا ن از سال 1310 دانست، زیرا در این سال قانون و نظام نامه ثبت شرکت ها به تصویب رسید. متعاقب آن بسیاری از شرکت های بیمه خارجی نظیر اینگستراخ ، آلیانس ، ایگل ا ستار، به تأسیس شعبه یا نمایندگی در ایران پرداختند .

با گذشت زمان و با استقبال مردم و حمایت های ارگان های دولتی از شرکت های بیمه، شرکت ها و نمایندگی های متعدد بیمه ای در کشور مشغول به فعالیت هستند که به ارائه خدمات می پردازند . هر شرکت بیمه دارا ی شعب و نمایندگی هایی ا ست که به طرق مختلف با توجه به حجم فعالیت شرکت به فعالیت می پردازند .

هم چنین شرکت های کارگزاری نیز وجود دارند که به صورت بازاریابی و با دریافت کارمزد از تمامی بیمه ها فعالیت می
کنند و منحصر به شرکت خاصی نمی باشند .
در شرایط کنونی شرکت های بیمه ای هزینه ها و فعالیت های بسیاری در زمینه تبلیغات و معرفی شرکت و خدمات خود به مشتریان صرف می کنند و با هر روشی به جذب مشتری می پردازند اما در زمان خرید مشتری اطلاعات لازم و تعهدات و قوانین مربوط برای هر نوع بیمه دو طرفه بین شرکت و مشتری را به صورت کامل مطرح نمی کنند و در زمان بروز حادثه برای مشتری با تبصره ها و قوانینی که به نفع شرکت و به ضرر مشتری است، روبرو می شود که از ابتدا از این موارد آگاهی نداشته است.
در هفته های گذشته یک شهروند تهرانی به یکی از نمایندگی های بیمه به منظور بیمه شخص ثالث مراجعه کرده بود و زمانی که حادثه را شرح داد، بیمه گر با ارائه تبصره ای اعلام کرد که 20 درصد از رقم پرداختی به مشتری کم می شود
و علت را برخورد وسیله نقلیه به اموال عمومی دولت عنوان کرده است و اعلام نموده به دلیل عدم امکان دریافت داغی از مراکز دولتی، بخشی از مبلغ پرداختی خسارت کاسته می شود، این در صورتی است که تا این زمان هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفته و ضمناً این مشکل شرکت بیمه است که نمی تواند داغی وسیله را بگیرد و این به مشتری مربوط نمی شود اما کارشناس ارشد خسارت شرکت بیمه با عدم پاسخگویی صحیح و پاسکاری این شهروند به واحدهای مختلف باعث سردرگمی مشتری شده است.
این اقدام شرکت بیمه باعث می شود که در ابتدا بیمه شدگان دچار نگرانی و سردرگمی از این بابت که اگر اتفاقی برایشان بیفتد با تبصره ها و قوانین نامعلوم یک طرفه که از ابتدا نمی دانستند و به ضررشان تمام می شود مواجه شوند و از سوی دیگر همین اتفاق باعث بی اعتمادی و کاهش علاقه مندی مشتریان به تمدید قرارداد با آن شرکت بیمه و نهایتاً صنعت بیمه کشور می شود. بنابراین مشتری مداری، باید در اولویت شرکت های بیمه قرار گیرد و اگر شرکت های بیمه که خودشان را حامی مردم در شرایط سخت می دانند از همان ابتدا با شفاف سازی لازم و دقیق به آگاه کردن بیمه شده از تمام تبصره ها و قوانین مربوط برای هر نوع بیمه بپردازند همچنین برخورد صحیح و مسئولیت پذیری پرسنل بیمه در اجرای درخواست بیمه شده صورت گیرد، بهترین تبلیغ بوده و قطعاً استقبال بیشتری از خدمات شرکت های بیمه از سوی مردم می شود.

بیتا خداویسی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi