1

تمایل آنکارا برای خرید جنگنده‌های روسی

  • کد خبر : 54282
  • 07 شهریور 1398 - 10:32
تمایل آنکارا برای خرید جنگنده‌های روسی

دانستنی آنلاین: علیرغم جدال‌ آمریکا با ترکیه در خصوص خرید سامانه‌های روسی «اس-۴۰۰»، یک مقام روس از ابراز تمایل آنکارا برای خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و »سوخو ۵۷» و »میگ-۳۵ » روسیه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس همکاری نظامی-فنی فدرال روسیه تصریح کرد که مسکو و آنکارا در حال گفت‌وگو درباره […]

دانستنی آنلاین: علیرغم جدال‌ آمریکا با ترکیه در خصوص خرید سامانه‌های روسی «اس-۴۰۰»، یک مقام روس از ابراز تمایل آنکارا برای خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و »سوخو ۵۷» و »میگ-۳۵ » روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس همکاری نظامی-فنی فدرال روسیه تصریح کرد که مسکو و آنکارا در حال گفت‌وگو درباره عرضه احتمالی جنگنده‌های « سوخو ۳۵ » یا «سوخو-۵۷» روسیه به ترکیه هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این مقام روس در خصوص تمایل زیاد ترکیه برای خرید جنگنده‌های روس گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه علاوه بر تمایل برای خرید جنگنده‌های سوخو، برای خرید جنگنده «میگ ۳۵» روسیه نیز ابراز تمایل کرده است.

طبق این گزارش، شوگایف در مراسم بین‌المللی نمایش هوایی «مکس ۲۰۱۹» که در میدان هوایی «ژوکوفسکی» منطقه «مسکو» برگزار شد، تصریح کرد: «میگ-۳۵، یک هواپیمای بسیار جالب است. به هرحال، رئیس‌جمهور اردوغان روز گذشته بر روی این مدل توقف کرد و چندین سؤال تخصصی در خصوص ویژگی‌های تجهیزات و پرواز آن مطرح کرد».

بنا به گفته رئیس سرویس همکاری نظامی-فنی فدرال روسیه، مسکو چدین درخواست برای خرید این جنگنده پیشرفته دریافت کرده است و تصریح کرد که احتمالاً روسیه به آنکارا در تولید جنگنده نسل پنجم «تی اف-ایکس» کمک خواهد کرد.

روز گذشته، اردوغان به همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نمایش هوایی «مکس-۲۰۱۹» شرکت کرد و در حالی برای خرید جنگنده‌های روسی ابراز تمایل کرده است که چندی است به دلیل قرارداد ترکیه با روسیه برای خرید سامانه‌های «اس-۴۰۰» با آمریکا دچار جدال شده است.

مقامات آمریکایی پیش از به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود.

واشنگتن اعلام کرد که سیستم دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» است اما با اینحال، طبق گفته «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، از روز گذشته، انتقال بخش‌هایی از باتری دوم این سیستم را به ترکیه آغاز شده است.

پوتین بعد از دیدار با اردوغان در نشست مکس ۲۰۱۹، تصریح کرد که ترکیه و روسیه در خصوص احتمال حفظ همکاری در بخش صنعت دفاعی از جمله جنگنده نسل پنجم سوخو ۳۵ و سوخو ۵۷ بحث و گفت‌وگو کردند و ادامه داد که آنکارا نه تنها به خرید جنگنده‌های روس بلکه به تولید مشترک محصولات نظامی با روسیه علاقمند است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=54282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi