14

مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ در فازاول توسعه مکُران

  • کد خبر : 141711
  • 18 اردیبهشت 1402 - 14:31
مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ در فازاول توسعه مکُران

فیروز اسماعیلی نژاد-روزنامه نگار :طرح توسعه مکُران برای حدود ۵۰ سال گذشته است، بارها بازنویسی شده و ما در کشور ایران همچنان چشم به راه توسعه این منطقه، به تعبیر رهبر معظم انقلاب«گنج پنهان» است، هستیم. این روزها در خبرها شاهد تلاش دست اندرکاران شورای توسعه مکُران هستیم تا شاید به زودی این منطقه به […]

فیروز اسماعیلی نژاد-روزنامه نگار :طرح توسعه مکُران برای حدود ۵۰ سال گذشته است، بارها بازنویسی شده و ما در کشور ایران همچنان چشم به راه توسعه این منطقه، به تعبیر رهبر معظم انقلاب«گنج پنهان» است، هستیم.
این روزها در خبرها شاهد تلاش دست اندرکاران شورای توسعه مکُران هستیم تا شاید به زودی این منطقه به رسما به سازمان توسعه تبدیل شود و به معنای واقعی کار اجرایی و عملیاتی آن آغاز شود.

هفته گذشته در روزنامه اقتصادسرآمد یک گزارش خبری با خروجی بسیار متحیرانه؛ منتشر کردیم مقرر شده که در فاز نخست مکُران ۲۴ پروژه در قالب ۷ طرح و با سرمایه گذاری ۲,۷ میلیارد یورو اجرایی شود و این مهم مورد تاکید و موافقت قرار گرفته.

در همین راستا شرکت های فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو و گهر زمین به عنوان چهار شرکت اصلی سرمایه گذار در طرح های سواحل مکُران انتخاب شده اند و در همین رابطه سند همکاری توسعه سواحل مکُران مابین دبیرخانه شورای توسعه این سواحل با شرکت های نامبرده به امضا رسیده است.
این همان مسئولیت اجتماعی است که شرکت های مهم فولادی ایران همزمان با سرمایه گذاری و در نظر گرفتن سودآوری خود خدمت به جامعه را مهم قلمداد کرده و گام های اثر بخش در حوزه مسئولیت اجتماعی بر می دارند.
تامین آب، تولید برق، توسعه شهری، شهرک های تخصصی- خصوصی، مطالعه و اکتشاف پهنه های معدنی، ایجاد و توسعه بندرگاه و گردشگری پیش بینی گام های مهمی است که قرار است در این منطقه عملیاتی شود.

سواحل مکُران ظرفیتی بی بدیل بزرگ و پیشران برای توسعه اقتصادی کشور است.

بنابراین اگر با نگاه سرمایه گذاری در این منطقه که۱۰۰ درصد اقتصادی و مقرون به صرفه است ورد کنند توسعه سواحل مکُران اتفاق می افتد و نگاه محرومیت زدایی از این منطقه رنگ می بازد. به امید روزهای روشن برای مکُران ایران.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۳

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=141711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi