1

مدیرعامل تسلاموتورقشم: اتاق بازرگانی آلمان نمایندگی ما را تأیید کرده است

  • کد خبر : 25631
  • 22 فروردین 1397 - 11:31
مدیرعامل تسلاموتورقشم: اتاق بازرگانی آلمان نمایندگی ما را تأیید کرده است

مدیرعامل تسلاموتورقشم: اتاق بازرگانی آلمان نمایندگی ما را تأیید کرده است

نشست خبری رامین وطن‌دوست مدیرعامل شرکت تسلاموتور که قرار است خودروهای برقی و هیبرید BMW را وارد کشور کند، در حالی برگزار شد که محور اصلی پرسش و پاسخ خبرنگاران درخصوص نماینده رسمی‌بودن این شرکت و چگونگی اخذ این نمایندگی در کشورمان بود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از اخبار خودرو، در ابتدای این نشست، مدیرعامل تسلاموتور با بیان اینکه قرار است خودروهای هیبرید و الکتریکی شرکت ب‌ام‌و را وارد کنیم، اظهار کرد: «خوشحالیم که نماینده رسمی ب‌ام‌و هستیم.»

وی در حاشیه این نشست خبری در پاسخ به سوال «دنیای خودرو» مبنی بر اینکه آیا درست است که تسلاموتور نمایندگی BMW را از یک مرکز خدمات پس‌از فروش BMW به‌نام Auto house mohring در شهر هانوفر اخذ کرده و نه از شرکت BMW اصلی، می‌افزاید: «این شرکت در هانوفر نیست.Autohouse mohring از سال ۱۹۶۹ نماینده BMW بوده است و بزرگ‌ترین شوروم این شرکت آلمانی در استان هسن (Hessen) در اختیار این نمایندگی است. ضمن اینکه Autohouse mohring شرکت خدمات پس‌ از فروش نیست. چراکه یک شرکت خدمات پس‌از فروش نمی‌تواند شوروم بزرگی را که این نماینده در اختیار دارد، داشته باشد.»

وطن‌دوست همچنین درخصوص این موضوع که طبق قانون ایران، اخذ نمایندگی از شرکت‌های واسطه، تیونینگ یا هر مرکزی غیر از شرکت مادر ممنوع است، بنابراین تسلاموتور چگونه توانسته این مجوز را اخذ کند، می‌گوید: «این شرکت نماینده اصلی ب‌ام‌و و یک نمایندگی ممتاز است. نمایندگی‌های ممتاز امکاناتی دارند که نمایندگی‌های‌ معمولی با رتبه پایین‌تر ندارند.»

مدیرعامل تسلا در رابطه با اینکه مساله‌هایی در نمایندگی پیش می‌آید، می‌افزاید: «این شرکت مجوز اعطای نمایندگی به کشور خارجی را دارد. چراکه اگر صلاحیت لازم برای اعطای مجوز را نداشت، اتاق بازرگانی آلمان آن را تایید نمی‌کرد.»

وی در ادامه درمورد افزایش قیمت ارز و پیش‌بینی عملکردشان در سال جاری، می‌گوید: «چون تاکنون روی خودروهای برقی کار نشده است و باتوجه‌به اینکه سیاست اصلی ما توسعه استفاده از خودروهای برقی است و اصلا به‌دنبال واردات خودروی بنزینی نبوده‌ایم، بنده آینده بسیار روشنی را متصور هستم.»

وی می‌افزاید: «اگر به‌دنبال خودروی بنزینی بودیم، درحال‌حاضر با وضعیت دلار نگران می‌شدیم. اما هدف ما از ابتدا خودروهای برقی بوده و شهرداری و ارگان‌های دیگر خیلی ابراز تمایل کرده‌اند و می‌خواهند خدمات اضافه‌تر از معمول به ما بدهند تا ما این فرهنگ را جا بیندازیم.»

وطن‌دوست در پاسخ به این پرسش که ب‌ام‌وهای شرکت تسلاموتور از کدام مبدا وارد کشور می‌شود، اظهارکرد: «خودروهای ب‌ام‌و شرکت ما، به‌صورت مستقیم از آلمان وارد می‌شوند. البته درحال‌حاضر تنها مدل i3 وارد خواهد شد.»

مدیرعامل تسلاموتور همچنین با بیان اینکه با واردات خودروی i3، به‌دنبال ایجاد اسنپ برقی هستیم، می‌گوید: «ما به‌دنبال راه‌اندازی اسنپ برقی هستیم و در این خصوص مطالعاتی را نیز انجام داده‌ایم.»

او همچنین از خرید حق امتیاز کال‌سنتر ب‌ام‌و خبر داد و گفت: «ما نمی‌خواهیم صرفا امکان فروش یک خودرو را در اختیار داشته باشیم و می‌خواهیم به‌سمت یک کار کاملا اصولی حرکت کنیم.»

وطن دوست در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵هزاردستگاه‌خودروی ب‌ام‌و در کشور وجود دارد، گفت: «تمامی دارندگان این خودروها می‌توانند با مراجعه به ۸نمایندگی تسلاموتور در سراسر کشور، برنامه موتور روز BMW را روی خودروهای خود نصب کنند تا گامی در جهت کاهش آلایندگی و آلودگی‌ها برداشته شود.»

مدیرعامل تسلاموتور همچنین از توافق با شهرداری تهران برای نصب ۳هزار جایگاه شارژ خبرداد و گفت: «توافقات در این خصوص انجام شده است، اما نصب و جانمایی این جایگا‌ه‌ها به زمان احتیاج دارد. بر این اساس سه‌هزار دستگاه جایگاه شارژ خودروی برقی را در مناطقی از جنوب تهران که سنگ‌فرش است، نصب خواهیم کرد. همچنین با راهنمایی و رانندگی برای جانمایی جایگا‌ه‌های شارژ بین شهری صحبت‌هایی شده است و امیدواریم این مهم را نیز انجام دهیم.»

وی با بیان اینکه i3 در نیمه اردیبهشت ماه امسال در ایران رونمایی می‌شود، اظهار داشت: «نرخ این خودرو ۳۸هزارو۹۰۰دلار است و در هنگام ورود به ایران، با‌توجه‌به نرخ برابری ارز و ریال، قیمت نهایی محصول باید اعلام شود. البته ورود انبوه این خودروها بستگی به توافق با ب‌ام‌و و همچنین مساله رنگ خودرو و… دارد.»

منبع: اخبار خودرو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi