3

مداخله اورژانس اجتماعی در موارد کودک آزاری و همسر آزاری

  • کد خبر : 86653
  • 14 جولای 2021 - 10:00
مداخله اورژانس اجتماعی در موارد کودک آزاری و همسر آزاری

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی در بحث‌های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی وارد عمل می‌شود و مردم در مشاهده چنین مشکلاتی می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند. وظیفه سازمان بهزیستی به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی […]

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی در بحث‌های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی وارد عمل می‌شود و مردم در مشاهده چنین مشکلاتی می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

  • وظیفه سازمان بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: وظیفه سازمان بهزیستی ایجاد شرایط زندگی بهتر برای همه مردم است، اما گروه‌ها خاصی بیشتر از همه مخاطب این سازمان هستند مانند افراد دارای معلولیت، زنان، کودکان و سالمندان که علاوه بر سایر مردم توجه بیشتری در سازمان بهزیستی به آن‌ها می‌شود.

معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی، غربالگری‌های پس از تولد که برای پیشگیری از معلولیت‌های شنوایی صورت می‌گیرد، بیش از ۳ هزار کلینیک مشاوره‌ای روانشناسی که به سلامت روان افراد کمک می کند و اورژانس اجتماعی را ما در سازمان بهزیستی داریم که بیش از ۴ هزار پرسنل مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: اورژانس اجتماعی در بحث‌های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی وارد عمل می‌شود و مردم در مشاهده چنین مشکلاتی می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

  •  خانواده؛ مستحکم‌ترین نهاد اجتماعی

قبادی دانا افزود: در خصوص مسائل اجتماعی و کودکان کار، زنان در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، افراد مجهول الهویه سالمند یا بیماران روانی مزمن مجهول الهویه که حدود ۵ میلیون خدمت گیرنده داریم و حدود ۱ میلیون ۵۵۰ هزار نفر دارای معلولیت تحت سازمان بهزیستی هستند و بیش از هزار مرکز برای نگهدار سالمندان و بیش از ۲۷ هزار کودک بی سرپرست یا بد سرپرست تحت پوشش سازمان هستند.

وی گفت: موضوع فرزند خواندگی که در سال‌های اخیر رشد بیشتری داشته است و مطلوب ما این است که خانواده را مستحکم‌ترین نهاد اجتماعی می‌دانیم و سعی می‌کنیم که خانواده را توانمند کنیم.

قبای دانا ادامه داد: شعار امسال ما بهزیستی در گام دوم، هوشمند سازی، محله محوری و ارتقا سلامت اجتماعی در بستر خانواده است. در حال حاضر بیش از ۴۰ سامانه هوشمند در سازمان بهزیستی ایجاد شده است. در محله‌ها ۲۵۲۷ بهزیستی کوچک تحت عنوان مراکز خدمات بهزیستی ایجاد شده و توسط جوان‌های تحصیل کرده اداره می‌شود.

  •  ۲۲ هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی

رئیس سازمان محیط زیست افزود: ۱۳ هزار نیرو بومی هر محله در این مراکز مشغول هستند. پرونده‌های خانوار به صورت الکتریکی است و حدود ۱ میلیون ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر ما در پوشش این فعالیت قرار گرفتنه اند و در سه ماه اخیر با بیش از ۸۰۰ خانوار ملاقات شده است.

وی بیان کرد: در سال حدود ۳ میلیون کودک تحت غربالگری چشم قرار می‌گیرند. تا امروز بیش ۲۲ هزار دانشجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم و به حدود ۳ هزار دانشجوی دولتی کمک هزینه تشویقی می دهیم.

قبادی دانا افزود: ما می‌خواهیم که افراد دارای معلولیت یک زندگی را مانند یک شهروند عادی تجربه کند و امیدواریم که بتوانیم به امکان دست پیدا کنیم. ما حدود ۱۶۰۰ مرکز توان بخشی داریم که دولت یارانه به این مراکز پرداخت می‌کند و حدود ۱۰۰۰ مرکز شبانه روزی داریم.

  • بازوی مهم در سازمان بهزیستی مردم و خیرین هستند

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: برای اولین بار تعداد معلولین که در خانواده توسط سازمان نگهداری می‌شوند از تعداد کسانی که در مراکز شبانه ما نگداری می‌شوند پیشی گرفته است و به حدود ۵۵ هزار نفر رسیده است و این افراد دارای معلولیت شدید البستر یا دارای ضایع نخاعی که به خانواده آن‌ها حدود ۱ میلیون داده می‌شود و ظرف ۲ سال ونیم گذشته حدود ۵ برابر افزایش پیدا کرده است و این مبالغ به اعتبار خوبی که دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی افرود: بازوی مهم در سازمان بهزیستی مردم و خیرین هستند. در حال حاضر حدود ۹ هزار سازمان خیریه زیر نظر سازمان بهزیستی داریم. ما بر مبنای محوریت خانواده و محله محور کار‌ها را پیش می‌بریم. صندوق فرصت‌های شغلی در این هفته رونمایی می‌شود تا شرایط بهتری را برای جامعه دارای معلولیت رقم بزنیم.

قبادی دانا ادامه داد: ما کمک‌های های خوبی از بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و ستاد اجرای فرمان امام و داشتیم که با این سازمان قرار ۲۷ هزار ویلچر منعقد کردیم.

باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=86653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi