1

محله وردآورد با «بی.آر. تی » به تهران متصل میشود

  • کد خبر : 12926
  • 24 آوریل 2017 - 15:24
محله وردآورد با «بی.آر. تی » به تهران متصل میشود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران- شهردارتهران در نشست دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 21 با تاکید بر ضرورت مشارکت و تعامل در مجموعه بخش های مختلف تاکید کرد.

#وردآورد #بی_آر_تی #شهرداری #منطقه_21

شهردار تهران در نشست دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 21 شهرداری تهران:

محله وردآورد با «بی.آر. تی » به تهران متصل میشود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران- شهردارتهران در نشست دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 21 با تاکید بر ضرورت مشارکت و تعامل در مجموعه بخش های مختلف تاکید کرد که هویت شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی نیز در مشارکت معنی دار با مردم معنی پیدا می کند. از این رو شهرداری هرچقدر مردم را در تصمیمگیری های خود بیشتر دخیل کند، حتما تاثیرگذارتر خواهد بود.
محمد باقر قالیباف گفت: هم اکنون بسیاری از درخواست های شورایاری ها در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: بعد از یک دهه از تشکیل شورایاری ها، این درخت نوپا هماکنون به نقطه قابل قبولی رسیده و می تواند موثرتر از گذشته ایفاینقش کند اما اهمیت دارد که این گام را به صورت دقیق، مدبرانه و توام با محبت و گذشت برداریم.
شهردار تهران با اشاره به ضعیف بودن تجربه کار جمعی در کشور گفت: در حالی که سرمایه های مادی و منابع انسانی خیلی خوبی در کشور ما وجود دارد اما برای رسیدن به آسایش و برقراری عدالت اجتماعی در شهر و کشور دچار ضعف هستیم.
قالیباف ادامه داد: اگر تجربه کار جمعی را به کار نگیریم، روند رشد متوقف می شود و این توقف نیز نقطه آغاز شکست خواهد بود. از این رو باید در نظر داشت که ضعیف شدن مشارکت و تعامل باعث می شود نتوانیم پیشرفت پایدار و موثری داشته باشیم.
وی یادآور شد: هم اکنون در شهر تهران در حوزه زیرساخت های کلان یک گام جلوتر از کارهای مینیاتوری در زمینه کالبدی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در محلات هستیم چرا که در زمینه اقدامات محلی باید مقداری با ظرافت بیشتری کار را دنبال کنیم.
قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکمیل شبکه بزرگراهی و معابر منطقه 21 در طول سال های گذشته، گفت: در بازدیدهای پنج سال قبل وقتی از تقاطع های مورد نیاز منطقه 21 حرف می زدیم، چندین پروژه مطرح می شد و حتی گاهی اوقات برای خود ما نیز غیر قابل تصور بود که این تقاطع ها روزی ساخته شود. وی بیان داشت: زمانی در این شهر فکر می شد اگر پنج کیلومتر مترو در مدت زمان سه سال ساخته شود، اتفاق بزرگی رقم زده شده اما فقط در دو سال گذشته 100 کیلومتر مترو در این شهر ساخته شده است که در هفته های آینده افتتاح می شود. قالیباف در ادامه با اشاره به مشکلات تلاقی صنعت و سکونت در منطقه 21 گفت: در روز دوشنبه پایش طرح تفصیلی منطقه 21 در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفت و از آن جمله موضوع باغ های صنعتی به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید که می تواند بحث سکونت را در منطقه 21 سامان دهد و آثار آن را در سال های دیگر شاهد خواهیم بود. وی همچنین به موضوع تامین دسترسی های منطقه 21 به شبکه حمل و نقل عمومی نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش طراحی های نهایی برای توسعه شبکه اتوبوسرانی و خط بی آر تی در منطقه 21 نهایی شده و این خط اجرایی خواهد شد.

قالیباف افزود: همچنین در اولویت دوم؛ برای تامین دسترسی مترو در این منطقه تلاش می کنیم چرا که در تکمیل مطالعات به نقطه ای رسیده ایم که ادامه برخی خطوط مترو می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر دکتر محمد باقر قالیباف، در حاشیه جلسه نظارت ستادی شهرداری منطقه 21 طی سخنانیدر جمع خبرنگاران، تصریح کرد: در این منطقه مناطق مسکونی و صنعت در هم گره خورده هستند و سازگاری این دو از تعارض های بزرگ به شمار می رود.
شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح امتداد خط یک بی.ار.تی تهران از میدان آزادی به محله وردآورد به منظور تامین دسترسی شهروندان، ابراز داشت: از ابتدای سال آینده کار احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی اندیشه آغاز می شود. وی در ادامه به تدابیر ترافیکی در منطقه 21 اشاره کرد و گفت: مقرر شد ادامه خط بی آر تی از مسیر میدان آزادی و جاده مخصوص به سمت وردآورد اجرایی شود؛ هم اکنون کار مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و مقدمات کار اجرایی فراهم شده است؛ از این رو مطمئنا در زمان کوتاهی این خط بی آر تی را اجرایی خواهیم کرد.
شهردار تهران عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم اتوبوس های جدیدی را نیز به این خط اضافه کنیم چرا که طول این خط از شرقی ترین نقطه در پایانه شرق تا غربی ترین نقطه در وردآورد به بیش از 50 کیلومتر می رسد، از این رو باید تقویت اتوبوس نیز به صورت همزمان صورت گیرد.
وی خاطر نشان ساخت: در زمینه توسعه خطوط مترو منطقه نیز در حال حاضر مطالعات آغاز شده و کار طراحی در دست اقدام است؛ پس از اتمام کار مشاور نیز این موضوع را در کمیسیون حمل و نقل شورا مطرح خواهیم کرد.

منبع: ویژه‌نامه دنیای اقتصاد غرب استان تهران

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi