3

مترو تهران نونوار می شود

  • کد خبر : 131695
  • 12 نوامبر 2022 - 9:34
مترو تهران نونوار می شود

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم. به گزارش دانستنی آنلاین، حامد عباسی‌نامی از آماده به‌کار شدن چهار رام قطار به‌رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی‌ها و منابع […]

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

مترو
به گزارش دانستنی آنلاین، حامد عباسی‌نامی از آماده به‌کار شدن چهار رام قطار به‌رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی‌ها و منابع موجود خبر داد و گفت: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ‌گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهای مترو در تعمیرگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل با کیفیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

عباسی‌نامی با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهیزات آن ضروری است، گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهم‌ترین مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره‌ای و اساسی قطارها بستگی دارد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطارها در خطوط بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حتماً باید قطارها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تأمین قطعات است و برای تأمین قطعات نیز باید تأمین مالی صورت گیرد.

عباسی‌نامی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶ رام قطار برای خطوط درون شهری، به‌صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰ درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تأمین شده که منجر به کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.

وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تأمین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است. / مهر

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi