2
مطالبه مردم بهبهان از مسئولین هلدینگ خلیج فارس

لزوم شفاف سازی هزینه ها در راستای مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 142231
  • 21 می 2023 - 14:31
لزوم شفاف سازی هزینه ها در راستای  مسئولیت اجتماعی

دانستنی آنلاین : خاک زرخیز خوزستان به رغم منابع عظیم نفت و حضور پالایشگاه ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی، همچنان اسیر محرومیت است.  به گزارش دانستنی آنلاین ، سال هاست که اغلب شهرهای خوزستان با مشکلات عدیده زیرساختی روبرو هستند که بخشی از آن ناشی جنگ تحمیلی و از بین رفتن یا مستهلک شدن زیرساخت‌های […]

دانستنی آنلاین : خاک زرخیز خوزستان به رغم منابع عظیم نفت و حضور پالایشگاه ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی، همچنان اسیر محرومیت است. 

به گزارش دانستنی آنلاین ، سال هاست که اغلب شهرهای خوزستان با مشکلات عدیده زیرساختی روبرو هستند که بخشی از آن ناشی جنگ تحمیلی و از بین رفتن یا مستهلک شدن زیرساخت‌های عمرانی و بخش دیگر ناشی از اثرات فعالیت‌های صنعت نفت بر محیط اجتماعی است.

به همین علت وزارت نفت به عنوان نماینده دولت و به جهت کاهش مشکلات مناطق همجوار با پروژه‌های عملیاتی اقدام به تنظیم، تنسیق و ابلاغ نظام نامه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت کرده است. این نظام نامه یکبار در شهریور ماه ۱۳۹۸ و تجدید آن در فروردین ۱۴۰۲ به مدیران عامل شرکت‌های اصلی ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش فارس، ابر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه لقب دارد در ۱۵ کیلومتری بهبهان واقع است. این ابرپروژه زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس محسوب می‌شود که در بهمن ماه ۹۹ افتتاح شد. در راستای مسئولیت اجتماعی تاکنون اقداماتی در سطح شهرستان بهبهان توسط پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اجرایی شده است. لیکن مطالبه مردم بهبهان از مسئولین پالایشگاه و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس شفاف سازی در خصوص هزینه کرد مسئولیت اجتماعی و مهمتر از آن روند تخصیص اعتبار مسئولیت اجتماعی است.

حداقل حق مردم شریف بهبهان که در مجاورت بزرگترین پالایشگاه گازی خلیج فارس قرار دارند، بهره مندی از مسئولیت اجتماعی متناسب با ظرفیت و پتانسیل این شرکت برای حل مشکلات زیرساختی و رفاه حداقلی است. متاسفانه تاکنون گزارشی شفاف و روشن در خصوص روند تخصیص اعتبار مسئولیت اجتماعی پالایشگاه منتشر نشده و تنها به ذکر برخی مصادیق بسنده شده که موجب نگرانی‌ است.

به همین منظور تقاضا داریم ضمن رسیدگی و بررسی هزینه کرد مسئولیت اجتماعی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس دستور فرمایید در راستای قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارشی جامع و کامل از هزینه کرد مسئولیت اجتماعی این شرکت و مهمتر از آن نحوه تخصیص اعتبار مذکور به اطلاع مردم بهبهان رسانده شود.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi