5

قیمت مرغ و تخم مرغ در قم اوج گرفت

  • کد خبر : 131118
  • 08 نوامبر 2022 - 14:05
قیمت مرغ و تخم مرغ در قم اوج گرفت

بنابرگزارشات میدانی از سطح شهر قم، قیمت مرغ و تخم مرغ به دلیل کمبود نهاده ها در مرغداری ها با افزایش قیمت رو به رو بوده است. دانستنی آنلاین / قم: یکی از نیاز های اولیه انسان ها تامین غذا بوده به همین دلیل اگر چه قیمت مواد غذایی در بازار دچار نوسان می شود […]

بنابرگزارشات میدانی از سطح شهر قم، قیمت مرغ و تخم مرغ به دلیل کمبود نهاده ها در مرغداری ها با افزایش قیمت رو به رو بوده است.

قیمت مرغ

دانستنی آنلاین / قم: یکی از نیاز های اولیه انسان ها تامین غذا بوده به همین دلیل اگر چه قیمت مواد غذایی در بازار دچار نوسان می شود و افزایش می یابد اما با توجه به این که تامین غذا یکی از اصلی ترین نیاز های افراد یک جامعه است همواره تقاضا برای مواد خوراکی و غذایی وجود دارد و هر گونه تغییر قیمت در آن ها معیشت آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

حسن رئیس میرزایی رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تفاوت قیمت گوشت قرمز بره، میش بیان کرد: هر شقه گوشت بره با دنبه ۱۷۵ هزار تومان و هر شقه گوشت بره بدون دنبه ۱۸۵ هزار تومان و هر شقه گوشت میش ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

رئیس میرزایی ادامه داد: به تفکیک هر کیلو ران بره ۲۱۰ هزار تومان، هر کیلو سردست بره ۲۰۰ هزار تومان، هر کیلو گوشت چرخ کرده بره ۱۸۰ هزار تومان، هر کیلو راسته با استخوان ۲۰۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی یادآور شد: هرکیلو ران میش ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلو سردست ۱۴۰ هزار تومان است.

رئیس میرزایی با بیان این که مرغ در کشتارگاه به قیمت ۶۱ هزار ۸۰۰  تومان در اختیار اتحادیه به عنوان توزیع کننده در بین فروشگاه های سطح شهر قرار می گیرد، عنوان کرد: مرغ در خرده فروشی ها امروز به قیمت ۶۳ هزار تومان به دست مشتری می رسد.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی با بیان این که هر کیلو تخم مرغ به قیمت ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان عرضه می شود، اظهار کرد: هر شانه تخم مرغ در فروشگاه ‌های سطح شهر حدود ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس میرزایی در ادامه با تاکید بر این که توزیع کننده محصولات پروتئینی هستیم و قیمت گذاری در حیطه وظایف ما نیست، متذکر شد:  قدرت خرید مردم حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده البته در برخی مناسبت ها شاهد افزایش خرید توسط مردم بودیم.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی کمبود نهاده در مرغ داری ها را عامل افزایش قیمت تخم مرغ از هر کیلو ۳۹ هزار تومان به ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان و افزایش قیمت مرغ از ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان به ۶۴ هزار تومان معرفی کرد.

شانه تخم مرغ

در ادامه سید حسین آقا میر حسینی رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات بیان کرد: شیر فله هر کیلو ۱۵ هزار تومان و شیرهای پاستوریزه ۸۰۰ گرمی با توجه به شرکت از ۵۰۰/۱۳ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد.

میر حسینی در خصوص قیمت محصولات لبنی سنتی یادآور شد: هر کیلو پنیر به قیمت ۶۵ هزار تومان، خامه ۱۳۵ هزار تومان، ماست پرچرب ۲۰ هزار تومان، ماست کم چرب ۱۷ هزار تومان، دوغ ۹ هزار تومان، کشک ۶٠  هزار تومان عرضه می شود.

میر حسینی در رابطه قیمت محصولات شرکت بیان کرد: شیر بطری ١ لیتری ۲۲ هزار تومان، پنیر ٤٠٠ گرمی ۳۷ هزار تومان، خامه ٢٠٠ گرمی ۲۳ هزار تومان، دوغ ۱.۵ لیتری ۲۷ هزار تومان، کشک ۵۰۰ گرمی ۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات تصریح کرد: در حال حاضر در بحث تولید محصولات لبنی مشکلی وجود ندارد و هیچ کمبودی به لحاظ میزان تولید نداریم.

وی ادامه داد: بازار محصولات لبنی به لحاظ قیمت ثبات پیدا کرده و به یک تعادلی رسیده و به این معنا افزایش قیمتی نداشتیم.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات اظهار کرد: هر کلیو لوبیا چیتی(فله) ۵۵ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۵ هزار تومان، نخود ۵۰ هزار تومان، عدس ۴۵ هزارتومان، لپه ۴۵ هزار تومان به فروش می رسد.

بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری حاکی از این است که بازار محصولات لبنی ثبات داشته اما مرغ و تخم مرغ بر اساس گفته ها به دلیل کمبود نهاده ها در مرغداری ها با افزایش قیمت رو به رو بوده است. / ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi