2

قیمت خودرو و بازار ارز؛ سوار الاکلنگ شب عید

  • کد خبر : 23995
  • 06 اسفند 1396 - 14:07
قیمت خودرو و بازار ارز؛ سوار الاکلنگ شب عید

قیمت خودرو و بازار ارز؛ سوار الاکلنگ شب عید

در حالی رییس کل بانک مرکزی خبر از آرامش در بازار ارز را اعلام کرده که قیمت خودرو در روزهای نزدیک عید روند صعودی خود را طی می کند.

«ولی الله سیف» پس از جلسه هیات دولت اظهار داشت: مهمترین عاملی که منجر به این آرامش شده، جلوگیری از عملیات خلاف در معاملات ارزی در کشور بوده است. وی افزود: بانک مرکزی سال گذشته دستور العملی هایی در این رابطه ابلاغ کرد، ولی متاسفانه توجهی به آن نشد؛ امروز با اقداماتی که انجام شده از طریق انتظامی و جلوگیری از اقدامات صرافی های غیرمجاز و معاملات در فضاهای خاص که عملیات خرید و فروش انجام می دادند و با لفظ، قیمت ها را جابجا می کردند، می بینیم که آرامش به بازار ارز کشور برگشته است و این روند ادامه خواهد داشت. رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: استمرار این روند آرامشی را که در روزهای اخیر شاهد بودیم به بازار ارز بازگردانده است.

این در حالیست که همزمان با کاهش نرخ ارز، قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار افزایش یافته است. به نظر می رسد با نزدیک شدن به عید، مطابق هر سال، قیمت خودروها نیز رو به افزایش گذاشته است.

بازار خودروی ایران دوباره راه آشفتگی را در پیش گرفته است؛ آنگونه که رفتار خودروسازان داخلی و واردکنندگان و دلالان نشان می‌دهد، بازار این بار هم در نبود یک ناظر قدرتمند و البته دارای قدرت واکنش سریع، راه خود را در پیش گرفته و این کالای مصرفی مردم را به بهانه نزدیک شدن به عید به هر قیمتی به مصرف‌کنندگان می‌فروشد. اکنون نه خبری از اظهارنظر شورای رقابت است و نه وزارت صنعت، تدبیر درستی برای بازار درهم ریخته خودرو دارد.

اکنون، موضوع تنها بازار خودروهای وارداتی نیست؛ بلکه داستان به بازار خودروهای داخلی هم گره خورده است و پیش از هر گونه تصمیمی در خصوص ثبت سفارش واردات خودرو و باز شدن یا بسته ماندن آن، تعرفه ها ، حالا خودروسازان داخلی هم دست به کار شده اند و قیمت را مدام افزایش می دهند؛ به خصوص اینکه آمار حکایت از آن دارد که بخش عمده ای از  واردات خودرو طی ماههای اخیر را خودروسازان دولتی انجام داده اند اما تبعاتش را مردم باید تحمل کنند.

باید منتظر ماند و دید که دولت چه تصمیمی راجع به تعرفه خودروهای داخلی و واردات خودرو خواهد گرفت و در نهایت، چه سرنوشتی برای بازار خودروهای داخلی و وارداتی رقم خواهد خورد. آیا بالاخره ناظری برای بازار خودرو تعیین خواهد شد و اگر اکنون شورای رقابت طبق قانون مسئولیت بازار خودرو را به عهده دارد، وظایف خود را به درستی انجام خواهد داد یا خیر.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23995

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi