3

ظرفیت دکتری تخصصی گروه پزشکی ۱۷۸۰ نفر است

  • کد خبر : 45646
  • 29 تیر 1398 - 20:28
ظرفیت دکتری تخصصی گروه پزشکی ۱۷۸۰ نفر است

دانستنی آنلاین: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸  به صورت کارنامه پنجشنبه ۲۷ تیرمنتشر شد و داوطلبان مجاز تا یکشنبه ۳۰ تیرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته/ محل اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی […]

دانستنی آنلاین: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸  به صورت کارنامه پنجشنبه ۲۷ تیرمنتشر شد و داوطلبان مجاز تا یکشنبه ۳۰ تیرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته/ محل اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ در ۶۴ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، ۲ رشته دندانپزشکی و ۱۳ رشته داروسازی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ خردادماه ۹۸ با حضور بیش از ۶ هزار داوطلب برگزار شد.

ظرفیت پذیرش در ۷۸ رشته علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دوره های تخصصی یک هزار و ۴۰۶ نفر است. ظرفیت دکتری پژوهشی در این دوره ۳۷۴ نفر اعلام شده است. در مجموع ظرفیت دکتری تخصصی گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۷۸۰ نفر است.

از یک هزار و ۴۰۶ نفر ظرفیت این دوره تعداد ۸۳۴ نفر به ظرفیت گروه علوم پایه پزشکی به صورت عادی و ۳۱۵ نفر به صورت شهریه پرداز اختصاص دارد. همچنین در گروه داروسازی نیز ۲۴۰ نفر ظرفیت عادی و شهریه پرداز و در گروه دندانپزشکی نیز ۱۷ نفر ظرفیت عادی و شهریه پرداز اختصاص یافته است.

در میان رشته های اعلام شده، برای رشته فارماکولوژی در گروه دکتری تخصصی هنوز ظرفیتی اعلام نشده است.

رشته های آینده پژوهی سلامت، بینایی سنجی، روانشناسی نظامی، مددکاری اجتماعی، مهندسی پزشکی (رباتیک) و علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی گرایش تصـویربرداری سـلولی مولکـولی با ۲ نفر ظرفیت دارای کمترین میزان ظرفیت در آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی هستند.

رشته پرستاری با ۸۹ نفر ظرفیت در پذیرش عادی و شهریه پرداز دارای بالاترین ظرفیت در میان رشته های علوم پایه پزشکی است.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی فهرست دانشگاه های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی و حذف و اضافه ظرفیت دانشگاه ها تغییراتی رخ دهد. اعلام فهرست دانشگاه های پذیرنده در این مرحله حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند.

چنانچه در رشته/محلی به دلیل تعداد کم داوطلبان، حداقل دو نفر دانشجو قابل معرفی نباشد، داوطلب در پذیرش نهایی به سایر اولویت های انتخابی خود معرفی خواهد شد.

تحصیل در دوره های شهریه پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مقدار آن توسط دانشگاه اعلام خواهد شد.

رشته های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات دانشگاه مربوطه بوده و داوطلبان جهت کسب اطلاعات باید به آن دانشگاه و یا سایت مربوطه مراجعه کنند.

پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه آزاد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مرکز قلب شهید رجایی و مؤسسه سرم سازی رازی از طریق وزارت بهداشت انجام می شود و شرایط خدمات و امکانات رفاهی تابع ضوابط و قوانین آن دانشگاه است.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آن دانشگاه یا مرکز مراجعه کنند.

دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تأمین خوابگاه ندارند و بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند.

دانشگاه های علوم پزشکی اراک، اصفهان، تبریز، سمنان، شیراز، گلستان، گیلان، مازندران و یزد فاقد خوابگاه بوده و دانشگاه های علوم پزشکی زنجان و کاشان دارای خوابگاه خودگردان است.

داوطلبان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ باید فارغ التحصیل شوند بنابراین کسانی که بعد از این تاریخ فارغ التحصیل خواهند شد به دلیل اینکه مجاز به شرکت در آزمون نبوده اند، از تکمیل فرم انتخاب رشته/محل خودداری کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=45646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi