2

شگفتی های زیر اقیانوس

  • کد خبر : 8230
  • 26 سپتامبر 2016 - 10:25
شگفتی های زیر اقیانوس

با توجه به برخی محدودیت های موجود، شگفتی های زیر اقیانوس هم چنان یکی از ناشناخته ترین مناطق کره زمین برای انسان محسوب می شوند.امروزه با پیشرفت فناوری و حضور هر چه بیشتر در این مناطق، زیبایی ها و در برخی موارد شگفتی های زیر اقیانوس ترسناک و غیرعادی بیش از پیش برای انسان آشکار می شود.نمونه هایی از شگفتی های زیر اقیانوس عبارتند از: تبر ماهی، حباب ماهی، کوسه گابلین

#شگفتیهای_زیر_اقیانوس #بیشتر_بدانیم #دانستنی

با توجه به برخی محدودیت های موجود، شگفتی های زیر اقیانوس هم چنان یکی از ناشناخته ترین مناطق کره زمین برای انسان محسوب می شوند.

امروزه با پیشرفت فناوری و حضور هر چه بیشتر در این مناطق، زیبایی ها و در برخی موارد شگفتی های زیر اقیانوس ترسناک و غیرعادی بیش از پیش برای انسان آشکار می شود.

نمونه هایی از شگفتی های زیر اقیانوس

تبر ماهی

شگفتی های زیر اقیانوس

دانشمندان برای یافتن این ماهی کوچک و ترسناک باید به اعماق اقیانوس بروند. قفسه سینه تبر ماهی به نوعی تداعی کننده تیغه تبر و درخشش نقره ای و سرد فلز است. البته نام این ماهی عجیب تا حدودی فریبنده بوده زیرا با طول حدود 13 سانتی متر، گونه ای مرگ بار نیست و فقط از ظاهر بسیار وحشت ناکی برخوردار است.

حباب ماهی

شگفتی های زیر اقیانوس

ظاهر شل و ژلاتینی حباب ماهی توجه میلیون ها نفر را به سوی خود جلب کرده است. حباب ماهی به عنوان یکی از زشت ترین موجودات جهان شناخته می شود، از آن جایی که حباب ماهی در نزدیکی بستر اقیانوس ساکن است، شکل ظاهری آن برای تحمل فشار بالای آب تکامل یافته است.

خیار دریایی

شگفتی های زیر اقیانوس

خیار دریایی از جمله خارپوستانی محسوب می شود که توجه انسان را به سوی خود جلب می کند، بدون مغزی واقعی و هر گونه اندام های حسی ظاهری، این جاندار از ظرفیت هوشی تقریباً مشابه با خیار برخوردار است. با این وجود، خیار دریایی نقشی حیاتی در زیست بوم اقیانوسی ایفا می کند زیرا به بازیافت مواد مغذی و مصرف آن چه جریان آب در مسیر این حیوان قرار داده، می پردازد. سطوح کلاژنی انعطاف پذیری بالایی به بدن خیار دریایی داده است.

 کوسه گابلین

شگفتی های زیر اقیانوس

کوسه گابلین که توسط برخی دانشمندان به عنوان ‘ فسیل زنده ‘ شناخته می شود، یکی از مرموزترین و عجیب ترین موجودات اعماق اقیانوس محسوب می شود. تنها بازمانده خانواده 125 میلیون ساله کوسه ها، به واقع منحصر به فرد و زشت است. از ویژگی های برجسته آن می توان به آرواره بیرون زده و پوزه بلند و پهن اشاره کرد.

منبع: تبیان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi