3

زنان یا مردان بیشتر جذب چه چهره و ظاهری می‌شوند

  • کد خبر : 32311
  • 09 مهر 1397 - 10:03
زنان یا مردان بیشتر جذب چه چهره و ظاهری می‌شوند

امروزه این موضوع که زنان یا مردان بیشتر جذب چه چهره و ظاهری می‌شوند ، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است.

امروزه این موضوع که زنان یا مردان بیشتر جذب چه چهره و ظاهری می‌شوند ، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ این جمله را بسیار شنیده اید که “خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد”
درواقع تمایل به زیبایی ها هم در ذات بندگان واقع شده و کسی نیست که به آن شک داشته باشد. بسیاری از افراد در انتخاب های خود معیار و ملاکهایی را مد نظر قرارمی دهند که اولویت بندی آنها بسته به سن و برخی عوامل فرق می کند.
شما جذب چه چهره ای می شوید؟/ آقایان این نوع چهره ها را بیشتر می پسندند
معیار زیبایی در انتخاب همسر بیشتر از هرانتخاب دیگری خودنمایی می کند تاجایی که برخی از دختران یا پسران با کنار گذاشتن تمام معیارها فقط به زیبایی و جذابیت طرف مقابل خود بسنده کرده و بدون توجه به عاقبت انتخاب خود، وارد زندگی مشترک می شوند.
این موضوع همواره بین دختران وپسران مورد بحث است که زنان یا مردان بیشتر جذب چه چهره و ظاهری می‌شوند و همسر آینده‌شان چه نوع چهره و ظاهری را می پسندد و تقریبا خودشان را مطابق آنها تغییر می دهند، هرچند که تغییر رفتار و ظاهر بنا به حرف و خواست دیگران درست نیست اما این طبع هرفردی است و بعد از خواست خود، دید دیگران را هم می سنجد.

جایگاه زیبایی را در زندگی خود مشخص کنید

هنوز قواعد جذابیت‌های ظاهری زنان و مردان، معیارهای دقیقی ندارد و اینکه چگونه یک کشش اولیه بین یک زن و مرد به یک عشق واقعی و ازدواج ختم می‌شود، هنوز جزو اسرار این دنیا است.
مژگان نیکنام دکترای روان شناسی می گوید: یکی از معیارهای انتخاب همسر و زندگی با جنس مخالف، جذابیتهای ظاهری و فیزیکی است که این معیار بسته به ویژگی های فرد برای همسان گزینی در رده های مختلفی جای می گیرد.
وی با ذکر مثالی توضیح داد: برای برخی از افراد معیار زیبایی (جذابیت فیزیکی مثل چهره) در رده بندی اول انتخاب قرار دارد این در حالی است که برای برخی دیگر در سطح پایین تری از سایر معیارها جای می گیرد.

حرف اول انتخاب را که یا چه می زند؟

در یک محیط اجتماعی، چهره شما (با چادر، بدون چادر، با آرایش یا بدون آرایش، با لباس های اسپورت یا رسمی) به مرور زمان، هم تیپ های شما را به سمت شما جذب وافراد هم قیافه با شما این پیام را دریافت می کنند که تا حدودی از نظر روحیات و طرز فکر به آنها شبیه هستید؛ لذا نزدیکتان می شوند.
درواقع انتخاب نوع چهره باعث می شود که در خیابان جنس مخالف برای ارتباط با شما تمایل نشان دهد یا از شما دوری کند.
نیکنام با اشاره به اینکه رده بندی معیارها به عوامل مختلفی از جمله شخصیت فرد بستگی دارد، اظهار داشت: همیشه در انتخاب ها؛ ویژگی، صفات و شخصیت فرد حرف اول را می زند و سپس ژنتیک و محیط زندگی موثر است.
وی بیان کرد: درواقع هر فردی مطابق با هم پوشانی ویژگی ها، صفات و افکارش، گزینه هایی را مدنظر قرا می دهد و نمی توانیم فقط عوامل تربیتی، الگوگرفتن از والدین، ارزشهای القایی از جانب اطرافیان و در نهایت فرهنگ محیطی که فرد در آن بزرگ شده را در نحوه انتخاب فرد موثر بدانیم، بنابراین بعنوان مثال ممکن است الگوهای فرهنگی گاهی اولویت معیارهای فرد را دستخوش تغییر کند.

ازدواج با این شرایط ممنوع!

این دکترای روان شناسی معیار زیبایی را معیار بی ارزشی ندانست و عنوان کرد: در اکثر مشاوره های قبل از ازدواج به شناخت اولویت های فردی برای برقراری یک رابطه و ازدواج تاکید می شود چرا که وقتی فرد بدون شناخت اولویتها تنها بر یک معیارخاص مثل زیبایی تکیه کند به مرور با اندیشیدن به موارد دیگر در انتخابش شک می کند، لذا همیشه توصیه بر این است که بر پایه یک معیار و شاخصه انتخاب و ازدواج صورت نگیرد.
وی افزود: دختران و پسران قبل از ازدواج حتما باید جایگاه معیارهای خود را تعیین کنند و بدانند که بعنوان مثال جذابیت ظاهری و فیزیکی طرف مقابل در کدام رده معیارهایشان (اول یا آخر)  قراردارد و بر اساس آنها فرد مناسب را برگزیند.
به گفته این دکترای روان شناسی متاسفانه بسیاری از افراد با حل و فصل نکردن معیارها برای خود، در زندگی آینده شان با مشکل روبه رو می شوند.

آقایان این نوع چهره ها را بیشتر می پسندند

نیکنام درباره تفاوت رده بندی معیارها برای افراد مجرد و متاهل بیان کرد: فرد مجرد از آنجا که هنوز وارد زندگی واقعی نشده و نمی تواند درک درستی از مفاهیم و ارتباطات زناشویی داشته باشد، معمولا زیبایی را معیار اصلی واولیه قرار می دهد در حالی که فرد متاهل جذابیت را معیار اصلی نمی داند و برای حفظ کیفیت زندگی معیارهای دیگری را اولویت برتر می گذارند.
بهتر است قبل از ازدواج تاحدی به این تجربه برسد و معیارهایش را به درستی دسته بندی کند تا با یک انتخاب آگاهانه، زندگی موفقیت آمیزی برای خود و همسرش رقم زند.
زمانی که از مردی می پرسیم چه چیزی او را به سمت زنی جذب می کند ، پسند او اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند، این دکترای روان شناسی با بیان اینکه افراد بخصوص آقایان معمولا چهره های ساده و بی آلایش را می پسندند، اظهار داشت: با توجه به تجربه خود از افرادی که برای مشاوره ازدواج مراجعه می کنند، عمدتا آقایان به دنبال خانمهایی با صورتهای ساده می روند و مردانی کمی بودند که بانوان با مواد تزریقی و آرایش های زیاد را مناسب ازدواج می دانستند.
بنابراین جذابیت  و زیبایی آیتم بسیار مهمی است اما اولویت برتر نیست و فرد باید به تناسب شخصیت، محیط رشد یافته، فرهنگهای تربیتی و خانوادگی؛ اولویتهای ارتباطی خود را مشخص و سپس به انتخاب فرد مورد علاقه اش بپردازد چرا که رده بندی این اولویت ها فرد به فرد متفاوت است.
این مطالب را هم بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi