1

ریاضی فیزیک رشته مورد علاقه استعداددرخشانی‌ها

  • کد خبر : 56535
  • 13 سپتامبر 2019 - 9:00
ریاضی فیزیک رشته مورد علاقه استعداددرخشانی‌ها

دانستنی آنلاین: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت مدارس استعداد درخشان در سه سال گذشته به رشته ریاضی فیزیک تعلق داشته است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با ایرنا درباره ظرفیت مدارس سمپاد برای رشته ریاضی افزود: همواره توجه […]

دانستنی آنلاین: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت مدارس استعداد درخشان در سه سال گذشته به رشته ریاضی فیزیک تعلق داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با ایرنا درباره ظرفیت مدارس سمپاد برای رشته ریاضی افزود: همواره توجه به رشته ریاضی در مرکز استعداد درخشان بسیار جدی بوده است.

وی افزود: از میان ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری که در تکمیل ظرفیت پایه دهم در مدارس استعداد درخشان پذیرفته شدند، حدود ۵ هزار و ۷۰۰ نفر یعنی نزدیک به ۴۵ درصد دانش آموزان در رشته ریاضی مشغول به تحصیل شدند.

به گفته مهاجرانی، از میان دانش آموزان تکمیل ظرفیت پایه دهم که در رشته ریاضی مشغول به تحصیل شدند، ۴۵ درصد دختر بودند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه رشته های ریاضی فیزیک و علوم انسانی در مدارس سمپاد عملکرد مناسبی دارد، یادآورشد: تقریبا در تمامی مدارس، رشته ریاضی در دوره متوسطه دوم وجود دارد و مدارس سمپاد در حوزه علوم پایه و رشته ریاضی بسیار خوب عمل می کند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: مرکز پرورش ملی استعدادهای درخشان همواره تمایل دارد در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تحصیل دانشجویان در حوزه علوم پایه همکاری مشترکی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد اما این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

وی به شکل گیری طرح خانه علوم پایه اشاره کرد و گفت: این طرح از سال گذشته در راستای ترغیب دانش آموزان به تحصیل در رشته های علوم پایه راه اندازی شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: این طرح برای دانش آموزان پایه متوسطه اول شکل گرفته است که تمامی دانش آموزان در تمامی مدارس امکان حضور در این جلسات را دارند.

مهاجرانی افزود: مدارس استعدادهای درخشان به عنوان پایگاه های اصلی طرح خانه علوم پایه هستند، اما جلسات گفت و گو با موضوعات علوم پایه برای تمامی دانش آموزان تشکیل و اداره جلسه هم توسط دانش آموزان انجام می شود و همچنین از ظرفیت های والدین هم در این طرح استفاده شده است.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=56535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi