0

روغن موتور استاندارد خودرو خود را چه زمانی تعویض کنیم ؟

  • کد خبر : 33867
  • 25 آذر 1397 - 10:21
روغن موتور استاندارد خودرو خود را چه زمانی تعویض کنیم ؟

روغن موتور استاندارد خودرو خود را چه زمانی تعویض کنیم تا با خیالی آسوده از خودرو خود استفاده کنیم و نگران خراب شدن آن نباشیم؟ موارد تاثیر گذار در تعویض روغن را در این نوشتار بخوانید.

روغن موتور استاندارد خودرو خود را چه زمانی تعویض کنیم تا با خیالی آسوده از خودرو خود استفاده کنیم و نگران خراب شدن آن نباشیم؟

شاید به دفعات شنیده و یا خوانده باشید که روغن موتور را در ۵۰۰۰ ، ۱۰۰۰۰ کیلومتر و یا بیشتر ، باید تعویض نمود . دلیل ذکر این اعداد  برای  کارکرد روغن چیست و چرا  برای روغن های مختلف متفاوت است . مجموعه مطالبی که در خصوص روغن موتور استاندارد ارائه می شود، اطلاعات مناسبی را در خصوص موارد تاثیر گذار در تعویض روغن در اختیار شما خوانندگان محترم قرار خواهد داد .

چرا روغن موتور استاندارد را باید تعویض کنیم؟

          روغن از زمان شروع بکار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار گرفته و روغن پایه آن آلوده شده و از کیفیت آن کاسته می شود وهمچنین  مواد افزودنی استاندارد آن نظیر مواد افزودنی پاک کننده  نیز،  مصرف می شوند . در این حالت خاصیت روانکاری ، پاک کنندگی و جذب ذرات معلق و ناخالصی ها ، کاهش می یابد .

سیاه شدن روغن موتور نشان دهنده چیست؟

          این تصور که سیاه شدن روغن نشانه خراب شدن وعدم کیفیت آن می باشد ، صحیح نمی باشد . اگر در دستگاه یا موتور خودرو روغن پس از مدتی تغییر رنگ ندهد و اصطلاحا” سیاه نشود ، می باید در اسرع وقت آن را تعویض نمود زیرا ، سیاه شدن شدن روغن به علت خاصیت پاک کنندگی دوده ناشی از احتراق و جذب ذرات معلق و ناخالصی روغن موتور می باشد . در غیر این صورت ، ذرات ناخالصی و دوده بر روی قطعات متحرک موتور رسوب کرده و  ‌باعث جلوگیری از انتقال حرارت ، ساییدگی زودرس قطعات ، روغن سوزی ، کاهش راندمان و توان موتور می شود .

پس روغن موتور استاندارد نیز پس از مدتی سیاه می شود و این نشانه مرغوبیت آن است. معمولا زمان تعویض این روغن ها را شرکت های سازنده بر روی ظرف آن ها مشخص می کنند.

با تعویض به موقع روغن موتور، سلامت خودرو خود را تضمین کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi