1

روحانی: ما عکس یادگاری نمی‌گیریم

  • کد خبر : 53908
  • 27 آگوست 2019 - 12:39
روحانی: ما عکس یادگاری نمی‌گیریم

دانستنی آنلاین: رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، حجت […]

دانستنی آنلاین: رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست مگر آنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

روحانی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی امروز- سه شنبه- در مراسم آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است،

اظهارداشت: ما از روز اول که‌آمدیم شعار ما تعامل سازنده با جهان بود. چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با همین شعار پیش رفتیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. یعنی مقام معظم رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است ما می گفتیم تعامل سازنده، ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم.

روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت منطقه و جهان هستیم. و خواهان همکاری با همه کشورهای دوست و آماده همکاری هستیم.

ما آماده ایم که با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی‌مان حرکت کنیم. به این دلیل مسیری را انتخاب کردیم به نام توانمندتر کردن ایران و قدرت ملی.

وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی ما افزایش پیدا کند، ‌امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند و هرچه قدرت ما خدای ناکرده فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتر نسبت به کشور ما خواهند داشت.

اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است. لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع کنیم، دفاع می کنیم. اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاست داخلی و خارجی باشیم، کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد این اساس منطق ما است. منطق ما عوض نمی شود و با همین منطق ما حرکت می کنیم.

وی یادآور شد: آنچه هم در هفته‌های اخیر در رابطه با مذاکره با جهان انجام دادیم و امروز انجام می دهیم بر همین مبنا استوار هست؛ قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

روحانی اظهارداشت: ‌یکی از قدرت های ما، قدرت دیپلماسی و سیاسی است. ما با دیگران صحبت و مذاکره می کنیم تا منافع مردم و حقوق مردم را تامین کنیم.

اما آنهایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند هر گونه تحول در رفتار ما با آنها از توبه آنها آغاز می شود که بارها این را گفتم.

وی افزود: آنها باید به تعهداتشان برگردند؛ باید راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند عوض و در خدمت امنیت و منافع جهان حرکت کنند. با احترام و تکریم متقابل انقلاب ما را به رسمیت بشناسند نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان برگردند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در رابطه ایران با آمریکا بدون این که آنها از تحریم ها دست بردارند و روی مسیر غلطی که انتخاب کرده خط بکشند، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود.

کلید تحولات مثبت در اختیار آمریکا است

روحانی اظهار داشت: تحولات مثبت، ‌ کلیدش در اختیار واشنگتن است. اگر آنها می خواهند در منطقه بزرگ ما از امنیت بیشتر برخوردار باشند و آن طور که ادعا می‌کنند می خواهندبا کشورهای منطقه ما روابط بهتری داشته باشند و آن طور که ادعا می‌کنند

، می‌گویند از ایران هیچ چیز نمی خواهیم جز آن که ایران بمب اتم نسازد – که این به گفته آنها نیست که ما بمب اتم بسازیم یا نسازیم- ما بمب اتم نمی‌سازیم چه شما بگویید و چه شما نگویید.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: چه شما بگویید واجب است بمب اتم بسازید چه بگویید نباید بسازید که هیچ تاثیری ندارد. چرا که اراده و دکترین نظامی ما برپایه سلاح های متعارف است. ما دنبال سلاح های کشتار جمعی چه هسته ای و چه شیمیایی و چه میکروبی نرفته و نمی رویم.

وی تاکید کرد: نه به خاطر حرف شما، نه به خاطر اخم شما و نه به خاطر تشر شما، ‌ بلکه به دلیل اعتقاد و اخلاق و تصمیم امنیت ملی کشورمان و به خاطر فتوای رهبری خودمان این کار را نمی کنیم. اگر راست می گویید نگرانی شما فقط این است، این نگرانی برطرف شده است،

پس اولین قدم را بردارید. بدون این قدم این قفل باز نخواهد شد. قدم آن است که از تحریم بگردید. تمام تحریم های علیه ملت ایران که غیرقانونی و ظالمانه و غلط بوده است، باید بگردد.

روحانی اظهار داشت: اگر همه تحریم ها را برداشتید برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید آن وقت شرایط، شرایط دیگری است. دولت دوازدهم برمبنای منافع ملی خود حرکت و اقدام می کند. ما که مرد مذاکره بودیم و همه دنیا این موضوع را قبول دارند و اهل مذاکره بودیم و هستیم.

به جای عکس گرفتن دنبال حل مشکلات هستیم

روحانی بیان کرد: دو سال با ۶ قدرت جهانی مذاکره کردیم الان هم تقریبا به طور مداوم با آن ۵ قدرت دیگر یعنی ۱+۴ مذاکره می کنیم. راه ما روشن است اگر آنها به تعهداتشان برگردند ما هم بر می‌گردیم و به تعهداتمان عمل می‌کنیم.

اگر برنگشتند ما راه خود را ادامه می دهیم. ما بدنبال حل مشکلات و مسائل از راه معقول هستیم اما دنبال عکس نیستیم.

وی تاکید کرد: این که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست. البته فتوشاپ آن امکان پذیر است ولی واقعی آن امکان پذیر نیست،

مگر آن که یک روزی از تمام تحریم های ظالمانه خود دست بردارند به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن وقت شرایط جدیدی است و می‌شود درباره آن فکر کرد و براساس منافع ملی ما خود حرکت می‌کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: بنابراین امروز بزرگترین وظیفه ملی و انقلابی ما کمک به تولید است که از پیشران‌های تولید باید آغاز کنیم.

امروز بعضی از مواردی که ویدئو کنفرانسی افتتاح شد بر همین مبانی پیشران بودند بود. مسکن پیشران است. شرکت‌های دانش بنیان پیشران هستند. رونق گردشگری پیشران هستند. اینها هرکدام صدها و هزارها شغل را به دنباله خودشان راه می‌اندازند.

در زمینه حمل و نقل قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است

روحانی گفت: وزات مسکن در دولت یازدهم در زمینه راه آهن، جاده ها و نوسازی ناوگان قدم های بسیار خوبی برداشته اند و اگر آمریکایی ها از مسیر حق اعراض نمی‌کردند و روند ادامه داشت،

اکنون ناوگان هوایی ما در بسیاری از قسمت‌ها نوسازی شده بود. ما توانستیم در همان مدت زمان کوتاه ۱۵ الی ۱۶ هواپیما نو وارد کشور کنیم که در خطوط پروازی در حال حرکت است. این موضوع موجب آسودگی و رفاه مردم می‌شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه استان‌های متعددی به راه آهن سراسری متصل شدند، افزود: راه آهن اینچه برون وصل شد، راه آهن چابهار به زاهدان آغاز شد، راه آهن قزوین به رشت تکمیل و افتتاح شد.

راه‌آهن های ارومیه و همدان افتتاح شد و امیدواریم راه آهن تبریز هم از طریق میانه – بستان آباد در آینده نه چندان دور به افتتاح برسد.

حجت الاسلام روحانی در تشریح اقدامات دولت در زمینه مسکن گفت: دولت یازدهم در زمینه مسکن دچار مشکلی شد و آن طرح های بزرگ نیمه تمام بود که به دولت ارث رسید.

نمی‌توانستیم طرح های نیمه تمام را رها کنیم و مردم را دچار خسارت کنیم. تکمیل کردن این طرح ها کار سنگین و دشواری بود به ویژه که این مسکن ها محیط‌های مناسب همراه خود را نداشت.

ساختمان ساخته شده بود اما در کنار آن کلانتری، مدرسه، مسجدی وجود نداشت. حتی در بعضی موارد رساندن آب و برق و گاز هم سخت بود که بخشی از وقت مصروف تکمیل این طرح‌ها شد.

با استقراض از پایه پولی مخالفت کردم

رئیس جمهوری با اشاره به دستور خود مبنی بر ممنوع بودن استقراض از پایه پولی تصریح کرد: وزیر سابق مسکن معتقد بود که بار دیگر از بانک مسکن و از پایه پولی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن استقراض کنیم که من با این موضوع مخالفت کردم. این اولین قدم مهم دولت یازدهم در زمینه انظباط مالی بود.

وی ادامه داد: وزیر مسکن وقتی می‌خواست از پایه پولی ۸ تا ۱۰هزار میلیارد تومان استفاده کند و این موضوع حتی در دولت بحث شد و من به صراحت گفتم اجازه استفاده از پایه پولی برای مسکن ندارید.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه (استقراض) از پایه پولی کار بسیار خطرناکی است؛ ادامه داد: این موضوع تورم بسیار شدیدی را به جامعه تحمیل می‌کند اما در عین حال ساختن مسکن کار مهم و ضروری برای مردم است.

نیمی از زندگی مردم در خانه است و کودکان، زنان خانه‌ دار تقریبا همه وقت خود را در خانه هستند. موضوع مسکن بسیار مهم است اما باید به لغت مسکن هم توجه کرد. مسکن یعنی جای سکون و آرامش است، اگر همه چیز دست و پاگیر باشد این دیگر مسکن نیست.

وی افزود: در دولت یازدهم تاکید من تمرکز بر بافت فرسوده بود و دولت اولویت اول را بازآفرینی بخش‌های فرسوده تعریف کرد. ما در بافت فرسوده، آب، برق، تلفن، جاده داریم و تنها مسکن است که توانمند نیست و در حال فروریختن است.

ما این مسکن را با مدل جدید توانمند می‌کنیم و دیگر لازم نیست از نو امکانات و خدمات فراهم کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات ساخت و ساز مسکن در بافت فرسوده گفت: اگر کنار این بافت زمین آزاد نداشته باشیم و بخواهیم خانه ها را از مردم گرفته و تخریب کنیم سختی ها و مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

ولی بافت فرسوده به عنوان اولویت دولت است و درهر شهری باید بافت فرسوده را آباد کرد.

روحانی تصریح کرد: احداث شهر جدید در مکان مناسب هم دیگر موضوع موردنظر است. این مکان باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد و حداقل آب آن تامین شود و دسترسی‌ها مناسب باشد.

وی افزود: مرحوم کازرونی ۵ نقطه مهم در کشور را برای ساخت ۵ شهر مشخص کردند که یکی از آن‌ها به جای تهران پایتخت شود. ما در شورای عالی امنیت ملی ۵۲ جلسه در این زمینه بحث کردیم و از مقامات و مسئولان در این جلسات حضور یافتند که البته در عمل ناموفق بود.

روحانی تصریح کرد: در این زمینه بنیاد مسکن، وزارت مسکن، استانداران و وزرا باید تلاش کنند و شهری به نام جمهوری اسلامی احداث شود. شهری که در ۵۰ سال آینده معماری جمهوری اسلامی را در آن ببینند.

رئیس جمهوری با اشاره به معماری صفویه در شهر اصفهان گفت: انسان به این فکر و مهندسی و برنامه‌ریزی افتخار می کند، نقش جهان یکی از زیباترین میادین جهان است که نماد صفویه است اما اگر کسی در آینده بخواهد معماری جمهوری اسلامی را ببیند متاسفانه موردی نداریم.

کارهایی در این زمینه انجام شده است اما آنچه بتوانیم به عنوان نماد و تابلوی جمهوری اسلامی ارائه دهیم باید ساخته شود.

رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه در یک روز بتوانیم کلنگ ۱۱۰ هزار واحد مسکونی را بزنیم افتخارآمیز است. وزیر مسکن قول تکمیل ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام و احداث ۴۰۰ هزار واحد جدید را داده است که این ۱۰۰ هزار واحد بخشی از آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است،

۶۷ هزار واحد هم قبلا اقدام شده است که بقیه هم باید احداث شود تا در دولت دوازدهم۹۰۰ هزار واحد مسکونی با تمام امکانات در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: کشور در سال ۷۵ دوازده و نیم میلیون خانوار در ایران داشتیم که امروز به ۲۴ میلیون رسیده است و خانوارها و جمعیت ۲ برابر شده‌اند و هر ساله هم حداقل یک میلیون به این جمعیت اضافه می‌شود. باید برای این مردم واحد مسکونی آماده کنیم.

روحانی گفت: دولت باید زمینه‌ها و تسهیلات لازم را آماده کند ولی بخش خصوصی باید بیاید و شروع به ساخت کند. طرح تفصیلی و طرح هادی را ما باید بدهیم،

سیاست‌ها و چارچوب ها و اینکه یک ساختمان چند طبقه باشد را ما بایستی بگوییم. اینها همه سیاست‌های مسکن است و اشکالی ندارد و کار دولت هم همین سیاستگذاری‌هاست.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ما باید تسهیلات را برای مردم فراهم کنیم،اظهارداشت: به نظر من یک هزینه بزرگ امروز برای مسکن، قیمت زمین است و متاسفانه زمین تبدیل شده به سوداگری. به طور مثال من پولی دارم و می گویم چه کار کنم این پول محفوظ بماند و ارزش آن کم نشود، می‌روم یک قطعه زمین می‌خرم.

بخشی از علت افزایش قیمت زمین سوداگری است

روحانی اظهار داشت:‌ ممکن است این زمین تا ۴۰ سال دیگر هم آنجا افتاده باشد. اگر کسی قیمت آن را بپرسد چون نیازی ندارد قیمت آن را کمی بالاتر هم می‌گوید.

خود همین افرادی که نیاز ندارند باعث گرانی زمین می‌شوند. چرا که زمینی را می‌خرند و به هر قیمتی که به آنها گفته می‌شود قیمت را کمی بالاتر می‌گویند و آن می‌شود معیار. پس یک دلیل بالا رفتن قیمت زمین هم همین سوداگری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای مردمی که نیازمند مسکن هستند، زمین مجانی بدهیم، دولت این بخش زمین را به عهده بگیرد آن وقت خواص دیگری نیز دارد.

اگر ما منطقه‌ای را به عنوان منطقه مسکونی در نظر بگیریم آن وقت کسی نمی‌رود جنگل را تخریب کند زیستگاه‌ها را برهم بزند. ما به هر حال جای مناسبی را پیدا مییکنیم و آنجا را معرفی می کنیم و مردم برای سرمایه گذاری بیایند و ما کمکشان کنیم و کاری کنیم مسکن اولی‌ها بتوانند خانه مناسب با یک قیمت مناسب خریداری کنند.

رئیس جمهوری ادامه داد: من با آقای اسلامی هم در این زمینه صحبت کردم که برای کارمندان دولت فکر کنیم که هر کسی کارمند دولت می‌شود مطمئن باشد که به عنوان مثال تا ۱۰ سال بعد صاحب یک واحد مسکونی شود و بتواند اقساط آن را ظرف مدت ۲۰- ۲۵ سال پرداخت کند.

این مایه دلگرمی و آرامش می شود. اگر ما از کارمند می‌خواهیم خدمت خوبی به مردم ارائه بدهد باید وسیله راحتی فکر وی را آماده کنیم که یکی از آنها مسکن است.

روحانی بیان کرد: البته مردم هم درست می‌گویند، که به طور مثال من این‌مقدار پول تهیه کردم برای خرید مسکن، تا آن پول تهیه شود، قیمت مسکن بالا رفت.

هیچ وقت این پول به آن مسکن نمی‌رسد. سرعت قیمت مسکن آنچنان سریع است که هر چه فردی پول تهیه می‌کند تا می‌رود به مسکن برسد قیمت مسکن بالا می‌رود و دومرتبه از دسترس خارج می‌شود.

رئیس‌ جمهوری عنوان کرد: من بارها در دولت صحبت کرده‌ام و به همه وزیران، شهرداران، وزارت کشور و همچنین به نیروهای مسلح هم تاکید کرده‌ام آنها اگر پادگان یا زمینی دارند در اختیار بگذارند.

روحانی یادآور شد: مسکن علاوه بر اینکه بخشی از نیاز جامعه را رفع می‌کند موجب اشتغال سریع هم می‌شود. وقتی شما یک واحد مسکونی یا مجتمعی را می‌سازید، کارگر، بنا، گچ، آهن و سیمان می‌خواهد که همه اینها باعث رونق می‌شود.

در تواضع شهیدان رجایی و باهنر کوچکترین تغییری ندیدم

روحانی با اشاره به هفته دولت گفت: خوشحالیم که در روزهای هفته مبارک دولت که به نام دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر نامگذاری شده است. امیدوارم همه ما بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید برای کشور و رفاه ملت استفاده و بهره برداری کنیم. همچنان که آن دو شهید این چنین بودند.

وی ادامه داد: من در دوره آشنایی با این دو شهید چه قبل و چه بعد از انقلاب و چه آن زمان که این دو شهید نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس اول بودند و چه در زمانی که مرحوم رجایی نخست وزیر شد و مرحوم باهنر وزارتخانه را بر عهده گرفت و چه آن زمانی که دو این شهید مسئولیت ریاست جمهوری و نخست وزیری را برعهده گرفتند در تواضع اینها یک سر سوزن تغییر ندیدم. یعنی رجایی همان رجایی قبل از انقلاب بود و باهنر همان باهنر قبل از انقلاب.

رئیس جمهوری گفت: این خیلی مهم است که در فراز و نشیب زندگی و در روزهای سخت و در روزهای راحت، روح و قدرت و توانایی و اراده انسان و تواضع انسان در برابر مردم تغییر نکند.

روحانی اضافه کرد:‌ بعضی‌ها هستند که متاسفانه روح کوچکی دارند و با یک پست و مقام و و ترفیع درجه و مدرک خودشان را گم می کنند و گاهی حتی راهشان را هم گم می کنند. مرحوم شهید رجایی و باهنر و همچنین سایر شهیدانمان مثل شهید مطهری و شهید بهشتی به ما آموختند چگونه زندگی کنیم و این مهم است.

رئیس دولت تدبیر و امید با ذکر خاطره ای از شهید رجایی گفت: اواخر سال ۵۹ ما جلسه ای داشتیم در نخست وزیری همانجا که مرحوم رجایی در آن ساختمان ۵ طبقه بودند.

شبی جلسه داشتیم که در آن جلسه شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و برخی دوستان در آن حضور داشتند. جلسه حدود ساعت ۱۰ شب تشکیل شد در همان اتاقی که ما بر روی زمین نشسته بودیم مرحوم رجایی پشت میز نشسته بود و گفت که من این کارها را تمام می‌کنم و می آیم.

رئیس جمهوری گفت: همین طور که ما با هم صحبت می کردیم آقای بهشتی اشاره کرد که کمی آرامتر صحبت کنید آقای رجایی پشت میز خوابش برده است. مرحوم شهید بهشتی گفت که (شهید رجایی) ۴۸ ساعت است که ایشان نخوابیده است. اینها با چنین روحیه ای زندگی کردند و با اخلاص و فداکاری کار کردند.

برای خدمت به مردم ساعت نشناسیم/خدمت به مردم افتخار است

روحانی ادامه داد: البته من مخالفت کارت زدن نیستم. اما برویم برای خدمت به مردم و ساعت را نشناسیم. صبح برویم سرکار تا آن لحظه ای که توان داریم کارمان را انجام دهیم و افتخار کنیم. خدمت به مردم افتخار است.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تمام اعضای خانواده بشری را به عنوان جمع خانواده حق بدانیم و چنین روحیه ای داشته باشیم ما همه مشکلاتمان را می‌توانیم حل کنیم.

وی اضافه کرد: خداوند این قدرت و هوش و اراده را به ما داده ما اهل ایران هستیم با فرهنگ بزرگ و درخشان قرآن. از مشکلات می‌توانیم عبور کنیم با وحدت و یکپارچگی.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=53908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi