5

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران آغاز شد

  • کد خبر : 134260
  • 29 نوامبر 2022 - 11:22
رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران آغاز شد
این رزمایش مشترک یکی از بزرگترین رزمایش هایی است که ارتش اسرائیل با همراهی آمریکا با هدف شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته ای ایران انجام می دهد.

به گزارش دانستنی آنلاین، بنا به گزارش روزنامه اسراییلی ” جروزالم پست” ، این رزمایش از سه شنبه (امروز) تا پنجشنبه بر فراز دریای مدیترانه و اسراییل برگزار می شود. این رزمایش شامل پروازهای دوربرد است که خلبانان اسراییلی برای رسیدن به خاک ایران آن را تمرین می کنند. همچنین در این رزمایش عملیات سوخت‌رسانی جنگنده ها و همچنین جت‌های جنگنده هر دو نیرو انجام خواهد شد.

رزمایش مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل

طبق توافقنامه امضاء شده میان واشنگتن و اسراییل، ایالات متحده در زمینه دفاع موشکی در زمان‌های جنگ به اسرائیل کمک خواهد کرد. در سال‌های اخیر تمرین‌های مشترک هوایی متعددی با همراهی ارتش دو کشور برگزار شده است.

اسراییل در سال های اخیر سطح آمادگی ارتش خود را بالا برده و در طول سال گذشته اقداماتی را برای آماده سازی یک گزینه نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته ای ایران در پیش گرفته است.

همچنین اسراییل در بودجه نظامی سالانه خود بودجه ای ویژه برای مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران و تمرین راه های مقابله با آن را در نظر گرفته است.

“آویو کوخاوی” رییس ستاد ارتش اسراییل در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن، با مقامات ارشد آمریکایی از جمله ژنرال “مارک میلی” رییس ستاد مشترک ارتش و ژنرال “مایکل کوریلا” فرمانده سنتکام ملاقات کرد.

کوریلا یک هفته قبل از دیدار کوخاوی از واشنگتن، از مرز شمالی (مرز با لبنان) و همچنین ناوگان جنگنده های رادارگریز F-35 نیروی هوایی اسراییل بازدید کرده بود.

رزمایش مشترک ایران و آمریکا

کوخاوی در جریان سفر کوریلا گفت: “ما در همه جبهه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، خنثی‌سازی تهدیدات و آماده‌سازی سناریوهای مختلف علیه ایران و سایر تهدیدها در خاورمیانه در یک یا چند عرصه فعال هستیم.

“بنی گانتز” وزیر دفاع مستعفی اسراییل نیز در ابتدای ماه جاری به خبرنگاران گفته بود، در حالی که اسراییل توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب باید قبل از صدور دستور، موضوع را “با دقت”مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است؛ رزمایشمشترک اسرائیل و آمریکا در حالی برگزار می شودکه ایران تهدید کرده هرگونه حمله نظامی اسراییل به تاسیسات هسته ای کشورمان را، قاطع، سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد. ایران همچنین طی سال های گذشته برای پدافند هوایی خود را به شدت اقدام کرده است./عصر ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi