2

رتبه نخست «ایران خودرو» در تولید خودرو سواری کشور

  • کد خبر : 42295
  • 05 جولای 2019 - 10:47
رتبه نخست «ایران خودرو» در تولید خودرو سواری کشور

دانستنی آنلاین: گروه صنعتی ایران خودرو با تولید بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، همچنان در تامین خودرو بازار در این بخش پیشتاز است. به گزارش خبرنگار دانستنی آنلاین، ایران خودرو توانسته در اردیبهشت ماه امسال تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۲ دستگاه خودرو سواری و […]

دانستنی آنلاین: گروه صنعتی ایران خودرو با تولید بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، همچنان در تامین خودرو بازار در این بخش پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار دانستنی آنلاین، ایران خودرو توانسته در اردیبهشت ماه امسال تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۲ دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کند و مانند همیشه در تامین نیاز مشتریان در بازار پیشتاز و نخستین باشد.

برمبنای این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو در مجموع از آغاز سال کاری ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۶۱ هزار و ۶۳۱ دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کرده است.

تولید این تعداد درحالی محقق شده که ایران خودرو با مشکلات متعددی در زمینه تامین و تولید روبرو بوده اما در نهایت توانسته با برنامه ریزی، همراهی و مشارکت قطعه سازان با شرایط تحمیلی ناشی از تحریم مقابله کرده و سبب رونق تولید در زنجیره تولید خودرو کشور شود.

 ایران خودرو در صدد است تا با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و سازندگان توانمند کشور، تیراژ تولید را افزایش داده و با عرضه مستمر خودرو به بازار، در مسیر متعادل سازی بازار گام بردارد.

تکمیل و تحویل ۱۶۲۵۵ خودرو توسط ایران خودرو

یکی از مشکلات دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران تامین قطعات محصولات دارای کسری بوده است که به دلیل تحریم و دیگر مشکلات بین المللی و داخلی مانند افزایش نرخ ارز ایجاد شده است. بر همین اساس شرکت ایران خودرو مهمترین برنامه خود را کامل کردن محصولات دارای کمبود قطعات قرار داده است. گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تامین نیاز بازار و افزایش عرضه، تکمیل محصولات دارای کسری را آغاز کرده و در روزهای اخیر ۱۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده است.

علیرضا بخت آزما  نماینده مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: با توجه به آغاز فصل افزایش تقاضا در بازار خودرو و ضرورت تامین نیاز مشتریان از سویی و ایجاد گردش نقدینگی در زنجیره تولید خودرو از سویی دیگر، با دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  تمامی گروه های تامین، تولید، برنامه ریزی و سازندگان، بر تجاری سازی خودروهای ناقص و تحویل به مشتریان تمرکز کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات تحمیلی ایجاد شده به دلیل تحریم های ظالمانه گفت: در حال حاضر سازندگان نیز با شرایط جدید منطبق شده و با تمهیداتی که اندیشیده شد، زنجیره تامین درحال بازگشت به شرایط عادی است.

بخت آزما با بیان اینکه کارگروه های ویژه ای برای هم افزایی و همکاری در تمامی زمینه های تامین، برنامه ریزی و شرکت های قطعه ساز تشکیل شده است، افزود: در روزهای تعطیل خرداد ماه اخیر، کارکنان در واحدهای مرتبط به صورت سه شیفت در محل کار حاضر شدند و توانستند عدد تجاری سازی خودروهای ناقص را به بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودرو افزایش دهند.

به گفته وی، در روز عید سعید فطر تعداد دوهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تکمیل و تحویل مشتریان داده شده است.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بررعایت تمامی شاخص های استانداردی و کیفیت در فرآیند تجاری سازی خودروها گفت: به مشتریان اطمینان می دهیم که با برنامه ریزی منسجم، قطعات تامین و بر روی خودروها نصب شده و فرآیند تجاری سازی بدون هرگونه تخطی از استانداردهای کیفی انجام شده است.

بخت آزما به حداقل رساندن تولید خودروی ناقص را از اهداف تعیین شده،  برشمرد و افزود: هیچ تولیدی خارج از فرآیند و چارچوب استاندارد کیفیت اجازه تجاری سازی ندارد.

وی ادامه داد: با تثبیت تجاری سازی روزانه دوهزار دستگاه، در      هفته های آینده تیراژ تکمیل، تجاری سازی و تحویل خودرو را روزانه به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه و در نهایت ۳ هزار دستگاه خواهیم رساند. خودروهای کف کارخانه در زمان مناسب و با کیفیت مطلوبی به دست مشتریان خواهد رسید.

بخت آزما افزود: درحال حاضر روند تکمیل خودروهای ناقص به صورت مداوم از سوی مدیرعامل گروه پایش میشود و تمامی تیم های عملیاتی و اجرایی موظف به پاسخگویی هستند.

وی تصریح کرد: سازنده ها نیز همدل و همراه با ایران خودرو درحال تامین قطعه هستند و با آغاز تزریق نقدینگی، چرخه تامین به شرایط بهتری بازگشته است.

بخت آزما با بیان این که به زودی تعهدات معوق به مشتریان به روز خواهد شد گفت: با عبور از مسیر بحرانی و با تامین قطعات، خودروها بدون درنگ تکمیل و به دست مشتریان می رسد.

گفتنی است، خودروهای تجاری سازی شده شامل گروه ۲۰۶، دنا، دناپلاس، رانا، پژو ۲۰۷، تندر۹۰ پلاس و اتوماتیک، تندر۹۰، سمند، سورن، آریسان، گروه پارس، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۰۸ بوده که در روزهای اخیر به مشتریان تحویل داده شده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل: انجام بازسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

از سوی دیگر یکی از دغدغه های گروه خودروسازی ایران خودرو، ناوگان حمل و نقل عمومی تجاری و سنگین کشور است که بتواند سهم بیشتری را در بازار خودرویی از آن خود کند. این مهم طی دو سال گذشته به وقوع پیوسته است ؛ به طوریکه مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین از سه و نیم درصد در سال ۹۶ به حدود ۱۶ درصد در سال ۹۷ رسیده که بیش از پنج برابر است. این افزایش در بازه زمانی ۱۲ ماه محقق شده است.

مهدی یونسیان با بیان این که تولید سال ۹۷ نسبت به ۹۶ بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است، افزود: ظرفیت سالانه ایران خودرو دیزل ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات بهره برداری از تمام این ظرفیت امکان پذیر نیست.

وی برنامه تولید امسال ایران خودرو دیزل را تولید ۴ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و با اشاره به اینکه انواع کامیون، کشنده، کامیون سبک، پیکاپ، ون، مینی بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند، اضافه کرد: ایران خودرو دیزل تنها شرکت ایرانی است که توان تولید انواع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت هم زمان دارد.

وی بازسازی اتوبوس های فرسوده را از برنامه های مهم این شرکت برشمرد و گفت: با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس توسط شرکت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه صرفه اقتصادی و صرفه جویی در منابع مالی از مزایای این اقدام است، افزود: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی بالا به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ و ۴ بودجه ای کم تر از یک سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد که ایران خودرو دیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات نقدینگی این روش را در دستور کار قرار داده است.

به گفته یونسیان درحال حاضر همکاری هایی را با شهرداری های برخی شهرها برای اجرای این پروژه آغاز کرده ایم.

وی با تاکید بر این که توان خرید و نوسازی مینی بوس و اتوبوس در شرکت های خصوصی وجود ندارد، ادامه داد: توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل سالانه دوهزار دستگاه است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ایران به گونه ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

یونسیان واردات اتوبوس کارکرده را اقدامی غیرتخصصی و عجولانه خواند و در ادامه افزود: هر اتوبوس وارداتی دست دوم نیازمند شبکه خدماتی، ابزار مخصوص، آموزش نیروی انسانی و قطعات یدکی است که تمامی این موارد مستلزم سرمایه گذاری سنگین و قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: بازسازی اتوبوس های فرسوده علاوه بر هزینه بسیار کم تر از واردات دست دوم، شبکه خدماتی مناسبی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. به طوریکه تمامی اتوبوس های بازسازی شده تا ۱۲ ماه از مزایای گارانتی بهره مند می شوند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=42295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi