3

راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان +PDF

  • کد خبر : 69253
  • 18 مارس 2020 - 13:59
راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان +PDF

دانستنی آنلاین: راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و در اختیار فعالان و شاغلان در حوزه کشاورزی قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در مقدمه راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان آمده است: کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها و زیر […]

دانستنی آنلاین: راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و در اختیار فعالان و شاغلان در حوزه کشاورزی قرار گرفته است.

راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در مقدمه راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان آمده است: کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها و زیر مجموعه کرونا ویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری های شدید تری همچون سارس، مرس و کووید- 19 را شامل می شوند.

این ویروس ها بطور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کنند، با این حال تا کنون هفت کرونا ویروس انسانی کشف شده است.

منشاء ویروس کرونا که در گذشته همه گیر شده بود در حیوانات بود. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط پژوهشگران، منشاء کرونا ویروس جدید مورچه خوار است و البته ممکن است جانوران دیگری هم در شیوع آن نقشی داشته باشند.

فعالیت های کشاورزی و دامداری که بالغ بر 4 میلیون نفر جمعیت در آن اشتغال دارند، از جمله مشاغلی هستند که بواسطه ماهیت کاری در معرض مخاطرات ناشی از انتقال بیماری از حیوانات قرار دارند، به عنوان مثال آنفلونزای پرندگان که در سالهای اخیر از حیوانات به انسان منتقل می گردید یکی از بیماریهای ویروسی است که سلامت کشاورزان را تهدید نموده است.

لزوم دریافت راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان

طبق برآورد ILO ساالنه حدود 1۷۰ هزار نفر از کشاورزان به دلیل انجام کار جان خود را از دست میدهند و این بدان معناست که ریسک مرگ در بخش کشاورزی تقریباً دو برابر سایر مشاغل است. به علاوه مطالعات بی شماری مرگ و میر ناشی از بیماریهای تنفسی را در بین کشاورزان و کارگران مزرعه نشان داده اند.

علی رغم این که استعمال دخانیات در بین کشاورزان در مقایسه با سایر افراد جامعه کمتر شایع است اما آمار بیماریهای تنفسی و ریوی در کشاورزان به علت مواجهه با عوامل بیولوژیکی زیان آور محیط کار نظیر ویروس ها، قارچ ها و انگلها و نیز تماس کشاورزان با گرد و غبار گیاهی، گردو غبار ناشی از غلات، حبوبات و آفات و مواجهه با انواع سموم و کودهای شیمیایی بالا می باشد.

بالا بودن شیوع بیماری های تنفسی و ریوی در کشاورزان و نیز زیاد بودن ریسک ابتلا به این بیماری ها در بین افراد مذکور می تواند پیامدهای وخیم تری را در پی ابتلا به بیماری کووید- 19 ناشی از کرونا ویروس که عمدتا سیستم تنفسی را هدف قرار می دهد بهمراه داشته باشد و لذا لازم است تمهیدات ویژه ای برای پیشگیری از این بیماری در میان کشاورزان اتخاذ گردد.

راهنمای پیشگیری از کرونا در کشاورزان را از آدرس زیر دانلود کنید:

پیشگیری از کرونا در کشاورزان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=69253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi