0

راهنمای خرید گوشی هوشمند مناسب

  • کد خبر : 9867
  • 13 آذر 1395 - 13:02
راهنمای خرید گوشی هوشمند مناسب

خرید گوشی هوشمند جدید به نظر کار مشکل و پیچیده‌ای است. انواع و اقسام گوشی با قابلیت‌های مختلف در بازار وجود دارند و معلوم نیست آن تلفنی که به دنبالش هستید، کدام یک است. نمی‌توان یک گوشی خاص را به عنوان بهترین انتخاب معرفی نمود. در این مقاله به طور کامل به بررسی معیارهای مهم در انتخاب و خرید گوشی هوشمند می پردازیم

#راهنمای_خرید #گوشی_هوشمند #بیشتر_بدانیم #دانستنی

خرید گوشی هوشمند جدید به نظر کار مشکل و پیچیده‌ای است. انواع و اقسام گوشی با قابلیت‌های مختلف در بازار وجود دارند و معلوم نیست آن تلفنی که به دنبالش هستید، کدام یک است. در حقیقت گوشی های هوشمند هم مثل ماشین‌ها هستند. همان‌طور که نمی‌توان یک ماشین را به عنوان بهترین ماشین به تمام مشتریان توصیه کرد، نمی‌توان یک گوشی خاص را به عنوان بهترین انتخاب معرفی نمود. اگر برای خرید یک ماشین بدون تحقیقات در مورد انواع مدل‌ها و قیمت‌ها وارد یک فروشگاه شوید، در آینده پشیمان خواهید شد، در مورد گوشی ها هم وضعیت به همین‌ ترتیب است و اگر می‌خواهید در آینده به خاطر انتخاب خود ناراحت و ناراضی نباشید، بهتر است خوب تحقیق و بررسی کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی معیارهای مهم در انتخاب و خرید گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

نکاتی که پیش از خرید گوشی هوشمند باید رعایت کنید:

  • سعی کنید وزن و ابعاد و عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با اندازه‌ی دستان شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خوش‌دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.
  • کیفیت و وضوح صفحه‌نمایش یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه‌نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان‌رده‌، وضوح صفحه‌نمایش دستگاه‌ها HD یا Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است؛ اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با گوشی‌های پرچمدار در اختیار داشته باشید.
  • اگر قصد خرید از بازار را دارید، حتماً پیش از اقدام به خرید از طریق فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌ها را چک کنید تا حدود قیمت دستگاه مورد نظرتان را بدانید.
  • مسائل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران‌فروشی‌ به کار می‌برند. مثلاً کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه‌ی آن نوشته تولید کره با نمونه‌ی دیگر همان گوشی که در چین تولید شده هیچ تفاوتی ندارد. تنها موردی که در این بخش اهمیت زیادی دارد، اصل و نو بودن دستگاه است.
  • اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آن ها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه اکثر گوشی‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند و از محافظ‌های پلاستیکی و طلقی بی نیاز هستند.
  • تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم‌عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آن هاست. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر کاربری بتواند با آن ها کار کند. نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست شما هزینه‌ی هنگفتی برای نصب آن ها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید، به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این رابطه نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود کمک بگیرید.
  • حتماً سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.

منبع: زومیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi