0

راهنمای خرید کولر گازی (بخش اول)

  • کد خبر : 12644
  • 17 آوریل 2017 - 11:09
راهنمای خرید کولر گازی (بخش اول)

برای خرید کولر گازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد. برخی از آنها را می توانید در این مطلب بخوانید و برخی دیگر را حتماً فروشنده به شما خواهد گفت. تنها می ماند حساسیت شما نسبت به نکات مهم که مسئله ای شخصی است و اگر کسی به توصیه ها توجه نکند، مقصرخود اوست.با ما همراه باشید

#راهنمای_خرید #کولر_گازی #بیشتر_بدانیم #دانستنی
امروزه با گرم شدن کره زمین و البته گرم تر شدن هوا در فصل بهار و تابستان حتی در مناطقی که زمستان های برفی دارند، وجود کولر در خانه ها ضروری به نظر می رسد. از میان دو نوع کولر پرکاربرد در ایران، کولر گازی در بین تأسیسات برودتی از جایگاه خاصی برخوردار است. زیرا به سرعت از گرمای محیط می کاهد. تأسیسات برودتی سهمی حدود 26 درصد از کل مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص می دهند. این سهم در شرایط آب و هوایی متفاوت و با توجه به نوع وسیله مورد استفاده می تواند متغیر باشد. نحوه کارکرد کولر ها با توجه به آبی و گازی بودن متفاوت است

گروهی به غلط گمان می کنند که خرید کولر گازی گران تر از انواع آبی است اما واقعاً این طور نیست.
اگر شما یک کولر مثلاً شش هزار آبی بخرید، تقریباً همان پولی را پرداخته اید که دیگران برای خرید کولرگازی پنجره ای پرداخته اند، پس بدون پیش داوری به بازار بروید.
برای خرید یک کولر گازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد. برخی از آنها را می توانید در این مطلب پایگاه دانستنی آنلاین بخوانید و برخی دیگر را حتماً فروشنده به شما خواهد گفت. تنها می ماند حساسیت شما نسبت به نکات مهم که مسئله ای شخصی است و اگر کسی به توصیه ها توجه نکند، مقصرخود اوست.

فاکتور های اولیه خرید کولر گازی

فاکتور های کلی برای خرید کولر گازی و استفاده بهینه از آن، شامل نکات زیر است :

متراژ محل مورد نظر
تعداد پنجره ها
ساعات استفاده از کولر گازی
تعداد افراد ساکن در محیط اطراف کولر گازی
کاربری مکان

انواع کولر گازی

کولر گازی موجود در بازار ایران معمولاً در پنج مدل زیر هستند :

کولر گازی اسپلیت تک پنل
کولر گازی اسپلیت چند پنل ( مولتی اسپلیت )
کولر گازی اسپلیت کنجی
کولر گازی پرتابل
کولر گازی پنجره ای
کولر گازی ایستاده
کولر گازی اسپلیت کنسولی، سقفی زمینی
کولر گازی اسپلیت سقفی کانالی( Ceiling Concealed Duct )
کولر گازی اسپلیت کانالی ( Ducted Split )
سیستم های پیشرفته ( VRF , MDV , DVM)

اطلاعاتی که باید درباره یک کولر گازی داشته باشید، عبارتند از:

توان گرمایش و سرمایش هر پنل
نوع کمپرسور کولر گازی
الف : سیلندر پیستونی مخصوص هوای معتدل
ب: سیلندر پیستونی ( تروپیکال ) مخصوص هوای استوائی
ج : روتاری مخصوص هوای معتدل
د : روتاری ( تروپیکال ) مخصوص هوای استوائی

پیشنهاد ما برای شهرهایی مثل مشهد روتاری مخصوص هوای معتدل است . بخاطر این که هوای مشهد در اوج گرما در تابستان از 45 + بیشتر تجاوز نمی کند و مصرف برق کمپرسور کولرگازی مخصوص هوای معتدل کمتر از تروپیکال می باشد. کمپرسور های تروپیکال تا دمای 67+ به خوبی کار می کنند و برای شهر های جنوبی کشورمان مانند : اهواز – بندر عباس – کیش و ….. مورد نیاز می باشد . کمپرسور های پیستونی کولر گازی به علت مصرف برق فوق العاده بالا به نسبت روتاری پیشنهاد نمی گردد , ولی مقاومت و قدرت در برابر گرما یکی از مزایای مهم کمپرسور پیستونی می باشد .

برق مصرفی بر حسب آمپر و توان مصرفی کل برحسب وات
ابعاد و وزن کولر گازی
رده انرژی کولر گازی
میزان صدای کولر گازی در هنگام کار و….
حتماً سایت رسمی و یا کاتالوگ اصلی دستگاه را به دقت مطالعه کنید ، زیرا اطلاعات واقعی کولر گازی را به شما ارائه می کند .

نکات مهم خرید کولر گازی

در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی انواع کولر گازی اطلاعاتی کسب کنید. اگر بدون آگاهی کافی راهی بازار شوید، تنها سر در گمی برایتان حاصل می شود، پس اولین کاری که باید کرد. کسب اطلاعات است.
پیش از آن که یک مارک خاص را انتخاب کنید و یا بدون هیچ انتخابی به بازار بروید.
به خاطر داشته باشید که سخن دوستان و فامیل و آشنایان و یا حتی شایعات، شاید درباره کیفیت غذای یک رستوران مرجع خوبی باشد، اما قطعاً نمی توان به این گونه سخنان، درباره کولرگازی اطمینان کرد. توجه داشته باشید که شما قرار است پول زیادی خرج کنید. پس اطلاعات لازم را از مرجع مطمئن کسب کنید.

توجه داشته باشید که همیشه انتخاب یک مارک مشهور همه چیز نیست. همچنین پرداخت پول زیاد هم ملاک نیست، مهم این است که کولر گازی خوبی بخرید.

درانتخاب نوع و قدرت یک کولر گازی ابعاد اتاق شما بسیار مهم است. گاهی شما برای یک اتاق کوچک کولر گازی با قدرت بالایی خریداری می کنید و بعد مجبور هستید که همیشه آن رادر حالت کم قرار دهید و یا از شدت سرمایش اذیت شوید. درآن هنگام شما پول خود را دور ریخته اید.
توجه داشته باشید که کولر گازی های دیواری یک دستگاه خارجی هم دارند. پس به هنگام خرید این نوع کولر گازی ها به محلی که دستگاه خارجی باید قرار گیرد و نحوه ارتباط آن با دستگاه داخلی هم توجه کنید.
نکته مهم در خرید کولر گازی ، ظرفیت سرمایشی آنهاست. ساده ترین کار برای دانستن این نکته و هماهنگ کردن آن با ابعاد اتاق، یک تماس تلفنی با شرکت سازنده و یا فروشنده کولر گازی است. کارشناسان این شرکت ها شما را راهنمایی می کنند. واحد اندازه گیری قدرت دستگاه اسپلیت با بی تی یو محاسبه می گردد.

بی تی یو BTU چیست؟

British Thermal Unit : واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تأسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.
موتور برخی کولر های گازی ویژه مناطق جغرافیایی ساخته شده اند. مثلاً برخی از آنها ویژه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالا تری دارند، مانند کولر های گازی با کمپرسور پیستونی تروپیکال. اگر شما در جای معتدلی مثل مشهد زندگی می کنید نیازی به این گونه کولر ها ندارید. پس قبل از خرید، نوع استفاده را تعیین کنید تا دچار ضرر نشوید.

برق مصرفی کولر گازی های پنجره ای 2 برابر کولر گازی های اسپلیت است. اگر با حوصله و تحقیق کولر گازی را انتخاب کنید – حتی اگر کمی گران تر باشد که رده برق مصرفی آن A باشد، در طول چند سال این مبلغ از پرداخت قبض جبران خواهد شد.

ادامه دارد

منبع: بیتوته
گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi