1

راهنمای خرید میوه‌ شب عید

  • کد خبر : 24903
  • 27 اسفند 1396 - 9:50
راهنمای خرید میوه‌ شب عید

راهنمای خرید میوه‌ شب عید

اگر قصد خرید میوه برای ایام عید نوروز و پذیرایی شایسته از مهمان‌های خود را دارید، لازم نیست که سراغ محصولات درشت و گران‌قیمت بروید. برای داشتن بهترین انتخاب میوه‌ای برای ایام نوروز، کافی است تا به این ۱۴ نکته ساده توجه کنید:

درشت و لک‌دار نخرید

اگر قصد خرید میوه برای ایام عید نوروز و پذیرایی شایسته از مهمان‌های خود را دارید، لازم نیست که سراغ محصولات درشت و گران‌قیمت بروید. برای داشتن بهترین انتخاب میوه‌ای برای ایام نوروز، کافی است که به این ۱۴ نکته ساده توجه کنید:

بهتر است بیش از ۳ رقم میوه برای پذیرایی عید نداشته باشید. این ۳ رقم می‌تواند شامل ۲ نوع میوه با ماندگاری بالا مانند سیب و پرتقال و ۱ نوع میوه با ماندگاری کمتر مانند موز، کیوی، خیار یا نارنگی باشد. اگر قرار است میوه‌ای مانند سیب یا پرتقال را بیش از ۲ کیلو خریداری کنید، حتما به طور تصادفی یک عدد از آنها را در مغازه تست کنید تا از طعم مناسب و سالم بودن آنها مطمئن شوید.

همیشه نزدیک عید، برخی از سودجویان اقدام به توزیع میوه‌های بی‌کیفیت یا یخ‌زده در سطح بازار می‌کنند. معمولا سالم بودن یا نبودن سیب‌های زرد از روی پوستشان به سادگی قابل تشخیص است اما باید از سالم بودن سیب‌های قرمز با قاچ کردن آنها مطمئن شد. سیب‌های قرمز سبک، معمولا پوک و خراب هستند.

سیب قرمز سالم باید کاملا سفت و کمی سنگین باشد. پرتقال و نارنگی سالم هم باید بدون لک و زدگی در پوست و دارای پوستی نازک و وزنی نسبتا سنگین باشند. پرتقال‌ها و نارنگی‌های سبک، معمولا بدون آب و بی‌مزه هستند.

اگر قصد خرید کیوی دارید، بهتر است یک هفته قبل از عید انواع سفت این میوه را خریداری کنید و آنها را به‌صورت نشسته، داخل نایلونی دربسته کنار دو تا سه عدد سیب قرار دهید. سیب، میوه‌ای فرازگرا است و با ساطع کردن گاز اتیلن از خود، باعث نرم و رسیده شدن کیوی می‌شود.

از هر میوه باید ۱ عدد به ازای هر ۲ نفر مهمان خریداری شود زیرا همه مهمان‌ها از تمام میوه‌ها در طول مدت کوتاه عیددیدنی، نمی‌خورند. اندازه‌ میوه‌های عید باید متوسط باشد. خریدن میوه‌های بسیار درشت به مهمان‌ها حس خوبی نمی‌دهد و باعث می‌شود که بیشترشان از خیر خوردن این خوراکی سالم و مغذی شب عید که پول زیادی هم بابت آن پرداخت شده، بگذرند و بعد از عیددیدنی‌ها، شما بمانید و کلی میوه که امکان خراب شدنشان وجود دارد.

میوه‌هایی مانند سیب یا پرتقال را می‌توان حدود ۲۰ روز در شرایط مناسب نگهداری کرد. یعنی باید آنها را نشسته داخل روزنامه بپیچید و سپس دورن نایلونی قرار دهید و نایلون را در قسمت جامیوه‌ای یخچال بگذارید. مدت زمان ماندگاری موز و خیار حدود ۳ روز، کیوی حدود ۵ روز و نارنگی هم حدود ۷ روز است.

البته می‌توانید برای بالا بردن مدت زمان ماندگاری کیوی‌ها، انواع کاملا سفت آنها را بخرید و ۴۴ روز پیش از مصرف چند عدد سیب را کنارشان قرار دهید تا کیوی‌ها حالت نرم و رسیده‌ای پیدا کنند. اگر دوست دارید که خرمالو هم جزو میوه‌های عیدتان باشد، باید بدانید که مدت زمان مفید ماندگار آن تنها ۲ تا ۳ روز است.

میوه‌های خراب و لک‌دار نخرید؛ چون خرابی و لک این میوه‌ها می‌توانند به تمام سطح خود میوه و حتی سایر میوه‌ها هم منتقل و باعث غیر قابل استفاده شدن آنها شوند. میوه‌های درشت نخرید زیرا امکان استفاده بیش از اندازه از کودهای شیمیایی و غیر استاندارد برای پرورش و رشد سریع‌تر این‌گونه میوه‌ها وجود دارد و انتقال بقایای این کودهای شیمیایی از طریق میوه به بدن می‌تواند باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها در افراد مختلف به خصوص بچه‌ها، سالمندان و زنان باردار شود.

میوه‌هایی که شکستگی و بریدگی دارند را نخرید زیرا امکان انتقال و نفوذ آلودگی‌های محیطی و بقایای سموم و کودهای شیمیایی به داخل میوه‌های شکسته و بیمار شدن افرادی که آنها را مصرف می‌کنند، وجود دارد.

منبع: سلامتی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi