7

راهنمای خرید لباس زمستانی

  • کد خبر : 10405
  • 06 دی 1395 - 12:05
راهنمای خرید لباس زمستانی

با شروع فصل پاییز و زمستان بازار خرید لباس های زمستانی حسابی داغ است، اگر قصد خرید لباس زمستانی را دارید این مطلب را از دست ندهیدو با راهنمایی های این نوشته برای افراد خانواده بهترین و مناسب ترین لباس های زمستانی را تهیه کنید .ضمناً نکات ضروری هنگام خرید لباس زمستانی را که بیان شده است حتماً رعایت نمایید

#راهنمای_خرید #لباس_زمستانی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

با شروع فصل پاییز و زمستان بازار خرید لباس زمستانی حسابی داغ است ،اگر قصد خرید لباس زمستانی را دارید این مطلب را از دست ندهیدو با راهنمایی های این نوشته برای افراد خانواده بهترین و مناسب ترین لباس های زمستانی را تهیه کنید .

زمستان که فرا مي‌رسد، خيلي‌ها به فکر خريد لباس زمستاني مي‌افتند. اگر خيلي خوش اقبال باشيد، در پايان فصل زمستان سال پيش لباس‌هاي مورد نيازتان را در حراج‌هاي آخر فصل فروشگاه‌ها خريداري کرده‌ايد ولي اگر اين کار را نکرده‌ايد و قصد خريد پوشاک زمستاني را در اول فصل داريد، خودتان را بايد براي خريد لباس‌هايي گران آماده کنيد. بستگي دارد که چه بودجه‌اي را در نظر گرفته‌ايد ولي خرید لباس زمستانی هم، اصولي دارد که اگر اين اصول را رعايت کنيد، مي‌توانيد خريد مناسبي داشته باشيد.

باراني

باراني را شما مي‌توانيد در سه فصل پاييز، زمستان و بهار مورد استفاده قرار دهيد. باراني‌هاي موجود در بازار در انواع زنانه، مردانه و بچگانه در دسترس شما هستند. باراني را مي‌توانيد در روزهاي باراني و برفي بپوشيد. شما مي‌توانيد لايه آستر باراني را جدا کنيد و در روزهايي که هوا گرم‌تر است، باز هم از بارانيتان استفاده کنيد. اگر در شهرهاي شلوغ و آلوده‌اي مانند تهران زندگي مي‌کنيد، خريد باراني‌هايي که رنگ‌هاي تيره‌تري دارند مانند مشکي، خاکستري، قهوه‌اي مناسب‌تر است چون کمتر کثيف مي‌شوند و نياز به شستشوي کمتري دارند.

دستکش

دستکش‌هاي موجود در بازار در انواع چرمي، جير و پشمي يافت مي‌شوند. به طور معمول، دستکش‌هاي چرمي گرمي زيادي به دستان شما نمي‌‌دهند مگر اين که در داخل آن آستري دوخته شده باشد. اين دستکش‌ها بيشتر جنبه فانتزي دارند و قيمت‌شان هم از انواع ديگر دستکش بالاتر است. اگر مي‌خواهيد با پرداخت هزينه‌اي معقول، از دستانتان در برابر سرما محافظت کنيد، دستکش‌هاي پشمي را انتخاب کنيد. تنوع رنگ اين دستکش‌ها نيز زياد است. دستکش‌ها در مدل‌هاي جعبه‌اي، انگشتي ساده، نيم‌بند انگشتي، کلاه‌دار يا جعبه‌اي دکمه‌دار وجود دارند که انتخاب آن به سيلقه شما بستگي دارد. اگر دستتان داخل دستکش چرمي بوي عرق مي‌گيرد، براي رفع بوي عرق مي‌توانيد در زير آن دستکش نخي بپوشيد. فراموش نکنيد اگر شغل‌تان طوري است که بايد در فضاي آزاد کار کنيد و يا هنگامي که در زمستان از منزل خارج مي‌شويد، حتماً دستکش بپوشيد چرا که دست‌ها يکي از اولين قسمت‌هاي بدن است که شما سرما را از آنجا احساس مي‌کنيد. استفاده از دستکش‌ براي کوهنوردان و افرادي که مبتلا به بيماري‌هاي مفاصل دست هستند، ضروري است.

کاپشن و ژاکت و پالتو

کاپشن، پوشاکي زمستاني است و از آن جهت طرفداران زيادي دارد که شما مي‌توانيد آن را روي لباس‌هايتان بپوشيد و هر زمان گرمتان شود به آساني آن را از تن خارج کنيد. کاپشن‌ها انواع معمولي، کلاه‌دار و ضد آب دارند. کاپشن‌هايي که درونشان از پر و پشم شيشه استفاده شده است، گرم‌ترند ولي براي شستشوي کاپشني که در داخلش پر به کار رفته است، دقت کنيد. بهتر است شستشوي آن را به خشک‌شويي بسپاريد چون در صورتي که به خوبي و درست شسته نشوند، پرز خواهند داد و لباس‌هايتان منظره بدي مي‌گيرند. خريدن کاپشن‌هاي کلاه‌دار به صرفه‌تر است. از طرف ديگر، شايد قيمت بيشتري مي‌‌پردازيد ولي کاپشن‌هاي ضد آب شما را در برابر خيس شدن در برابر باران و برف زمستان محافظت مي‌کنند. ژاکت‌ها را هم مي‌توانيد در منزل خودتان ببافيد و يا آنها را به صورت آماده خريداري کنيد. ژاکت‌ها اغلب از الياف طبيعي بافته مي‌شوند. بنابراين براي هواي بسيار سرد مناسبند و مي‌‌توانيد آنها را در زير کت و يا مانتو خود بپوشيد. پالتوها انواع کوتاه و بلند دارند و مطمئن‌ترين لباس براي گرم نگه داشتن شما در سرماي زمستان هستند. مزيت پالتو بر کاپشن و ژاکت اين است که کمر، پهلوها و پاهاي شما را مي‌پوشاند.

چکمه و پوتين

کفش‌هاي معمولي براي گذراندن فصل سرد سال مناسب نيستند چون نه گرماي کافي دارند و نه کف آنها براي راه رفتن روي برف و يخ مناسب است. چکمه‌هاي موجود در بازار انواع ساده، کوهنوردي، اسپورت، ساق‌دار و نيم پوتين هستند. کف چکمه عاج‌دار است بنابراين در برف و يخ فرو رفته و گير مي‌کند و شما را از سر خوردن محافظت مي‌کند. هنگام خريد چکمه به استاندارد بودن آن توجه کنيد. چکمه‌ها نبايد ساق پاي شما را فشار دهند و يا خيلي سنگين باشند.

بلوز پشمي

پيراهن پشمي هميشه ما را به ياد روزهاي سرد زمستاني مي‌اندازد. پشم از پوست و پوشش حيوانات به دست مي‌آيد. همه لباس‌هاي پشمي زبر نيستند، انواعي نيز وجود دارند که از الياف نرم‌تر بافته شده‌اند. الياف پشم، مجعد و پيچ‌خورده هستند و به همين دليل پارچه‌هاي پشمي حالت اسفنجي پيدا مي‌کنند و باعث مي‌شوند که عايقي در اطراف بدن به وجود آيد. لباس‌هاي پشمي در برابر آلودگي و گرد و خاک مقاومند. به مرور زمان ساييدگي و پاره شدن ندارند. اگر آنها را بکشيد دوباره به حالت اوليه خود بازمي‌گردند. اگر دوست داريد پيراهن پشمي شما تا سال آينده باقي بماند بايد در شستشو و نگهداري آن دقت کنيد. حتماً پيراهن پشمي را با دست بشوييد و به آن وايتکس نزنيد، آن را به جاي آن که روي طناب پهن کنيد تا خشک شود روي يک سطح مسطح پهن کنيد. از آب سرد و پودر لباس‌شويي اندکي استفاده کنيد.

لباس‌هاي نايلوني

لباس‌هاي نايلوني چون حجم کمي دارند، در زمستان طرفداران زيادي در ميان خانم‌ها دارند چون مي‌توانند اين لباس‌ها را به آساني و بدون چاق‌تر به نظر آمدن در زير مانتو و يا پالتوي خودشان بپوشند. نايلون از الياف مصنوعي است بنابراين بعضي افراد به آن حساسيت دارند و پس از پوشيدن اين لباس‌ها، پوستشان دچار خارش و قرمزي خواهد شد. لباس‌هاي نايلوني گرماي کمي دارند اما شستن آنها آسان است. لباس‌‌هاي نايلوني نرم و بادوام هستند. براي شستشوي لباس‌هاي نايلونيتان مي‌توانيد آنها را درون ماشين لباس‌شويي بيندازيد. از آب گرم براي شستشوي آنها استفاده کنيد و در آخر براي آب کشيدن آن از نرم‌کننده استفاده کنيد. نايلون به آساني در زير اتوي داغ جمع مي‌شود و لباس‌تان غيرقابل استفاده خواهد شد، بنابراين درجه حرارت اتو را تنظيم کنيد. اگر به نايلون حساسيت داريد مي‌توانيد در زير لباس‌هاي نايلوني خودتان لباسي سبک نخي بپوشيد. لباس‌هاي نايلوني جذب رطوبت بسيار پاييني دارند و بسيار قوي و محکم هستند و مي‌توانيد چندین سال از آنها استفاده کنيد.

نکات ضروری هنگام خرید لباس زمستانی

  1. بعدازظهر به خريد برويد: بهترين زمان براي خريد چکمه و پوتين، بعدازظهر است چون پاها صبح‌ها کوچک‌تر هستند. در طول استراحت چند ساعت در شب‌ها، پاها اندکي کوچک‌تر از اندازه‌ واقعي خود به نظر مي‌آيند. بنابراين اگر شما چکمه‌اي را صبح امتحان کرديد و اندازه پاي شما بود، ممکن است هنگام عصر برايتان تنگ شده باشد. بهترين زمان براي خريد چکمه بعدازظهر است که بتوانيد چکمه‌اي را تهيه کنيد که اندازه پايتان باشد و بعدها پايتان را نزند و دچار دردسر نشويد.

2 .يک شماره بزرگ‌تر بخريد: در فصل زمستان اغلب داخل چکمه، جوراب ضخيم پشمي يا حوله‌اي مي‌پوشيد. بنابراين هنگامي که براي خريد چکمه مي‌رويد، آن را نيم يا يک شماره بزرگ‌تر بخريد تا چکمه و پوتين جديدتان پاهايتان را نزند و به راحتي بتوانيد جوراب مورد نظرتان را درون کفش بپوشيد و احساس گرما کنيد.

  1. پوتين‌هاي خيس را کنار شوفاژ نگذاريد: بعضي‌ها وقتي پوتين‌هايشان در اثر راه‌رفتن در برف و يخ خيس مي‌شود، آن را کنار شوفاژ مي‌گذارند تا خشک شود ولي با کمال تعجب خواهند ديد پس از خشک‌شدن، شوره‌هاي نمک روي کفش باقي مانده و ظاهر نازيبايي به آن مي‌بخشد. براي خشک کردن چکمه‌تان چند ورق روزنامه باطله دور آن بپيچيد و بگذاريد يک صبح تا شب باقي بماند. روزنامه رطوبت کفش را به خود جذب کرده و آن را خشک خواهد کرد بدون اين که کفشتان شوره بزند. شما مي‌توانيد با محلولي از آب و سرکه نيز شوره‌هاي کفشتان را پاک کنيد سپس با پارچه‌اي پنبه‌اي مرطوب، آن محلول و شوره را از روي چکمه‌تان بزداييد سپس چکمه‌تان را واکس بزنيد.

4 .نگذاريد ساق چکمه‌هايتان خم شود: عيب چکمه‌هاي ساق‌بلند اين است که به محض اين که اين چکمه‌ها را از پاهايتان بيرون مي‌آوريد، ساق آن به يک طرف خم مي‌شود و ممکن است ساق چکمه ترک بردارد و يا از شکل اصلي خود خارج شود. براي جلوگيري از اين کار شما بايد براي چکمه‌هاي ساق بلندتان قالبي از روزنامه يا لوله‌هاي مقوايي خريداري کنيد. مي‌توانيد لوله‌هاي مقوايي را از پارچه‌فروشي‌ها بگيريد و يا چند روزنامه را لوله کنيد و درون ساق پوتين جاي دهيد تا عمودي در جا کفشي باقي بمانند.

  1. پوتين عاج‌دار بخريد: پوتين يا چکمه‌اي که براي فصول سرد سال مي‌خريد، بايد کفش‌ عاج‌دار يا شياردار باشد تا در برف و يخ ليز نخوريد. اگر ته پوتين شما اين خصوصيت را ندارد، مي‌توانيد کف آن، کفي شياردار بچسبانيد و يا با يک عدد ورق سمباده زبر، کف کفش را سمباده بکشيد تا زبر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi