6

رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو درگذشت

  • کد خبر : 34892
  • 21 بهمن 1397 - 8:36
رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو درگذشت

استاد تقی‌زاده، بنیان‌گذار و رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو، صنعتگر پیش‌کسوت در پی یک حادثه رانندگی دیروز ( ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ ) در بیمارستانی در شمال کشور درگذشت.

مهندس تقی تقی‌زاده اصل، بنیان‌گذار و رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو درگذشت .

تقی زاده

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین ، استاد تقی‌زاده، بنیان‌گذار و رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو درگذشت ، فوت  این صنعتگر پیش‌کسوت شب گذشته و در پی یک حادثه رانندگی که ساعاتی قبل از آن به وقوع پیوسته بود، در بیمارستانی در شمال کشور اتفاق افتاد.

وی که متولد سال ۱۳۳۱ بود، پس از تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آمریکا و کسب مهارت‌های تخصصی صنعت خودرو در خارج و داخل کشور، مدیریت شرکت ستاره ایران (نماینده مرسدس‌بنز در ایران) را در دهه ۶۰ بر عهده گرفت.

استاد تقی‌زاده در سال ۱۳۶۸ با تاسیس شرکت صنعتی آذرموتور در منطقه مرزی جلفا و ثبت جهانی برند آمیکو (AMICO) که علامت اختصاری (Azar Motor Industrial CO) است، گروه صنعتی  آمیکو را بنیان نهاد و در طی مدت ۳۰ سال از احداث اولین واحد صنعتی اقدام به توسعه و تأسیس واحدهای صنعتی متعددی در رشته‌های مختلف تولیدی کرد.

مهم‌ترین یادگار رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی آمیکو

اما مهم‌ترین یادگار استاد تقی‌زاده خودروهای کاروتجاری شرکت ارس‌خودرو دیزل است که با برند آمیکو شناخته می‌شود و ۳۵هزار دستگاه از آن‌ها در جاده‌ها و معادن کشور مشغول به کار هستند. همچنین نخستین خودرو داخلی دارای ۸۸ استاندارد روز دنیا (پیکاپ آسنا) نیز با ابتکار و پیگیری وی به بازار خودرو کشور عرضه شد.

تأسیس دانشگاه تکنولوژی آمیکو برای پرورش نیروهای کاربردی و علمی با هدف پرهیز از مدرک‌گرایی از دیگر اقدامات مهم استاد تقی‌زاده است.

به همین مناسبت سیدرضا جمشیدی مدیر مسئول پایگاه خبری دانستنی با ابراز تأثر و تأسف ضایعه درگذشت بزرگ مرد صنعت خودروسازی کشور را به خانواده بزرگ صنعتگران و بازماندگان محترم آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض می‌نماید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi