3

دلنوشته های یک کارآفرین / مطالعه زندگی نامه افراد موفق

  • کد خبر : 19811
  • 10 دسامبر 2017 - 9:28
دلنوشته های یک کارآفرین / مطالعه زندگی نامه افراد موفق

دلنوشته های یک کارآفرین / مطالعه زندگی نامه افراد موفق

برای این که تو بتوانی پا جای پای بزرگان کسب و کار بگذاری باید با سلوک فردی و تجاری آنها از نزدیک آشنا شوی و بدانی که راز موفقیت آنها چه بود. این کار را می توانی از نزدیک ترین افراد موفقی که در دور و برت هستند شروع کنی. مثلا چرا فلان شیرینی فروش محله شما از همه موفق تر است، اما چهار شیرینی فروش دیگر حتی یک چهارم او فروش و درآمد ندارند.

همچنین می توانی زندگینامه افراد موفق در کسب و کار را بخوانی. الان با وجود اینترنت تو به اطلاعات زیادی دسترسی داری و می توانی به راحتی با شیوه های زندگی و کار افراد موفق در دنیا آشنا شوی. الان همه می دانند وارن بافت چگونه موفق شد یا بیل گیتس و استیو جابز چگونه به ثروت رسیدند.

این اطلاعات دارای یک فصل مشترک است که وقتی آنها را کنار هم می گذاری متوجه راز موفقیت می شوی و این راز میان همه اهالی کسب و کار در ایران و جهان تقریبا شبیه یکدیگر است. بنابراین مطالعه و خواندن زندگینامه افراد موفق عامل مهمی برای موفقیت تو است تا از تجربه سالیان سال آنها به خوبی استفاده کنی و در کسب و کارت آنها را به کار ببری.

اگرچه محیط جغرافیایی، نوع کسب و کار یا بزرگ یا کوچک بودن کسب و کار می تواند متغیرهایی برای موفقیت به شمار رود، اما در نهایت همه افراد دارای یک فصل مشترک هستند که همان فصول مشترک می تواند تو را نیز موفق کند.

برخی از جوانان بدون دانش و تجربه وارد دنیای کسب و کار می شوند و چون هیچ تجربه ای از فراز و فرودهای کار ندارند به سرعت ناامید می شوند و کسب و کار را رها می کنند. یکی از افراد موفقی که به تازگی به من مراجعه کرده گفته بود من اتفاقی با بخشی از زندگی ناصر قدیر کاشانی کارآفرین موفق و صاحب برند اول مارکت آشنا شدم و همین آشنایی مقدماتی باعث اعتماد به نفس و خودباوری در من شد.

وقتی از او موضوع را جویا شدم، گفت: من در کسب و کار اخیرم دچار ورشکستگی سنگینی شدم و چند صد میلیون بدهی به بار آوردم. برای همین دنبال فرار از مهلکه و طلبکاران بودم تا بتوانم خودم را خلاص کنم، اما اتفاقی وقتی با زندگی یکی از بزرگ ترین کارآفرینان ایران آشنا شدم و فهمیدم که او تا همین چندین سال قبل مثل من بدهی سنگین چند صد میلیونی داشت و حتی شب ها برای فرار از دست طلبکاران در کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل اطراف قم می خوابید احساس کردم که من هم می توانم با مشکلات زندگی کنم و از آنها فرار نکنم تا به موفقیت برسم. گرچه این فرد مانند صاحب اول مارکت میلیاردر نشد، اما توانست در ظرف مدت کوتاهی بخش زیادی از بدهی هایش را براساس همین اعتماد به نفسی که با خواندن زندگینامه گرفت بپردازد و در آرامش کار را به جلو ببرد.

تو باید برای موفقیت حتما از تجربه افراد موفق استفاده کنی که آیا این افراد در ناز و نعمت و ثروت به این سرمایه رسیدند یا اینکه اینها نیز همواره با مشکلات درگیر بودند و با آنها می جنگیدند تا سرانجام بر مشکلات غلبه کردند.

زندگی افراد موفق در سراسر جهان نشان می دهد که بیش از 80درصد این افراد از طبقه ضعیف اقتصادی جامعه بودند، اما انگیزه قوی آنها برای رسیدن باعث شد تمامی موانع را از راه بردارند و به سمت موفقیت حرکت کنند.

تو اگر زندگی جک ما صاحب برند علی بابا را خوانده باشی اعتماد به نفست چندین برابر می شود. کسی که در فقر مطلق زندگی می کرد و در هیچ آزمون استخدامی قبول نمی شد به ناگاه با دنیای اینترنت آشنا شد و در 1999، علی بابا را افتتاح کرد. امروز، جک ما دو برابر آمازون کالا به مشتریانش می رساند و طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، جک ما، پولدارترین فرد چینی است.

اینها افسانه نیست واقعیت های زندگی صاحبان کسب و کار است که می توانی با خواندن آنها مسیر موفقیت خود را با اعتماد به نفس بیشتر، کوتاه کنی. مثلا زندگی کارآفرین جوان دنیا زاکر برگ می تواند خیلی به تو الگو بدهد. پایه گذار پروژه عجیب و بسیار موفق «فیس بوك» جوان ترین میلیاردر جهان محسوب می شود. او و دوستانش یك سایت كوچك را در بوستون پایه گذاری كردند و هرگز تصورش را نمی كردند كه سایت كوچك آنها روزی به بزرگ ترین اتفاق عالم مجازی بدل شود.

این مرد جوان بسیار باهوش و بسیار موفق می گوید:  «چیزی كه می  خواهم به دیگران، به خصوص به جوان ها بگویم این است كه باید سریع حركت كنید، خیلی سریع، ریسك  پذیر باشید و جاه طلب، سعی كنید قدم های بزرگ بردارید، از انجام كارهای بزرگ نترسید، بهتر است كاری را امتحان كنید و در آن موفق نشوید تا اینكه همیشه در حسرت انجام دادن آن كار بمانید. تلاش برای انجام یك كار، هرقدر هم بزرگ و ترسناك باشد، بهتر از بیكار ماندن و پا روی پا انداختن است.

این میلیاردر جوان در سخنرانی دانشگاه ویرجینیا هم گفت: «از تجربه های جدید نترسید، هیچ وقت برای تغییردادن زندگی و پیداكردن هدف های جدید دیر نیست.»

تو می توانی ازهمین حالا با خواندن زندگینامه افراد موفق ایران و جهان مسیر تازه ای برای موفقیت کسب و کارت فراهم کنی.

منبع: فرصت امروز

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=19811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi