1

دست‌ یابی به عدالت در سلامت با حضور کارآمد داوطلبان

  • کد خبر : 134510
  • 14 آذر 1401 - 18:00
دست‌ یابی به عدالت در سلامت با حضور کارآمد داوطلبان

یادداشت مشترک مدیران حوزه اجتماعی و خیرین به مناسبت روز جهانی داوطلب منتشر شد. به گزارش دانستنی آنلاین ،کنشگران داوطلب، شمار و سازمان‌یافتگی ایشان، شاخصی درخور برای رشد و سنجش امید و هم‌بستگی اجتماعی و مردمی در زمینه‌ها و زمان‌های گوناگون است. داوطلبان در قالب‌های فردی و گروهی، نقشی ارزنده در ارتقای نظام سلامت دارند […]

یادداشت مشترک مدیران حوزه اجتماعی و خیرین به مناسبت روز جهانی داوطلب منتشر شد.

دست‌ یابی به عدالت در سلامت با حضور کارآمد داوطلبان

به گزارش دانستنی آنلاین ،کنشگران داوطلب، شمار و سازمان‌یافتگی ایشان، شاخصی درخور برای رشد و سنجش امید و هم‌بستگی اجتماعی و مردمی در زمینه‌ها و زمان‌های گوناگون است.

داوطلبان در قالب‌های فردی و گروهی، نقشی ارزنده در ارتقای نظام سلامت دارند و مشارکت همه‌جانبه داوطلبان، خیران و سازمان‌های غیردولتی و دیگر بخش‌های دخیل در سلامت، زمینه‌ساز دست‌یابی به عدالت در سلامت است و حضور و بروز ایشان، اتفاقی نیک در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

در این دوران و در پرتو ابزارهای نوین ارتباطی، نیازمند بازتعریف و نگاهی تازه و پویا به این حوزه هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های گروه ها و افراد داوطلب، به ویژه در مواقع حساس و بحرانی، جامعه بتواند در برابر چالش‌های نفس‌گیر، توانمندتر ظاهر شود و از آسیب‌های روانی و اجتماعی پیش‌گیری کند یا از میزان آن‌ها بکاهد.

به دیگرسخن، نیروهای داوطلب بنابر ماهیت انسان‌دوستانه و خدمت‌رسانی بی‌چشم‌داشت خویش، به جامعه، خدمات و چگونگی ارایه آن، رنگ و بویی دیگر می‌دهند و به تاب‌آوری و پایداری جوامع در شرایط عادی و بحرانی با دمیدن روح هم‌دلی و نوع‌دوستی، یاری می‌رسانند. در جامعه و فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور عزیز ما نیز، کار دواطلبانه پیشینه‌ای قوی و رنگ‌وبویی ویژه خود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان گام‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف اجتماعی برداشت.

در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و زیرمجموعه های خرد و کلان آن نیز می بایست با برنامه‌ریزی و هماهنگی درون و میان‌بخشی به صورت ساختارمند، آگاهانه و کارآمد از این مشارکت ارزشمند بهره ببریم. از نمونه‌های بارز این روی‌کرد و تعامل، حمایت و پشتیبانی وزارت بهداشت از گروه‌های جهادی و داوطلبی است که با ایثار، مشغول خدمت‌رسانی در حوزه سلامت هستند و در راستای توسعه و بهبود خدمات و ارتقای سلامت همگانی گام برمی‌دارند.

روز جهانی دواطلب را به همه نیروهای داوطلب و فعال در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه سلامت شادباش می‌گوییم و توفیق و تن‌درستی ایشان را از درگاه پروردگار توانا خواستاریم.

رضا محمودی لموکی
مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین و مشارکت مردمی

محمدجواد حیدری‌پور
مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: پایگاه خبری وزارت بهداشت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 95

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi