3

چگونه در عید میزبانان و مهمانان خوبی باشیم؟

  • کد خبر : 12040
  • 24 اسفند 1395 - 12:15
چگونه در عید میزبانان و مهمانان خوبی باشیم؟

عید که می آید، بازار مهمانی رفتن گرم می شود و خیلی از اقوام و آشنایانی که در طول سال فرصت و فراغتی برای دیدنشان نداشته ایم، به خانه ما می آیند یا به خانه شان می رویم. در تعطیلات عید گاهی میزبان می شویم، گاهی میهمان. رعایت حداقل های زیر می تواند ما را به میزبانان و مهمانان خوبی تبدیل کند

#عید #میزبانان_خوب #مهمانان_خوب #بیشتر_بدانیم #دانستنی

عید که می آید، بازار مهمانی رفتن گرم می شود و خیلی از اقوام و آشنایانی که در طول سال فرصت و فراغتی برای دیدنشان نداشته ایم، به خانه ما می آیند یا به خانه شان می رویم. در تعطیلات عید گاهی میزبان می شویم، گاهی میهمان. رعایت حداقل های زیر می تواند ما را به میزبانان و مهمانان خوبی تبدیل کند:

در ایام نوروز میزبانان و مهمانان خوبی برای یکدیگر باشیم.

خوشرویی:

شرط اول میزبانی، خوشرویی است. در یک مهمانی ممکن است حوادث پیش بینی نشده بسیاری رخ بدهد. در چنین شرایطی، هرگز اجازه ندهید مهمانتان در خجالت و شرمندگی بماند. زود عادی سازی کنید و صحبت را به سمت وسوی دیگری بکشید یا از در خنده و شوخی وارد شوید و بگذارید همه حاضرین به آسانی از کنار ماجرا بگذرند.

مراعات کودکان:

معمولاً در مهمانی بزرگترها، بچه ها مظلوم واقع می شوند. میزبان خوب به بچه های مهمانان هم فکر می کند. کودکان را می توانید با روش هایی آسان و ارزان سرگرم کنید؛ مثلا می توانید چند بازی گروهی تدارک ببینید و از بچه های حاضر در مهمانی بخواهید با نظارت خودتان در آن شرکت کنند و در پایان هم به آنها جایزه بدهید. اگر خوراکی های مورد علاقه بچه های میهمانتان را هم بشناسید که چه بهتر. می توانید راحت تر خوشحالشان کنید.

هماهنگی:

پیش از این که به قصد مهمانی از منزل خارج شوید، تلفن بزنید و از حضور میزبان در منزل و از آمادگیش برای پذیرایی اطمینان حاصل کنید. شاید مهمانان زیادی در منزل میزبان حضور داشته باشند و او موقع پذیرایی به زحمت بیفتد.

وقت شناسی:

برای وقت و برنامه ریزی میزبان احترام قایل شوید. اگر قرار گذاشته اید زمان معینی به منزل میزبان بروید، دیر نکنید. در روزهای شلوغ عید، هر خانواده ای برای خودش برنامه ریزی فشرده ای دارد و تأخیر شما ممکن است برنامه یک جمع را مختل کند. توی خود مهمانی هم گهگاه نگاهی به ساعتتان بیندازید. گاهی میزبان قرار است صبح روز بعد، برود سر کار یا برنامه مسافرتی در پیش داشته باشد و به خاطر رودربایستی با شما حسابی به زحمت بیفتد.

موقعیت شناسی:

وقتی دور هم نشسته اید، احتمال این که بحث های متنوعی درباره مسائل اجتماعی، سیاسی، شخصی و… پیش بیاید، زیاد است. فراموش نکنید که دیدوبازدید عید جای بحث و جدل نیست. به یک گپ خودمانی بسنده کنید و مجلس مهمانی را به میدان جنگ تبدیل نکنید. از این فرصت برای تازه کردن دیدارها و لذت بردن از مصاحبت همدیگر استفاده کنید و خودتان و اطرافیانتان را با بحث های آن چنانی خسته نکنید.

پذیرایی:

در دیدوبازدیدهای نوروزی، ترجیحاً از خیر شیرینی ها بگذرید و به میوه ها که سالم تر و سودمندترند، بسنده کنید. اما اگر به هر دلیلی خواستید شیرینی بخرید؛ ترجیحاً بروید سراغ شیرینی های خشک و کوچک. شیرینی های تر اصلاً مناسب این ایام نیستند چون ممکن است ساعت ها روی میز پذیرایی بمانند و فاسد شوند. چای هم اگرچه نوشیدنی مناسبی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است، ولی بهتر است در استکان های کوچک و کمرباریک ریخته شود تا مهمانانی که قرار است به منازل دیگران نیز بروند، به زحمت نیفتند. درباره آجیل هم باید گفت که اگرچه مغزها منبع سرشاري از پروتئین، مواد معدني و ویتامین هاي آنتي اکسیدان هستند؛ اما به هرحال پرکالریاند و زیاده روی در مصرف آنها با خطر چاقی همراه است. پس بهتر

است به جای اصرار به مهمانان برای خوردن شیرینی و آجیل، محبت و مهمان نوازیتان را با گفتگوهای گرم و مناسب نشان دهید.

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi