2

دریافت مالیات از مسافران خارجی شایعه است

  • کد خبر : 65857
  • 03 بهمن 1398 - 8:49
دریافت مالیات از مسافران خارجی شایعه است

دانستنی آنلاین: مالیات خروج از کشور همان عوارض خروج  است که پیش از این نیز مسافران به کشورهای خارجی پردخت می کردند. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در مجلس مصوبه ای مربوط به لایحه مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اخذ مالیات خروج مسافران ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی طرح شد. نمایندگان […]

دانستنی آنلاین: مالیات خروج از کشور همان عوارض خروج  است که پیش از این نیز مسافران به کشورهای خارجی پردخت می کردند.

مالیات خروج از کشور

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در مجلس مصوبه ای مربوط به لایحه مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اخذ مالیات خروج مسافران ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی طرح شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان مالیاتی را مکلف کردند بابت خروج هر مسافر ایرانی به جز در موارد استثنای ذکر شده  وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

این خبر ابتدا توسط خبرگزاری ایسنا مبنب بر لزوم پرداخت مالیات توسط مسافران کشورهای خارجی، منتشر شد و سپس روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف نیز به آن پرداختند. خبر تصویب این مصوبه  باعث شد که تصور شود از این به بعد مسافران به خارج علاوه بر عوارض خروج از کشور باید مبلغی را هم تحت عنوان مالیلت پرداخت کنند. مردم هم عکس العمل های مختلفی  در انتقاد از این موضوع در شبکه های اجتماعی نشان دادند.

اما در حقیقت  عوارض و مالیات تجمیع شده اند. مالیات خروج همان عوارض است با این تفاوت که عوارض خروج به حساب شهرداری ها واریز می شد ولی مالیات به خزانه کشور واریز می شود و نام آن از عوارض خروج به مالیات تغییر یافته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=65857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi