4

درک خصوصیات و ویژگی‌های بازار هدف

  • کد خبر : 10981
  • 11 فوریه 2017 - 15:53
درک خصوصیات و ویژگی‌های بازار هدف

به‌منظور بالا بردن اثربخشی بازاریابی و فروش، باید به‌خوبی متوجه شوید که بازار هدف شما از چه بخش‌هایی تشکیل‌شده است؛ یعنی هرگونه اطلاعات جزئی و کوچک را در مورد آن به دست آورید و بدانید محصول شما برای چه گروه‌هایی از مخاطبین و مشتریان در بازار هدف شما دارای جذابیت است؟

#بازاریابی#بازار_هدف #روان‌_شناختی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

به‌منظور بالا بردن اثربخشی بازاریابی و فروش، باید به‌خوبی متوجه شوید که بازار هدف شما از چه بخش‌هایی تشکیل‌شده است؛ یعنی هرگونه اطلاعات جزئی و کوچک را در مورد ویژگی‌های بازار هدف به دست آورید. جمع‌آوری و تحلیل این نوع از اطلاعات به شما کمک می‌کند که بدانید محصول شما برای چه گروه‌هایی از مخاطبین موجود در بین افراد حاضر در بازار هدف شما دارای جذابیت است؟

زمانی که این اطلاعات را به دست آوردید، برای هر بخش از بازار هدف می‌توانید استراتژی بازاریابی و فروش خاص خودتان را بکار بگیرید.

برای این کار بهتر است بازار هدف خود را بر اساس معیارهای زیر مورد تحلیل و بررسی قرار دهید:

معیار ها و ویژگی‌های بازار هدف

– موقعیت جغرافیایی: بازار هدف شما در کجا واقع‌شده است؟ باید آن‌ها را بر اساس کشور، شهر، شهرستان و منطقه محلی که در آن واقع‌شده‌اند تقسیم‌بندی کنید. حتی می‌توانید خصوصیات آب و هوایی موجود در هر یک از این بخش‌ها را هم در تحلیل و برنامه‌ریزی‌های خودتان لحاظ کنید.

– ویژگی‌های جمعیت شناختی: چندین ترکیب جمعیتی مختلف وجود دارد که به این منظور می‌توانید مورداستفاده قرار دهید. اما معمول‌ترین آن‌ها شامل سن، جنسیت، درآمد، تعداد اعضای خانواده، سطح تحصیلات و شغل است.

بازار هدف

– صفات روان‌شناختی: این نوع تقسیم‌بندی تلاش‌ها و فعالیت‌های شمارا معطوف به یک گروه خاص و کوچک از مشتریان با نیازهای تخصصی بر اساس شخصیت، علائق، ارزش‌های فردی، طبقه اجتماعی و سبک زندگی می‌نماید. در این روش شما به‌شدت نیاز به تحقیق و بررسی دقیق و بسیار موشکافانه در مورد ویژگی‌های اعضاء تشکیل‌دهنده بازار هدف خود تا جای ممکن دارید تا بهترین نتیجه ممکن را هم‌کسب کنید.

– صفات رفتاری: این که مشتریان نسبت به خرید یا امتحان کردن یک محصول یا خدمت چگونه رفتار می‌کنند، اطلاعاتی مهم و حیاتی است که در زمان تلاش برای درک درست و کامل بازار هدف خود حتماً و حتماً باید به آن توجه داشته باشید. ویژگی‌های رفتاری کلیدی شامل مزایای موردنظر، فراوانی خرید، حجم خرید در هر نوبت خرید، آمادگی و تمایل به خرید، وفاداری به محصول و برند، موقعیت کاربر و تصمیم وی است.

تمام این معیارها و اطلاعات به شما بیشتر و بیشتر کمک می‌کنند تا از برون و درون ویژگی‌های بازار هدف خود به‌خوبی کسب اطلاع کنید. سپس متوجه می‌شوید که پیش‌ازاین به چه گروه‌های مردمی یا بازارهای تخصصی و در کدام مناطق جغرافیایی محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کردید. درنتیجه اطلاعات کامل و کافی برای توسعه دادن مؤثر استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود در اختیار خواهید داشت تا هر گروه موردنظر را به‌خوبی به برند و محصول خود جذب کنید و این‌گونه بازار هدف اصلی خود را که متشکل از بازارهای تخصصی کوچک‌تر است، تشکیل دهید. بازاریابی جاویژه بدون شک یک‌راه مطمئن برای افزایش  فروش در هر کسب‌وکاری است. پس اگر نمی‌خواهید در آینده نزدیک کسب‌وکار خود را از دست بدهید، همین امروز شروع به استفاده از آن بکنید.

نتیجه‌ای که می‌خواهیم از این مطلب بگیریم، کاملاً واضح و روشن است که امروزه خریداران آنلاین از هر زمان دیگری هوشیارتر هستند و هیچ تمایلی به ‌قرار گرفتن در کنار گروه‌های دیگری از مشتریان در یک دسته و دریافت یک پیام تبلیغاتی یکسان و ثابت نیستند. به‌منظور جلب‌توجه آن‌ها باید در سطحی شخصی‌تر آن‌ها را درک کرده و نیازها و خواسته‌های آن‌ها را بشناسید تا فروش و موفقیت بیشتری را از آن خود بکنید.

لینک منبع

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi