2

دروازه ورود کالاهای اساسی

  • کد خبر : 62461
  • 01 آبان 1398 - 9:40
دروازه ورود کالاهای اساسی

دانستنی آنلاین: معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: این بندر با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی، تجاری و اقتصادی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوسی خارج از تنگه هرمز دروازه ورود کالاهای‌اساسی به کشور شده است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، رحمدل بامری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های […]

دانستنی آنلاین: معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: این بندر با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی، تجاری و اقتصادی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوسی خارج از تنگه هرمز دروازه ورود کالاهای‌اساسی به کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، رحمدل بامری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های مستمر مسئولان مختلف به ویژه فرمانداری و استانداری در سالجاری برخی از مشکلات پیش روی حمل‌ونقل و ترانزیت کالا در بندرچابهار و مرز ریمدان مرتفع شده و سایر مشکلات نیز در دست پیگیری است.

دروازه ورود کالاهای اساسی

وی بیان کرد: نشست‌های مختلفی به منظور بررسی روند واردات و حمل کالاهای اساسی کشور از بندر چابهار با حضور اعضای هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی برگزار شده و در بازدیدهای میدانی مدیران رده‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و  وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات پیش روی ورود کالا، ساماندهی انبارهای موجود و سایر مشکلات حمل‌ونقل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فرماندار چابهار به کمبود ظرفیت انبار ذخیره کالا در این شهرستان بندری اشاره و خاطرنشان کرد: با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت انبار باید استفاده کرد.

معاون استاندار از سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری چابهار خواست با ورود ناوگان شهرداری به این عرصه و شفافیت در نرخ‌گذاری حمل‌ونقل به جابجایی کالا کمک کند.

بامری از فعالیت‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی نیز قدردانی کرد و گفت:  همراهی و همگامی مسئولان دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی می‌تواند روند واردات کالا را سرعت بخشد تا شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه باشیم.

‏وی تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های بی‌نظیر و خاص بندر چابهار، مدیران اجرایی باید نگاه خود را وسیع و با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: درصورت ایجاد زیرساخت‌های لازم، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح کشتی‌های بیشتری به سمت بندر چابهار هدایت و پهلودهی می‌شوند.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از بندر چابهار و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان یاد کردند که این بیانات نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، تکمیل زیرساخت های باقیمانده خط ریلی و بندری از ضرورت‌های اساسی برای توسعه چابهار است که این مهم با تکمیل فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار اهمیت مضاعفی پیدا کرده و زمینه ساز توسعه و گسترش بازاریابی، جذب سرمایه‍گذار و ورود کشتی‌های مختلف است.

بامری افزود: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز چابهار به انبار، احیا انبارهای طریق‌القدس و استفاده از ظرفیت آنها مورد توجه قرار گرفت.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل کالا، خاطرنشان کرد: مشکلات بوجود آمده در زمینه واردات و حمل کالاهای اساسی رو به بهبود است و به مرور زمان شرایط مساعدتر خواهد شد.

وی گفت: چابهار با موقعیت راهبردی از کانون های مهم توسعه است و نقش تاثیرگذاری در جابجایی کالاهای کشورهای آسیای میانه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=62461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi