1

درباره کارآفرینی اجتماعی بیشتر بخوانیم

  • کد خبر : 138417
  • 23 ژانویه 2023 - 12:14
درباره کارآفرینی اجتماعی بیشتر بخوانیم
پایگاه خبری دانستنی آنلاین : کارآفرینی اجتماعی به معنای انجام فعالیتی نوآورانه و خلق کننده ارزش اجتماعی است که می تواند در بخش های غیرانتفاعی و تجاری انجام شود. کارآفرینی اجتماعی دربرگیرنده فعالیت هایی است که در راستای پیشبرد اهداف اجتماعی انجام می شوند. در اهداف اجتماعی حضور بیش از یک فرد مطرح است و منافع به گروه یا جمعی از افراد خاص خواهد رسید. باوجود توجه روزافزون به اين موضوع، همچنان كارآفريني اجتماعي در نظـر افـراد متفاوت، معاني مختلفي دارد.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین : کارآفرینی اجتماعی به معنای انجام فعالیتی نوآورانه و خلق کننده ارزش اجتماعی است که می تواند در بخش های غیرانتفاعی و تجاری انجام شود.

کارآفرینی اجتماعی دربرگیرنده فعالیت هایی است که در راستای پیشبرد اهداف اجتماعی انجام می شوند. در اهداف اجتماعی حضور بیش از یک فرد مطرح است و منافع به گروه یا جمعی از افراد خاص خواهد رسید. باوجود توجه روزافزون به اين موضوع، همچنان كارآفريني اجتماعي در نظـر افـراد متفاوت، معاني مختلفي دارد.

کارآفرینی اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی

برخي كارآفريني اجتمـاعي را منحـصر بـه سـازمانهـاي غيرانتفاعي كه براي پيشبرد اهداف خود، فعاليتهاي سودآور و درآمدزا انجام ميدهند، ميدانند. بعضي اين مفهوم را براي تمام كساني كه نـسبت بـه راه انـدازي سـازمانهـاي غيرانتفاعي اقدام ميكنند بـه كـار مـيبرنـد. گروهـي آن را تنهـا مخـتص دسـته اي از فعاليتهاي سازمانهاي انتفاعي ميدانند كه اهداف عام المنفعه دارند. اهميت كارآفريني اجتماعي به اين دليل است كه در پي يافتن راه حلهايي اثرگذار و پايدار است كه در بيشتر نقاط جهان قابليت اجرا داشته باشند و با توجه به اینکه امروزه کارآفرینی اجتماعی به عنوان راهکاری اثرگذار و پایدار در راه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته میشود و هر روزه توجه بخشهاي گسترده تري از جامعه را به خـود جلـب ميكند، توجه به این مفهوم در فضای کشورمان ایران ضرورت دارد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=138417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi