2

دبیرکل سازمان ملل: ۱۰۰ روزنامه نگار در ۲۰۱۸ کشته شدند

  • کد خبر : 36617
  • 03 می 2019 - 10:25
دبیرکل سازمان ملل: ۱۰۰ روزنامه نگار در ۲۰۱۸ کشته شدند

دانستنی آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، ۳ مِه ۲۰۱۹ برابر با ۱۳ اردیبهشت ماه با فراخوان برای دفاع از حقوق روزنامه نگاران اعلام کرد: در سال گذشته میلادی ۱۰۰ روزنامه نگار کشته شده اند. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آنتونیو گوترش در این پیام می گوید: […]

دانستنی آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، ۳ مِه ۲۰۱۹ برابر با ۱۳ اردیبهشت ماه با فراخوان برای دفاع از حقوق روزنامه نگاران اعلام کرد: در سال گذشته میلادی ۱۰۰ روزنامه نگار کشته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آنتونیو گوترش در این پیام می گوید: مطبوعات آزاد برای صلح، عدالت، توسعه پایدار و حقوق بشر ضروری است. هیچ حکومت مردم سالاری بدون دسترسی به اطلاعات شفاف و قابل اطمینان کامل نیست. اطلاعات شفاف و قابل اطمینان سنگ بنایی برای ایجاد نهاد هایی منصف و بی طرف همچنین مسئول نگاه داشتن رهبران و ترویج عدم خشونت در برا بر سرکوب گری دولت های مستبد است.

او در ادامه این پیام با اشاره به اینکه این امر به ویژه در فصل های انتخابات موضوعیت پیدا می کند – موردی که روز جهانی آزادی مطبوعات امسال بر آن تمرکز دارد، بیان می کند: مردم هنگام انتخاب نمایندگان شان باید تنها با حقایق و نه موضوعات بدون واقعیت، هدایت شوند. با اینکه فناوری، نحوه دریافت و به اشتراک گذاری اطلاعات را متحول نموده، در برخی موارد از فناوری به منظور منحرف نمودن اذهان عمومی و شعله ور کردن خشونت یا نفرت استفاده می شود.

دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی در دنیا به میزان هشدار دهنده ای کاهش یافته است، می افزاید: خشونت و آزار و اذیت خبرنگاران شامل بانوان، با افزایش دیدگاه های ضد رسانه ای رو به افزایش است.  اینجانب عمیقا از افزایش تعداد حمله ها به روزنامه نگاران  و فرهنگ بی کیفر مانی نگران هستم.

وی در ادامه به گزارش یونسکو اشاره کرده و می گوید: بر اساس گزارش یونسکو، تقریبا  ۱۰۰ روزنامه نگار در سال ۲۰۱۸ کشته شده اند.  صدها روزنامه نگار زندانی هستند. هنگامی که کارمندان رسانه ها هدف قرار گیرند، تمامیت جوامع متحمل هزینه خواهد شد. اینجانب در روز جهانی آزادی مطبوعات، از همه درخواست می نمایم از حقوق روزنامه نگاران دفاع نمایند که تلاش آنان به ما در ساخت دنیایی بهتر برای همگان کمک می نماید.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=36617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi