7

دانستنی پوست/ راههای موثر برای خلاصی از جوش سر سیاه

  • کد خبر : 126208
  • 19 جولای 2022 - 18:49
دانستنی پوست/ راههای موثر برای خلاصی از جوش سر سیاه
جوش سرسیاه روی پوست صورت و بدن چرا به وجود می‌آید و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ آیا می‌توان از بروز جوش‌های سرسیاه بر روی پوست جلوگیری کرد؟

به گزارش دانستنی آنلاین، دکتر داوال بانوسالی (متخصص پوست‌ومو) می‌گوید: «من پیشهاد می‌کنم که در خانه از پاک‌کننده‌ها یا شوینده‌هایی استفاده کنید که قابلیت لایه‌برداری هم دارند و به‌طور خاص برای پوست‌های مستعد آکنه طراحی شده‌اند». پاک‌کننده‌های لایه‌بردار می‌توانند به از بین ‌بردن سلول‌های پوستی مرده کمک کنند، آلودگی‌ها و کثیفی‌های درون روزنه‌های مسدودشده را بیرون بیاورند و ظاهر بهتری به روزنه‌های پوستی بزرگ بدهند.

 

راههای موثر برای خلاصی از جوش سر سیاه

از براش پاک‌کننده استفاده کنید 

اگر می‌خواهید که پاکسازی پوست با کیفیت و عمق بهتری انجام بگیرد، باید از ابزارهایی مثل براش‌های پاک‌کننده استفاده کنید. اضافه کردن این ابزار ساده به روتین مراقبت از پوست می‌تواند روزنه‌های پوستی را عمیقا تمیز کند و هرگونه آلودگی ماندگاری را که در حالت عادی دور از دسترس می‌ماند، از بافت پوست بیرون بیاورد. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید ۲ تا ۳ بار در هفته از براش پاک‌کننده صورت استفاده کنید.

از بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک کمک بگیرید 

وقتی که پوستتان را تمیز کردید، از محصولات ضدآکنه حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. بهترین راه برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی، استفاده از ژل بنزوئیل پراکسید یا لوسیون اسید سالیسیلیک قبل از خواب شبانه است. بنزوئیل پراکسید به ازبین‌بردن باکتری‌های آکنه‌زا کمک می‌کند و همچنین چربی‌های اضافی و سلول‌های پوستی مرده‌ای را که باعث انسداد روزنه‌های پوستی می‌شوند، از پوست بیرون می‌آورد. اسید سالیسیلیک هم به لایه‌برداری روزنه‌های پوستی کمک می‌کند و از این طریق مانع از انسداد روزنه‌های پوستی می‌شود.

راههای موثر برای خلاصی از جوش سر سیاه

از نوار پاک‌کننده روزنه‌های پوستی استفاده کنید 

نوارهای پاک‌کننده روزنه‌های پوستی دارای یک لایه چسب‌مانند هستند که به پوست می‌چسبد و درنتیجه به لایه‌برداری پوست پس از پاکسازی روزنه‌های پوستی مسدودشده کمک می‌کند. انواع باکیفیت این نوارها می‌توانند ذرات آلودگی مختلف، چربی اضافی و سلول‌های پوستی مرده را از بافت پوست بینی بیرون بکشند و ظاهر بهتری هم به روزنه‌های پوستی بزرگ بدهند. البته دکتر بانوسالی می‌گوید که نباید در استفاده از این نوارها زیاده‌روی کنید زیرا در این صورت ترشحات چربی را به‌صورت افراطی افزایش می‌دهید و دوباره باعث شکل‌گیری جوش‌های سرسیاه می‌شوید.

راههای موثر برای خلاصی از جوش سر سیاه

پس از تعریق شدید حتما دوش بگیرید 

اگر اجازه بدهید که ذرات چربی و تعریق برای مدت‌زمان طولانی روی پوست باقی بمانند، پس باید منتظر انسداد روزنه‌های پوستی و همچنین ابتلا به جوش‌های سرسیاه باشید. پس همیشه بلافاصله پس از پایان فعالیت‌های ورزشی یا پس از تعریق شدید به هر علت دیگری، حتما دوش بگیرید و پوست صورت و بدن را بشویید. اگر سریعا به دوش دسترسی ندارید، حداقل از دستمال مرطوب برای پاکسازی صورت کمک بگیرید تا به خانه برسید.

از محصولات غیرجوش‌زا استفاده کنید 

اگر پوست بینی شما مستعد ابتلا به جوش‌های سرسیاه است، پس حتما از محصولات برپایه آب و انواع غیرجوش‌زا استفاده کنید تا باعث انسداد روزنه‌های پوستی نشوید. مرطوب‌کننده‌های برپایه آب و ضدآفتاب‌های غیرجوش‌زا واقعا انتخاب‌های مهمی برای فصل تابستان هستند. /سلامت

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi