2

دانستنی های فنی خودرو برای آنان که تازه خودرو خریده اند

  • کد خبر : 33012
  • 31 اکتبر 2018 - 11:45
دانستنی های فنی خودرو برای آنان که تازه خودرو خریده اند

دانستنی های فنی خودرو برای کسانی که تازه خودرو خریده اند کمک می کند با اطلاع از آن ها از به بار آوردن هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری ماشین جلوگیری کند.

دانستنی های فنی خودرو برای کسانی که تازه خودرو خریده اند کمک می کند با اطلاع از آن ها از به بار آوردن هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری ماشین جلوگیری کند. احتمالا شما هم یکی از جوانان امروزی یا فردی بزرگسال هستید که به خرید یک خودرو روی آورده اید.
اگر در استفاده از خودرو خود به دانستنی های فنی خودرو که در این نوشته قصد داریم به آن بپردازیم توجهی نداشته باشید، ممکن است در همان ابتدای خرید خودرو برای شما پشیمانی به بار آورد. بنابراین اگر قصد دارید صاحب خودرو شوید و به درستی از خودروی خود استفاده کنید این نوشته را تا پایان بخوانید.

دانستنی های فنی خودرو

بنزین گران قیمت تاثیری روی عملکرد بهتر خودرو ندارد

دانستنی های فنی خودرو

به نظر می رسد که امروزه هر چیزی یک جایگزین سالم تر و بهتر هم دارد. آیا از برنج سفید خوشتان می آید؟ ولی برنج قهوه ای برای شما از نظر سلامتی بهتر است. ماست؟ فلان برند ماست بهتر است. با این که جایگزین های سالم تری هم در بازار وجود دارد.
احتمالا نتیجه گیری این که بنزین گران قیمت تر و بهتر نیز برای این که خودرو شما بیشتر عمر مفید داشته باشد بهتر است.

بنزین گران قیمت همیشه خوب نیست

اگر شما هم به دنبال ریختن بنزین مرغوب تر در باک خودروی خود هستید، از نکات مهم دانستنی های فنی خودرو باید گفت بنزین بهتر از حد استانداردی که خودرو شما نیاز دارد کمکی به بهبود عملکرد خودرو شما یا هزینه مصرف سوخت نمی کند. بعضی از خودرو هایی که قدرت بالاتری دارند نیاز به بنزین مرغوب تر دارند. ولی وقتی خودروی شما نیازی به چنین بنزینی ندارد، بنابراین هزینه کردن بابت آن ضرر مالی است.

به موقع خودرو را سرویس کنید

دانستنی های فنی خودرو از دانستنی های فنی خودرو این است که معمولا بزرگ ترین مشکلی که باعث بروز هزینه های سنگین در خودرو به ویژه برای رانندگان ایرانی می شود، جدی نگرفتن دوره های سرویس خودرو است. آن قدر از خودرو کار می کشیده می شود تا بالاخره روزی شما را در راه بگذارد! تا آن زمان خبری از چکاپ و سرویس فنی خودرو نیست. همین موضوع ساده معمولا باعث ایجاد خرابی های بزرگ در خودرو می شود. بنابراین اگر خودرو خود را تازه گرفتید، حتما دوره های زمانی سرویس را در نظر بگیرید.

دیگر دانستنی های فنی خودرو که باعث عمر بیشتر خودرو می شوند:
باک خالی به موتور خودرو صدمه می زند

دانستنی های فنی خودرو

راندن خودو با باک بنزین خالی از مهم ترین دانستنی های فنی خودرو است. بنزین به عنوان خنک کننده ای برای موتور الکتریکی پمپ سوخت عمل می کند که سوخت را از باک به موتور می رساند. اگر با باک خالی یا نزدیک به خالی ماشین خود را حرکت بدهید،
مخصوصا در روز های گرم ممکن است پمپ موتور بیش از حد داغ شود. اگر پمپ سوخت شما بسوزد، هزینه تعویض آن زیاد خواهد بود.

رینگ های خودرو را فقط برای ظاهر تمیز نکنید

دانستنی های فنی خودرو

توجه به رینگ های خودرو از دانستنی های فنی خودرو است زیرا با زمین سر و کار دارند و از این رو مواد شیمیایی و نمک مباعث ایجاد زنگ زدگی و خوردگی در آنها می شود. اگر از خودروی خود خیلی استفاده نمی کنید، حداقل باید سالی دو بار رینگ های آن را تمیز کنید. اگر هم بیشتر استفاده می کنید که این کار بیشتر باید صورت بگیرد. کارواش بردن خودرو یکی از روش هایی است که می توانید از شستشوی رینگ ها رهایی پیدا کنید.

باد کم یا زیاد لاستیک خودرو باعث صدمه است

دانستنی های فنی خودرو

تنظیم باد لاستیک های خودرو از مهمترن دانستنی های فنی خودرو می باشد. باد زدن بیش از حد لاستیک های خودرو باعث کاهش کشش لاستیک و کمتر شدن تعادل روی آن است. به همین ترتیب کم باد زدن لاستیک خودرو هم می تواند به چرخ ها آسیب برساند.
همیشه مطمئن شوید که باد لاستیک های خودرو شما در حد مناسبی است.

منبع: ردیابان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi