16

دانستنی های شب امتحان و روز امتحان

  • کد خبر : 34308
  • 13 ژانویه 2019 - 9:17
دانستنی های شب امتحان و روز امتحان

این روزها اکثر دانش آموزان و دانشجویان مشغول دادن امتحانات نوبت اول خود هستند؛ دانستنی های شب امتحان به آنها کمک می کند استرس ها و اضطراب های ناشی از امتحانات را کمتر احساس کنند و با آمادگی بیشتر سر جلسه امتحانی حضور یابند.

این روزها اکثر دانش آموزان و دانشجویان مشغول دادن امتحانات نوبت اول خود هستند؛ دانستنی های شب امتحان به آنها کمک می کند استرس ها و اضطراب های ناشی از امتحانات را که امری طبیعی است کمتر احساس کنند و با روحیه ای بهتر و با آمادگی بیشتر سر جلسه امتحانی حضور یابند.

روزها و شب های امتحان هرچه بهتر مدیریت شوند دانش آموزان و دانشجویان عزیز بهتر می توانند این روزها را سپری کنند و موفقیت بیشتری کسب کنند. پس با ما همراه باشید که دانستنی های شب امتحان و روز امتحان را در این نوشتار مرور کنیم.

دانستنی های شب امتحان و روز امتحان

دانستنی های شب امتحان و روز امتحان

خلاصه برداری از درس ها:

سعی کنید از درس های خوانده شده روزهای قبل را خلاصه برداری کنید. شاید این کار در مورد درس های ریاضی یا فیزک در حد خلاصه فرمول ها باشد؛ اما در مورد بعضی از درس های حفظ کردنی خیلی لازم و مهم باشد.

اگر اشکالی در درس داشتید سعی می کنید با گذاشتن علامت قبل از رفتن سر جلسه امتحان از دبیر خود ویا سایر همکلاسی ها آن را رفع کنید شاید همین موضوع یکی از سوال های امتحان باشد دراین صورت ممکن است خودتان را سرزنش کنید.

دانستنی های شب امتحان -خواب خوب  در شب امتحان :

شب امتحان زودتر بخوابید و قبل از خواب با آخرین مرور پرونده فعالیت های درسی خود را ببندید. روز امتحان زودتر از خواب بلند شوید قبل از خارج شدن از خانه صبحانه ای مناسب و نسبتا پر انرژی شامل مواد قند دار و البته جیزهایی که دوست دارید میل کنید در جلسه امتحان انرژی زیادی را باید صرف کنید.

دانستنی های شب امتحان – خوراکی های مناسب شب امتحان :

← شکلات تلخ
← کره‌ بادام ‌زمینی
← روغن زیتون
← ماهی‌ چرب
← اسفناج
← آووکادو
← تخم ‌مرغ
← ماست
← میوه‌‌ خشک
← بادام‌ هندی
← کربوهیدرات ها
← شیر

دانستنی های شب امتحان – حضور بموقع در جلسه امتحانی:

روز امتحان سعی کنید زودتر برسید دیر رسیدن باعث اضطراب و تولید استرس و نگرانی خواهد کرد. قبل از خروج از خانه مطمئن باشید که لوازم مورد نیاز برای جلسه آزمون را مثل خودکار یا مداد و سایر وسایل را همراه دارید.

دانستنی های شب امتحان – دادن انرژی مثبت:

به خود انرژی مثبت بدهید. می توانید به خود بگویید :من برای امتحان به اندازه خودم زحمت کشیده ام و از خدا طلب کمک و یاری می کنم. درجلسه امتحان نیز ابتدا با یاد خدا و خواندن سوره ای کوتاه از قرآن به آرامش برسید .

دانستنی های شب امتحان – پاسخ دادن به سؤالات با آرامش:

بعد از دریافت برگه سوالات در خواندن سوال دقت کنید؛ می گویند فهمیدن سوال نصف جواب است و شما نیمی از راه را رفته اید. ابتدا سؤالاتی را که بلد هستید پاسخ بدهید. اگر سوالی را بلد نیستید وقت زیادی را برای آن صرف نکنید این موضوع اعصاب تان را به هم می ریزد بهتر است به سراغ سوال بعدی بروید مطمئنا فرصت دارید بعدا به این سوال یا امثال آن مراجعه کنید به خود بگویید الان جیزی از آن یادم نمی آید شاید در برگشت به جواب برسم در این صورت به حافظه خود فرصت داده اید این موضوع البته در مورد کسانی صادق است که مطلب را می دانسته اند اما به دلایلی الان یادشان رفته نه در مورد کسانی که اطلاعاتی در آن زمینه خاص ندارند.

دانستنی های شب امتحان – مرور پاسخ  سؤالات:

قبل از تحویل برگه سؤالات چند بار و با دقت پاسخ های خود را کنترل کنید و مطمئن شوید هر آن چه را که می دانستید وارد برگه کرده اید.  عجله نکنید بیرون از جلسه امتحان خبری نیست ممکن است بیرون رفتن سایر همکلاسی هایتان شما را وسوسه کند که با آن ها همراه شوید. در حالی که از مقدار نوشته های آن ها خبر ندارید شما باید از زمان در نظر گرفته شده به طور کامل استفاده کنید و اگر سوالی را پاسخ نداده اید، اطمینان حاصل کنید که واقعا نمی دانستید نه به این دلیل که کم توجهی کردید یا برگه را زودتر از موعد تحویل داده اید.

دانستنی های شب امتحان – فکر آینده باشید:

بعد از امتحان به نتایج خوب یا بد احتمالی فکر نکنید و انرژی روانی و جسمی خود را معطوف امتحان بعدی کنید. زیرا بین این امتحان و امتحان بعدی هیچ رابطه ای وجود ندارد خصوصا اگر خدای نکرده این امتحان را به اصطلاح خراب کرده باشید.

موفق باشید …

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi