11

دانستنی سبک زندگی/ نکات مهم برای طراحی بالکن

  • کد خبر : 123788
  • 26 ژوئن 2022 - 15:45
دانستنی سبک زندگی/ نکات مهم برای طراحی بالکن

همه ما شنیده‌ایم که آشپزخانه قلب خانه است اما تا به حال به اهمیت بالکن دقت کرده‌اید؟ بالکن و تراس محل ورود انرژی به خانه هستند. همانگونه که پنجره‌ها نور را به خانه وارد می‌کنند تراس و بالکن، همین کار را برای ما انجام می‌دهند و میزان زیادی انرژی به داخل خانه وارد می‌کنند.  ما […]

همه ما شنیده‌ایم که آشپزخانه قلب خانه است اما تا به حال به اهمیت بالکن دقت کرده‌اید؟ بالکن و تراس محل ورود انرژی به خانه هستند. همانگونه که پنجره‌ها نور را به خانه وارد می‌کنند تراس و بالکن، همین کار را برای ما انجام می‌دهند و میزان زیادی انرژی به داخل خانه وارد می‌کنند.  ما این مجموعه نکات را در اینجا گردآوری کرده‌ایم تا به شما در داشتن یک بالکن زیبا و آرامش بخش کمک کنیم.

چه ابزاری لازم خواهیم داشت

ابتدا باید بدانید چه ابزاری برای بازسازی یک بالکن زیبا خواهید داشت. اگر این کار را به تنهایی و بدون کمک گرفتن از متخصص مربوطه انجام می‌دهید بهتر است ابتدا حتماً از خرید یک مدل تراز که ترجیحا لیزری باشد کمک بگیرید.تراز‌های لیزری می‌توانند دقت کار شما را بالا ببرند و زمانی که میخواهید کف یا دیوارها را تخریب و از نو بازسازی کنید، دقت این بازسازی با استفاده از یک تراز لیزری به شدت افزایش خواهد یافت. در واقع این لیزرها به شما محورهای دقیقی جهت کار می‌دهند و اگر کف دیوار و یا حتی سقف بالکن تراز نباشد به صورت چشمک زن یا با صدا به شما هشدار خواهند داد که نیاز به اصلاح کار دارید.

شما به مجموعه ابزارهای دیگری نیز احتیاج دارید که با استفاده از آن ها بتوانید طراحی دقیق و زیبایی داشته باشید. به عنوان مثال جی پی اس gps همراه برای قرارگیری و نصب دیوارهای کاذب و سقف های پلی کربنات بسیار کاربردی هستند.

داشتن یک کیف ابزار شامل انواع چسب، فازمتر و آچارهای مختلف و همچنین پرچ‌های دیواری به شما کمک می‌کند تا سریعتر کار خود را پیش ببرید.

شستشوی دقیق و پاک کردن لکه‌های قدیمی

پس از بازسازی صحیح بالکن نیاز به یک شستشوی دقیق و حساب شده دارید. می‌توانید از یک شرکت خدماتی کمک بگیرید تا لکه‌های قدیمی و غیر قابل شستشو را با استفاده از مواد لازم پاکسازی کنید. در برخی مواقع استفاده از اسید و البته اسیدهای رقیق شده می‌تواند به شستشوی بهتر و دقیق تره بالکن کمک کند. اگر لکه‌ای باقی مانده باشد شرکت خدماتی موظف به پاکسازی دقیق ها آن خواهد بود. در واقع تماس گرفتن با یک شرکت خدماتی برای شستشوی دقیق و شستشوی دقیق نمای ساختمان از بیرون بار بزرگی را از روی دوش شما بر خواهد داشت. پس از شستشو می‌توانید نکات اصلی برای طراحی بالکن را به شکلی که دوست دارید انجام دهید.

استفاده از شیشه

 نکات مهم برای طراحی بالکن

یکی از زیباترین مصالح موجود در طبیعت شیشه است. شیشه ها به دلیل شفافیت و عبور دادن نور فضای مدرن و زیبایی می‌سازند. می‌توانید برای جدا کردن دو قسمت از بالکن از شیشه‌های رنگی استفاده کنید و یا شیشه‌هایی با طرح دلخواه را به قسمتی از دیوار نصب کنید. شستشوی شیشه به مراتب آسان‌تر از مصالح دیگر است.

استفاده از پلی کربنات

ابزار دیگری که می‌توانید از آن به عنوان یک جایگزین برای شیشه استفاده کنید کیفغ ها هستند. ورق‌های پلی کربنات در رنگ‌های متنوع و با ضخامت مختلف تولید می‌شوند و کاربردهای مختلفی نیز دارند. می‌توانید از پلی کربنات به عنوان دیوار یا سقف کاذب استفاده کنید و رنگها و طرحهای مختلف آن را با برش های مخصوص به سلیقه خودتان برای طراحی بالکن با سبکی خاص استفاده کنید. به عنوان مثال به دلیل داشتن محافظ uv در مقابل نور خورشید می‌توانید از رنگ آبی ورق های پلی کربنات به عنوان یک سقف در بالای قسمت نشیمن بالکن استفاده کنید تا دیگر نیازی به استفاده از آلاچیق یا چترهای نورگیر نداشته باشید. این ورق‌ها به دلیل داشتن محافظ uv از پوست‌تان در مقابل نور مستقیم آفتاب محافظت خواهند کرد.

پارکت و الوار

 نکات مهم برای طراحی بالکن

استفاده از پارکت و الوار برای فضاسازی محیط بالکن به بهترین نحو به شما کمک خواهد کرد. رنگ زیبای و بافت طبیعی آن به تنهایی برای فضاسازی بالکن کافی است. افراد زیادی برای فضاسازی کافه و رستوران‌های خود از الوارهای برش خورده طرح دار یا ساده استفاده می‌کنند. هزینه الوار چندان پایین نیست به همین علت استفاده به اندازه و به جا از آن می‌تواند در کنترل هزینه های شما موثر باشد. استفاده از پارکت چوبی برای بالکن چندان به صرفه نیست. مگر اینکه شما برای بالکن خود یک پوشش پلی کربنات و یا شیشه‌ای به صورت یک دست به کار ببرید و پارکت خود را از برخورد باد و باران محافظت کنید. همچنین می‌توانید از سنگ‌هایی با طرح چوب استفاده کنید تا زیبایی محیط با رنگ دلخواهتان تضمین شود.

گل کاری صحیح

زیبا سازی فضا با گل هوشمندانه است. گیاهان سبز به تنهایی انرژی مثبت زیادی را به فضای بالکن شما اضافه خواهند کرد. می‌توانید یک دیوار آجری خود را بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید با پوششی از گیاهان سبزه رونده بپوشانید. حتی اگر دیوار زیرین کاه‌گلی باشد باز هم با پوشاندن دیوار به وسیله گیاهان سبز رونده زیبایی بالکن شما حفظ خواهد شد و هزینه چندانی هم بابت آن پرداخت نکرده‌اید. نکته دیگر استفاده از گیاهان گلدار است. گل‌ها زیبایی محیط را تضمین می‌کنند. توجه داشته باشید استفاده از چندین گل و گلدان‌ در قسمت‌های مختلف بالکن تنها فضا را اشغال می‌کند و زیبایی خاصی به محیط نمی‌دهد بنابراین از یک گل خاص به عنوان مثال گل رز استفاده کنید و آن را در تمام قسمتهای بالکن قرار دهید یا از رز های رونده به جای گلدان‌های تک استفاده کنید.

نکات مهم برای طراحی بالکن

نورپردازی اصولی

در انتها نیاز به یک نورپردازی قوی و اصولی دارید. چندین فانوس تهیه کنید و در دور تا دور بالکن خود آویزان کنید. فانوس‌ها را در نزدیکی گیاهان سبز نیز به کار ببرید تا زیبایی آن دو چندان شود. هالوژن و ال ای دی از دیگر مواردی هستند که می‌توانند به شما در زیبا سازی فضای بالکن کمک کنند. استفاده اصولی و هوشمندانه از آنها زیبایی محیط را چند برابر خواهد کرد. در گذشته نمایان بودن هالوژن به زیباسازی فضا کمک می‌کرد اما امروزه پنهان کردن آن و تنها دیده شدن نور قسمت‌های هالوژن برای زیبا کردن فضا کافی است.

ما تنها به گوشه‌ای از نکات برای طراحی بالکن و زیباسازی فضا اشاره کردیم و شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود فضای بالکن و تراس خود را هرچه بیشتر زیبا کنید.

/کوکا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=123788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi