1

دانستنی زندگی/ علل بوی بد اتوبخار و چگونگی رفع آن

  • کد خبر : 109366
  • 04 دسامبر 2021 - 10:20
دانستنی زندگی/ علل بوی بد اتوبخار و چگونگی رفع آن

اتو جزو یکی از وسایل برقی ضروری‌ و پرکاربردترین خانه است. به همین علت بی‌توجهی و استفاده غلط از این وسیله امکان دارد مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از این مشکلات، بوی بد اتو بخار می‌باشد. دلایل بوی بد اتو بخار به گزارش دانستنی انلاین، اتو جزو یکی از وسایل برقی ضروری‌ و پرکاربردترین خانه […]

اتو جزو یکی از وسایل برقی ضروری‌ و پرکاربردترین خانه است. به همین علت بی‌توجهی و استفاده غلط از این وسیله امکان دارد مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از این مشکلات، بوی بد اتو بخار می‌باشد.

دانستنی زندگی/ علل بوی بد اتوبخار و چگونگی رفع آن

  • دلایل بوی بد اتو بخار

به گزارش دانستنی انلاین، اتو جزو یکی از وسایل برقی ضروری‌ و پرکاربردترین خانه است. به همین علت بی‌توجهی و استفاده غلط از این وسیله امکان دارد مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از این مشکلات، بوی بد اتو بخار می‌باشد.

  • استفاده نکردن از دستگاه برای مدت طولانی از علل ایجاد بوی بد در اتو بخار

چنانچه شما از آن گروه افرادی هستید که از چند اتو استفاده می کنید و برای مدت طولانی امکان دارد دستگاهتان بدون استفاده باقی بماند، بهتر است بدانید که در زمان استفاده دوباره امکان دارد با بوی بدی در دستگاه خود روبرو شوید. این کار امکان دارد به دلیل وجود آب در این مدت در مخزن دستگاه شما باشد. این بو بیشتر مانند بوی ماندگی بوده و با یک بار تمیز کردن مخزن می‌توانید آن را برطرف کنید.

  • باقی ماندن آب در مخزن علت بوی بد اتو بخار

باقي ماندن آب در مخزن علت بوي بد اتو بخار خواهد بود. در اين هنگام توجه کنيد که باقي ماندن آب در يک ظرف براي مدت طولاني باعث به وجود آمدن باکتري‌ها در داخل آن شده و اين باکتري‌ها بوي بدي را هم در آب توليد مي‌کنند. به همین جهت چنانچه مخزن اتوی شما براي مدتي طولاني پر از آب باقي بماند باعث بوي بد آن خواهيد شد.

  • رسوب گرفتن دستگاه از علل پیدایش بوی بد در اتو بخار

رسوب گرفتن دستگاه از علل پیدایش بوی بد در اتو بخار است. در این هنگام برای رسوب زدایی اتو بخار توجه کنید که:

همینطور چنانچه برای مدتی طولانی دستگاه خود را رسوب زدایی نکرده باشید و بخشهای داخلی اتوی شما پر از رسوب شده باشند، بوی این رسوبات به مشام شما رسیده و این مورد هم یکی از علل مهم به وجود آمدن بوی بد در اتو بخار هستند. برای رسوب زدایی در این وقتها می‌توانید از سرکه، جوش شیرین و مواردی از این قبیل استفاده کنید. این شیوه ها هیچ صدمه ای به دستگاه شما وارد نکرده و در ضمن شرایط عالی را هم در آن به وجود می‌آورند.

  • استفاده از آب با املاح زیاد دلیل بوی بد اتو بخار

استفاده از آب با املاح زیاد دلیل بوی بد اتو بخار است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند. در این مورد باید بدانید که:

چنانچه برای استفاده از اتو بخار از شیر آب استفاده می‌کنید، باید بدانید که شیر آب شهری دارای آب با املاح خیلی زیاد است.

  • چگونگی برطرف کردن بوی بد اتو بخار

– خالی کردن آب مخزن از روش های رفع بوی بد اتو بخار

– استفاده از آب جوشیده و بدون املاح برای برطرف کردن بوی بد اتو بخار

– رسوب زدایی اتو بخار برای برطرف کردن بوی بد آن

  • چگونه داخل اتو بخار را تمیز کنیم؟

یک‌سوم مخزن آب اتو بخار را با محلول سرکه سفید پر کنید. بگذارید اتو قدری داغ شود. یک تکه پارچه را که احتیاجی به آن ندارید، اتو کنید تا محلول مخزن همراه با بخار خالی شود.

با این کار همه رسوبات و املاح موجود در منافذ اتو با سرکه سفید بر روی پارچه ریخته می‌شود. آنگاه مخزن اتو را بشویید و با آب مقطر پر کنید. مجددا پارچه را اتو کنید تا سرکه باقی‌مانده همراه با آب از اتو خارج شود. در پایان هم با گوش پاک‌کن منافذ کف اتو را تمیز کنید.

می‌توانید برای کامل کردن کار خود و تمیز کردن کف اتو از قدی جوش‌شیرین نیز استفاده کنید. برای این کار با ترکیب مقدار مساوی جوش‌شیرین و آب، مخلوطی خمیری‌شکل درست کنید. آنگاه با یک پارچه نرم این خمیر را به کف اتو بمالید و کثیفی‌ها و دوده‌های سیاه را پاک کنید. بعد از خشک شدن خمیر در کف اتو، آن را با یک دستمال مرطوب کاملا پاک کنید./بیتوته

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=109366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi