6

دانستنی جذاب/ آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان چگونه بود؟

  • کد خبر : 108141
  • 26 نوامبر 2021 - 10:11
دانستنی جذاب/ آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان چگونه بود؟

در زمان اوج آخرین عصر یخبندان، خاورمیانه در تمام ماه‌های سال پوشیده از یخ نبود. آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان به گزارش دانستنی انلاین، به تازگی گروهی از محققان نتایج یک مطالعه تاریخی درباره تغییرات آب وهوایی که در زمان عصر یخبندان بر زندگی انسان‌ها تاثیر می‌گذاشت را منتشر کردند. براساس گزارش‌ها، تحقیقات […]

در زمان اوج آخرین عصر یخبندان، خاورمیانه در تمام ماه‌های سال پوشیده از یخ نبود.

آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان چگونه بود؟

  • آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان

به گزارش دانستنی انلاین، به تازگی گروهی از محققان نتایج یک مطالعه تاریخی درباره تغییرات آب وهوایی که در زمان عصر یخبندان بر زندگی انسان‌ها تاثیر می‌گذاشت را منتشر کردند.

براساس گزارش‌ها، تحقیقات علمی از یک سایت باستان شناسی در کرانه باختری آغاز شد، جایی که باستان شناسان ۲۱ سال پیش قدیمی‌ترین کارخانه کشاورزی را که بیش از ۶۰ نوع گیاه در آن انباشته شده بود،پیدا کردند، در همین راستا دانشمندان پس از بررسی گیاهان توانستند مدل چگونگی توسعه آب و هوا در کشور‌های خاورمیانه را طراحی کنند.

به گفته باستان شناسان، فصل زمستان در مقایسه با عصر معاصرحدود پنج درجه سانتیگراد سردتر و در تابستان نیز ده درجه سردتربوده است.در گذشته که جهان شاهد اوج آخرین عصر یخبندان بود، خاورمیانه مانند مناطق دیگر در تمام ماه‌های سال پوشیده از یخ نبود؛ گفته شده، ۱۲ هزار سال پیش در اکثر مناطق خاورمیانه دمای هوا کاهش یافته و یخ‌های سطح زمین ذوب شدند به همین علت ساختار کشاورزی توسعه پیدا نکرد.

آب و هوای خاورمیانه در عصر یخبندان چگونه بود؟

  • علت ایجاد تمدن‌ها در خاورمیانه

پروفسور گونن شارون می‌گوید:” این تنوع آب و هوایی عمیقاً بر سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی ساکنان منطقه تأثیر گذاشت به طوری‌که در آغاز این تغییرات اقلیمی، مردم در گروه‌های کوچکی از شکارچیان و گردآورندگانی در منطقه سازماندهی شده و کشاورزی جدید را به وجود آوردند.

یکی دیگر از محققان این پروژه به نام فاروق بلاس در مصاحبه‌ای اعلام کرد:” بررسی‌ها نشان می‌دهد علت ایجاد تمدن‌ها در خاورمیانه به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی بوده است”./باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=108141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi